Gyurkity Péter
Az Androidnál is jobban növekszik Európában a WP
Az androidos táboron belül pedig a Lollipop lassú terjedése feltűnő, itt még a KitKat vezet.
Az utóbbi egy-két héten végre beszámolhattunk arról, hogy alakulóban vannak az új csúcskategóriás Lumiák, amelyek hiánya minden bizonnyal nagyban hozzájárult a Windows Phone cseppet sem dicsőséges szerepléséhez. Európában a jelek szerint ez nem jelentett nagy gondot, hiszen az operációs rendszer itt a többi régióhoz képest jóval erősebbnek mutatkozik.
Egyáltalán nem új jelenségről van szó, ám a Kantar Worldpanel legújabb jelentése megerősíti az eddig trend folytatódását. Ebben ugyanis arról olvashatunk, hogy a Windows Phone az első negyedévben Franciaországban érte el a legnagyobb növekedést, ahol 6 százalékkal tudta növelni befolyását, ezzel pedig az új értékesítések tekintetében már 14 százalékot mondhat magáénak. Németország futott be a második helyre, itt ugyanis a növekedés 2,1 százalékos, a piaci részesedés pedig 8,7 százalékos volt, míg az európai nagyok ötösfogata (Franciaország, Németország, az Egyesült Királyság, Spanyolország és Olaszország) átlagban 1,8 százalékos növekedést mutatott, miközben az Apple hasonló mértékben növekedett (ezzel 20,3 százalékot érve el), az Android pedig 3 százalékot esett vissza, amivel most 68,4 százalékon áll.
Az amerikai piac ezzel szemben többnyire stagnált, hiszen míg az Android 58 százalékkal továbbra is magabiztosan vezeti a listát, az Apple iOS 36 százalékon áll, a Windows Phone pedig mindössze 4 százalékon csücsül. Kína azonban már az USA-nál is több új vásárlót szolgáltat az Apple-nek, hiszen itt a legjobb módban élők mellett a valamivel szerényebb életmódot folytatók is megengedhették maguknak egy-egy iPhone beszerzését, aminek köszönhetően a 2000 és 4000 renminbis jövedelemmel rendelkező városi lakosság körében már az okostelefonos eladások 25 százalékát kaparintották meg az első három hónap során.
Ami az Androidot illeti, itt az új 5.0, vagyis a Lollipop lassú terjedése figyelhető meg, hiszen ez a teljes tábor alig 10 százalékát teszi csak ki, miközben a 4.4 KitKat és a Jelly Bean a készülékek csaknem 40-40 százalékán osztozik. A lassú váltás a Google stratégiájának eredménye, amely az OEM-gyártókra bízza a frissítések terjesztését, kivéve a saját Nexus család tagjait.
Az utóbbi egy-két héten végre beszámolhattunk arról, hogy alakulóban vannak az új csúcskategóriás Lumiák, amelyek hiánya minden bizonnyal nagyban hozzájárult a Windows Phone cseppet sem dicsőséges szerepléséhez. Európában a jelek szerint ez nem jelentett nagy gondot, hiszen az operációs rendszer itt a többi régióhoz képest jóval erősebbnek mutatkozik.
Egyáltalán nem új jelenségről van szó, ám a Kantar Worldpanel legújabb jelentése megerősíti az eddig trend folytatódását. Ebben ugyanis arról olvashatunk, hogy a Windows Phone az első negyedévben Franciaországban érte el a legnagyobb növekedést, ahol 6 százalékkal tudta növelni befolyását, ezzel pedig az új értékesítések tekintetében már 14 százalékot mondhat magáénak. Németország futott be a második helyre, itt ugyanis a növekedés 2,1 százalékos, a piaci részesedés pedig 8,7 százalékos volt, míg az európai nagyok ötösfogata (Franciaország, Németország, az Egyesült Királyság, Spanyolország és Olaszország) átlagban 1,8 százalékos növekedést mutatott, miközben az Apple hasonló mértékben növekedett (ezzel 20,3 százalékot érve el), az Android pedig 3 százalékot esett vissza, amivel most 68,4 százalékon áll.
Az amerikai piac ezzel szemben többnyire stagnált, hiszen míg az Android 58 százalékkal továbbra is magabiztosan vezeti a listát, az Apple iOS 36 százalékon áll, a Windows Phone pedig mindössze 4 százalékon csücsül. Kína azonban már az USA-nál is több új vásárlót szolgáltat az Apple-nek, hiszen itt a legjobb módban élők mellett a valamivel szerényebb életmódot folytatók is megengedhették maguknak egy-egy iPhone beszerzését, aminek köszönhetően a 2000 és 4000 renminbis jövedelemmel rendelkező városi lakosság körében már az okostelefonos eladások 25 százalékát kaparintották meg az első három hónap során.
Ami az Androidot illeti, itt az új 5.0, vagyis a Lollipop lassú terjedése figyelhető meg, hiszen ez a teljes tábor alig 10 százalékát teszi csak ki, miközben a 4.4 KitKat és a Jelly Bean a készülékek csaknem 40-40 százalékán osztozik. A lassú váltás a Google stratégiájának eredménye, amely az OEM-gyártókra bízza a frissítések terjesztését, kivéve a saját Nexus család tagjait.