Berta Sándor
Apple tévé nem jön, csak beltéri egység
Pont kerülhet az immár évek óta húzódó ügy végére.
A The Wall Street Journal szivárogtatta ki azt az információt, hogy az Apple mégsem dob piacra saját televíziót. A konszern első tervei 10 évvel ezelőtt készültek, azonban most névtelen források azt közölték, hogy a konkrét elképzeléseket már egy esztendővel ezelőtt ejtette a társaság. A végső döntés az volt, hogy az óriáscég nem tudna elég innovatív funkciót integrálni a készülékbe, ahhoz, hogy megvethesse a lábát a piacon. Ráadásul a megszokott magas nyereség eléréséhez piaci részesedést kellene rabolni a vetélytársaktól, amire nem igazán kínálkozna reális lehetőség.
Az eredeti elképzelések alapján a vállalat többek között egy kamerát is beépített volna a tévébe és az eszköz segítségével lehetséges vált volna a videohívások kezdeményezése. A szakemberek különböző kijelzőtípusokkal is kísérleteztek. Az Apple mérnökei az elmúlt évtized közepén olyan futurisztikus képernyőt fejlesztettek ki, amely kikapcsolt állapotban átlátszó volt. Bebizonyosodott, hogy a technológia nem kínált megfelelő képminőséget és magas fogyasztás is jellemezte, így végül elvetették az alkalmazását.
Ugyanakkor úgy tűnik, hogy bár saját televízió nem lesz az Apple kínálatában, de a WWDC fejlesztői konferencián bemutatkozhat egy új beltéri egység, amely saját alkalmazásboltot kaphat és amelyet a Sirivel lehet majd vezérelni. Ez utóbbi részletei már márciusban ismertté váltak és kiderült az is, hogy az Apple ennek kapcsán továbbítaná a felhasználói adatokat a partnereinek. Az átadott információk között lenne, hogy mikor és kik használják a szolgáltatást, illetve azt is, hogy ők milyen műsorokat tekintenek meg.
Érdekesség, hogy Steve Jobs nem akart Apple TV-t és kategorikusan elutasította a televíziópiacon való megjelenést. Az üzletember úgy fogalmazott, hogy a tévék borzalmas üzletet jelentenek, mivel csekély rajtuk a nyereség és egyéb szempontból is rosszak. Ez utóbbival arra utalt, hogy a televízió tartós árucikk, átlagosan 8 év után vesznek csak újat az emberek, ez pedig aligha egyeztethető össze az Apple stratégiájával.
A The Wall Street Journal szivárogtatta ki azt az információt, hogy az Apple mégsem dob piacra saját televíziót. A konszern első tervei 10 évvel ezelőtt készültek, azonban most névtelen források azt közölték, hogy a konkrét elképzeléseket már egy esztendővel ezelőtt ejtette a társaság. A végső döntés az volt, hogy az óriáscég nem tudna elég innovatív funkciót integrálni a készülékbe, ahhoz, hogy megvethesse a lábát a piacon. Ráadásul a megszokott magas nyereség eléréséhez piaci részesedést kellene rabolni a vetélytársaktól, amire nem igazán kínálkozna reális lehetőség.
Az eredeti elképzelések alapján a vállalat többek között egy kamerát is beépített volna a tévébe és az eszköz segítségével lehetséges vált volna a videohívások kezdeményezése. A szakemberek különböző kijelzőtípusokkal is kísérleteztek. Az Apple mérnökei az elmúlt évtized közepén olyan futurisztikus képernyőt fejlesztettek ki, amely kikapcsolt állapotban átlátszó volt. Bebizonyosodott, hogy a technológia nem kínált megfelelő képminőséget és magas fogyasztás is jellemezte, így végül elvetették az alkalmazását.
Ugyanakkor úgy tűnik, hogy bár saját televízió nem lesz az Apple kínálatában, de a WWDC fejlesztői konferencián bemutatkozhat egy új beltéri egység, amely saját alkalmazásboltot kaphat és amelyet a Sirivel lehet majd vezérelni. Ez utóbbi részletei már márciusban ismertté váltak és kiderült az is, hogy az Apple ennek kapcsán továbbítaná a felhasználói adatokat a partnereinek. Az átadott információk között lenne, hogy mikor és kik használják a szolgáltatást, illetve azt is, hogy ők milyen műsorokat tekintenek meg.
Érdekesség, hogy Steve Jobs nem akart Apple TV-t és kategorikusan elutasította a televíziópiacon való megjelenést. Az üzletember úgy fogalmazott, hogy a tévék borzalmas üzletet jelentenek, mivel csekély rajtuk a nyereség és egyéb szempontból is rosszak. Ez utóbbival arra utalt, hogy a televízió tartós árucikk, átlagosan 8 év után vesznek csak újat az emberek, ez pedig aligha egyeztethető össze az Apple stratégiájával.