Berta Sándor
Nyilvános az Amazon drónos csomagszállítási szabadalma
A társaság még tavaly nyújtotta be a pilóta nélküli légi eszközökre épülő szállítási rendszerével kapcsolatos dokumentumot.
A leírás szerint az Amazon olyan robot légi járműveket alkalmazna, amelyek szenzorokkal, kamerákkal és radarrendszerrel lennének felszerelve azért, hogy biztonságosan repüljenek és landoljanak. Az ügyfelek egy alkalmazás segítségével közölhetnék az aktuális tartózkodási helyüket, így a drón pontosan oda szállíthatná a csomagokat, ahol az illető éppen van. A rendszer a repülési útvonalat teljesen automatikusan számítaná ki és a robotrepülőgépek nem csupán az irányítóközponttal, hanem egymással is kommunikálnának. Így találhatnák meg a legjobb repülési útvonalakat és egyúttal megoszthatnák egymással az időjárási és más környezeti adatokat.
A hosszú távú cél egyértelműen egy hatékonyabb és a jelenlegi szállítási szolgáltatásoknál több funkciót kínáló, hálózatba kötött és nagyon összetett megoldás kifejlesztése. Megadható lesz például, hogy valaki mikor és hol tartózkodik, de arra is lehetőség lesz, hogy az aktuális tartózkodási helyet össze lehessen hasonlítani az okostelefonok információival. További lehetőség lesz a csomagok leszállítására egy előre beállított helyre, például egy autó csomagtartójába vagy egy postaládába.
Az Amazon megfelelő logisztikai hálózatot is ki akar építeni, hogy a drónok - akár két csomag kiszállítása közben is - leszállhassanak és automatikusan új akkumulátorokat kaphassanak, így biztosítva a folyamatos működésüket. Az Amazon márciusban kapta meg az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalától (FAA) az engedélyt a csomagszállító drónok tesztelésére, de a megfogalmazott korlátozások és előírások miatt ennek nem örült felhőtlenül.
A leírás szerint az Amazon olyan robot légi járműveket alkalmazna, amelyek szenzorokkal, kamerákkal és radarrendszerrel lennének felszerelve azért, hogy biztonságosan repüljenek és landoljanak. Az ügyfelek egy alkalmazás segítségével közölhetnék az aktuális tartózkodási helyüket, így a drón pontosan oda szállíthatná a csomagokat, ahol az illető éppen van. A rendszer a repülési útvonalat teljesen automatikusan számítaná ki és a robotrepülőgépek nem csupán az irányítóközponttal, hanem egymással is kommunikálnának. Így találhatnák meg a legjobb repülési útvonalakat és egyúttal megoszthatnák egymással az időjárási és más környezeti adatokat.
A hosszú távú cél egyértelműen egy hatékonyabb és a jelenlegi szállítási szolgáltatásoknál több funkciót kínáló, hálózatba kötött és nagyon összetett megoldás kifejlesztése. Megadható lesz például, hogy valaki mikor és hol tartózkodik, de arra is lehetőség lesz, hogy az aktuális tartózkodási helyet össze lehessen hasonlítani az okostelefonok információival. További lehetőség lesz a csomagok leszállítására egy előre beállított helyre, például egy autó csomagtartójába vagy egy postaládába.
Az Amazon megfelelő logisztikai hálózatot is ki akar építeni, hogy a drónok - akár két csomag kiszállítása közben is - leszállhassanak és automatikusan új akkumulátorokat kaphassanak, így biztosítva a folyamatos működésüket. Az Amazon márciusban kapta meg az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalától (FAA) az engedélyt a csomagszállító drónok tesztelésére, de a megfogalmazott korlátozások és előírások miatt ennek nem örült felhőtlenül.