• asgh
    #5
    Az apple ökoszisztémában gondolkodik, nem egyes termékekben, ezt egy elemzőnek illene felismernie. Ennyire dilettáns persze egyetlen elemző sem lehet, ez a cikk is inkább piacmanipuláló kísérlet, mint valódi elemzés.
    Az apple tartalomszolgáltatásai alig valamivel az önköltségen felül üzemelnek, mégis megéri az apple-nek fenntartani őket, mert ezzel biztosítják a platform hosszútávú túlélését.
    Hasonló a helyzet (ahogy kvp is szépen leírta) a desktop hardverrel, osx-el, és apple fejlesztésű felhasználói szoftverekkel.
    Ezek a fejlesztések nem a rövid távú profitról, hanem a más piaci szereplőktől való függetlenségről szólnak.
    Ez a függetlenség még akkor is megéri nekik, ha az adott termék vagy szolgáltatás veszteséges és/vagy látszólag felesleges. Lásd pl. Apple Map. A beindulása epic fail volt, ma is elenyésző a részesedése a Google Map-hez képest, de az apple map-el az apple megszüntetett egy komoly zsarolási fenyegetettséget, így továbbra is megéri nekik fejleszteni.
    Tegyük hozzá, hogy ma már ugyanilyen függetlenségre törekszik kb. minden komolyabb piaci szereplő, Google, Samsung, Microsoft, stb. próbálják minden olyan területen megvetni a lábukat, ahol a konkurencia zsarolási pozícióba kerülhet.
    2000 előtt még elképzelhetetlen lett volna, hogy az MS komolyabb hardver fejlesztésbe kezd, hogy a Samsung saját OS-t fejleszt vagy hogy a Google tartalomszolgáltatásra adja a fejét.
    Ma már ezen senki sem csodálkozik, kivéve persze egyes elemzőket, ami elég sokat elárul az elemző szakma színvonaláról.