Berta Sándor

Elaprózza magát az Apple?

Elemzők úgy vélik, hogy a kaliforniai cég túl sok dologgal foglalkozik és ez később megbosszulhatja magát.

Az Apple célja egyértelműen az, hogy minden kategóriában, ahol saját termékkel jelenik meg, "a legjobb" legyen - ezt Tim Cook vezérigazgató korábban több interjújában is megerősítette. Jól látható, hogy a társaság egyre több területen van jelen, többek között számítógépeket, okostelefonokat, táblagépeket és okosórát gyárt, nemrég elindította az Apple Music szolgáltatást, beltéri egységet adna ki és autóipari terveket is szövöget.

Elemzők szerint a vállalatnak inkább jobban kellene összpontosítania a legtöbb bevételt hozó szegmensekre, azaz az iPad, iPhone és Apple Watch készülékeire, ugyanis korábban bebizonyosodott, hogy általában a cégek legfeljebb 2 vagy 3 termékkategóriára tudnak igazán jól koncentrálni. Ezt lehet látni a Google (kereső, Android) és az Amazon (kereskedelem, felhőtechnológia) esetében is.

Az elemzők szemében elsősorban a Mac-részleg jelent szálkát, annak ellenére, hogy az asztali készülékek értékesítéséből származó összeg még mindig a bevétel 9 százalékát teszi ki. Azonban a PC-piac stagnál és ezen a területen rengeteg a vetélytárs, és egy külön operációs rendszert is fejleszteni kell rá, hiszen a Mac OS X kizárólag ezeken a számítógépeken használható, a mobil eszközökre ott az iOS. A The Wall Street Journal szerint ezért az Apple akkor hozna jó döntést, ha "elengedné" a Mac-részlegét és az ottani munkatársak olyan termékekkel foglalkoznának, amelyekkel nagyobb sikereket lehetne elérni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Papichulo #9
    Ezt lehet látni a Google (kereső, Android)

    Nem is ertem, hogy miert foglalkozik minden massal (Gmail, Maps, Chrome, Adsense, Autok, Youtube, Music, Glass, etc...), hiszen az elemzok megmondtak, hogy csak ketto-harom teruletre lehet fokuszalni ... :)
  • VolJin #8
    Szerintem itt az elemzői karriernek vége is szakad.
  • M2 #7
    Elemzők szerint Magyarországnak most 1-2%-os recesszióban kellene lennie.
    Nálam elemző = pénzért hazudik. Rég lejáratták már ezt a szakmát.
  • asgh #6
    A power mac vonal akkor lett ejtve, amikor Intel procin emulálva is gyorsabban futottak az alkalmazások, mint PPC alatt.
    A cikkben ráadásul piacokról és nem technológiai megoldásokról van szó, márpedig az Intelre váltással az Apple éppen hogy erősítette a desktop piaci pozícióit, nem hogy lemondott volna róla. A cikkben ehhez képest most azt javasolják, hogy az Apple szálljon ki a desktop piacból, ami nettó ökörség.
  • asgh #5
    Az apple ökoszisztémában gondolkodik, nem egyes termékekben, ezt egy elemzőnek illene felismernie. Ennyire dilettáns persze egyetlen elemző sem lehet, ez a cikk is inkább piacmanipuláló kísérlet, mint valódi elemzés.
    Az apple tartalomszolgáltatásai alig valamivel az önköltségen felül üzemelnek, mégis megéri az apple-nek fenntartani őket, mert ezzel biztosítják a platform hosszútávú túlélését.
    Hasonló a helyzet (ahogy kvp is szépen leírta) a desktop hardverrel, osx-el, és apple fejlesztésű felhasználói szoftverekkel.
    Ezek a fejlesztések nem a rövid távú profitról, hanem a más piaci szereplőktől való függetlenségről szólnak.
    Ez a függetlenség még akkor is megéri nekik, ha az adott termék vagy szolgáltatás veszteséges és/vagy látszólag felesleges. Lásd pl. Apple Map. A beindulása epic fail volt, ma is elenyésző a részesedése a Google Map-hez képest, de az apple map-el az apple megszüntetett egy komoly zsarolási fenyegetettséget, így továbbra is megéri nekik fejleszteni.
    Tegyük hozzá, hogy ma már ugyanilyen függetlenségre törekszik kb. minden komolyabb piaci szereplő, Google, Samsung, Microsoft, stb. próbálják minden olyan területen megvetni a lábukat, ahol a konkurencia zsarolási pozícióba kerülhet.
    2000 előtt még elképzelhetetlen lett volna, hogy az MS komolyabb hardver fejlesztésbe kezd, hogy a Samsung saját OS-t fejleszt vagy hogy a Google tartalomszolgáltatásra adja a fejét.
    Ma már ezen senki sem csodálkozik, kivéve persze egyes elemzőket, ami elég sokat elárul az elemző szakma színvonaláról.
  • end3 #4
    Meggyőződésem, ha valami folyamatosan csökkenő bevételt eredményez, ugyanannál a cégnél más termékek meg "expandálnak" haszon oldalról, semmi sem fogja megakadályozni az "ASZTALI" vonal törlését. Power MAC is pillanatok alatt lett elfelejtve. (Még akkor is így van, ha éppen most izzadtál ki fél-egy milláért egy új OSX desktop-ot magadnak.)
  • Skylake #3
    Ahogy szokták mondani, kibicnek semmi sem drága. Kedves kollégák, kérlek ne kapjátok fel a vizet ezen a semmitmondó elemzésen, csak egy tipikus elemzői szellemi maszturbáció rövid kivonatát olvashattátok.

    Mielőtt valaki túlreagálná, hogy nagyon védem a harapottalmás mundért.: engem Cupetino termékei abszolút hidegen hagynak.
  • M2 #2
    Elemzők, persze. Egy idióta barom, akinek lövése sincs a témához és önti a hülyeségeket. Tehát akkor a gmail vagy a Google Maps az nem sikeres, mi?
  • kvp #1
    Az elemzok jellemzoen tevedni szoktak. Peldaul ha az apple nem all at anno az ipod-ra, amikor a beveteleik jelentos reszet tette ki a desktop reszleg, akkor mara megszuntek volna. Aztan amikor az ipod nagyon ment elkezdtek telefonokat gyartani, ami egy olyan piac amire senki nem tud belepni. Aztan mara ovek a piac jelentos resze. Most egyszeruen keresik azt az uj termeket ami a kovetkezo nagy dobas lehet.

    A desktop piacot viszont tartaniuk kell, mert ha azt megszuntetik, akkor nem lesz fejlesztoi platform ios ala, tehat nem lesznek uj app-ok es lemaradnak. Az alternativa az, hogy a konkurensek rendszereire adjak ki a fejlesztoi kornyezetet, ami megint csak labonloves, mint amikor az ibm eladta a desktop reszleget. Sejteni lehetett, hogy onnantol a szerver reszleg sem lesz eletkepes es ha azt is eladjak, akkor mar csak a szabadalmak maradnak, mert hardver nelkul szever szoftvert sem vesz toluk senki. Az apple lathatoan el akarja kerulni ez a sorsot es nem hajlando megszuntetni egy termekkort, csak ha ki tudja valtani. Pl. az ipod-okat kivaltotta az iphone. A desktop-ok kivaltasan pedig mar dolgoznak, most egyelore ugy nez ki, hogy arm-os kis meretu desktop gepek lesznek a kovetkezo generacios mac pro-k. Akarmi is lesz, de a piacot nem engedik el az biztos.