Berta Sándor
Elaprózza magát az Apple?
Elemzők úgy vélik, hogy a kaliforniai cég túl sok dologgal foglalkozik és ez később megbosszulhatja magát.
Az Apple célja egyértelműen az, hogy minden kategóriában, ahol saját termékkel jelenik meg, "a legjobb" legyen - ezt Tim Cook vezérigazgató korábban több interjújában is megerősítette. Jól látható, hogy a társaság egyre több területen van jelen, többek között számítógépeket, okostelefonokat, táblagépeket és okosórát gyárt, nemrég elindította az Apple Music szolgáltatást, beltéri egységet adna ki és autóipari terveket is szövöget.
Elemzők szerint a vállalatnak inkább jobban kellene összpontosítania a legtöbb bevételt hozó szegmensekre, azaz az iPad, iPhone és Apple Watch készülékeire, ugyanis korábban bebizonyosodott, hogy általában a cégek legfeljebb 2 vagy 3 termékkategóriára tudnak igazán jól koncentrálni. Ezt lehet látni a Google (kereső, Android) és az Amazon (kereskedelem, felhőtechnológia) esetében is.
Az elemzők szemében elsősorban a Mac-részleg jelent szálkát, annak ellenére, hogy az asztali készülékek értékesítéséből származó összeg még mindig a bevétel 9 százalékát teszi ki. Azonban a PC-piac stagnál és ezen a területen rengeteg a vetélytárs, és egy külön operációs rendszert is fejleszteni kell rá, hiszen a Mac OS X kizárólag ezeken a számítógépeken használható, a mobil eszközökre ott az iOS. A The Wall Street Journal szerint ezért az Apple akkor hozna jó döntést, ha "elengedné" a Mac-részlegét és az ottani munkatársak olyan termékekkel foglalkoznának, amelyekkel nagyobb sikereket lehetne elérni.
Az Apple célja egyértelműen az, hogy minden kategóriában, ahol saját termékkel jelenik meg, "a legjobb" legyen - ezt Tim Cook vezérigazgató korábban több interjújában is megerősítette. Jól látható, hogy a társaság egyre több területen van jelen, többek között számítógépeket, okostelefonokat, táblagépeket és okosórát gyárt, nemrég elindította az Apple Music szolgáltatást, beltéri egységet adna ki és autóipari terveket is szövöget.
Elemzők szerint a vállalatnak inkább jobban kellene összpontosítania a legtöbb bevételt hozó szegmensekre, azaz az iPad, iPhone és Apple Watch készülékeire, ugyanis korábban bebizonyosodott, hogy általában a cégek legfeljebb 2 vagy 3 termékkategóriára tudnak igazán jól koncentrálni. Ezt lehet látni a Google (kereső, Android) és az Amazon (kereskedelem, felhőtechnológia) esetében is.
Az elemzők szemében elsősorban a Mac-részleg jelent szálkát, annak ellenére, hogy az asztali készülékek értékesítéséből származó összeg még mindig a bevétel 9 százalékát teszi ki. Azonban a PC-piac stagnál és ezen a területen rengeteg a vetélytárs, és egy külön operációs rendszert is fejleszteni kell rá, hiszen a Mac OS X kizárólag ezeken a számítógépeken használható, a mobil eszközökre ott az iOS. A The Wall Street Journal szerint ezért az Apple akkor hozna jó döntést, ha "elengedné" a Mac-részlegét és az ottani munkatársak olyan termékekkel foglalkoznának, amelyekkel nagyobb sikereket lehetne elérni.