Berta Sándor
Nincs helyük a tábláknak az előadótermekben?
Egy dán professzor kitiltotta a laptopokat és más készülékeket az egyetemi előadásairól.
Bent Sorensen, a Koppenhágai Gazdasági Egyetem munkatársa egyik előadásán kénytelen volt szembesülni azzal, hogy a bent ülő 60 tanuló többsége ahelyett, hogy figyelt volna mással volt elfoglalva. A professzor az előadás közben beült a hallgatók közé és azt tapasztalta, hogy az egyikük például e-maileket írt és a Facebookon olvasgatott. Többen interneteztek és egyáltalán nem zavartatták magukat, az sem okozott számukra problémát, hogy észrevették, a tanár figyeli őket.
Sorensen először dühös lett, majd elgondolkodott azon, hogy ennek a generációnak a tagjai a laptopok, okostelefonok és táblagépek közelében nőttek fel, így érthetően más a viszonyuk a tanáraikhoz. Mada Belu, Sorensen hallgatóinak egyike azt mondta, ha túlzottan unatkozik az előadások alatt vagy nem ért valamit, akkor bekapcsolja a notebookját vagy a telefonját. Az így eltöltött idő csupán tíz százaléka kapcsolódik a tananyaghoz. Gyakori, hogy vagy az előadás vagy annak tartalma, néha mindkettőt untatja a diákokat.
Sorensen radikális kísérletbe fogott: senki sem vihet be magával laptopot vagy tabletet hozzá, és ő is a termen kívül hagyta a laptopját, így nem voltak Powerpoint-prezentációk sem. Mada Belu és társai nagyon meglepődtek, ugyanis eddig ilyesmit még egy professzor sem kért vagy követelt tőlük. Aki megnézte volna az üzeneteit az okostelefonján, az megtehette ezt - a termen kívül. Senki sem élt a lehetőséggel.
Az oktató szerint a tanulók gyakran nem tudatosan mennek fel a Facebookra vagy nézik meg a leveleiket, és a tanároknak kell tudatosítaniuk bennük, hogy helytelen amit tesznek. A kísérletnek köszönhetően a hallgatók szorosabban együttműködtek és sokkal aktívabbak voltak, mint korábban. A közösségnek mindenképpen jót tett az újítás. A kísérletet mind Sorensen kollégái, mind a diákok közül sokan támadták, de a lépés egyúttal azt eredményezte, hogy a kérdéssel végül az egyetem vezetői is foglalkozni kezdtek.
Bent Sorensen, a Koppenhágai Gazdasági Egyetem munkatársa egyik előadásán kénytelen volt szembesülni azzal, hogy a bent ülő 60 tanuló többsége ahelyett, hogy figyelt volna mással volt elfoglalva. A professzor az előadás közben beült a hallgatók közé és azt tapasztalta, hogy az egyikük például e-maileket írt és a Facebookon olvasgatott. Többen interneteztek és egyáltalán nem zavartatták magukat, az sem okozott számukra problémát, hogy észrevették, a tanár figyeli őket.
Sorensen először dühös lett, majd elgondolkodott azon, hogy ennek a generációnak a tagjai a laptopok, okostelefonok és táblagépek közelében nőttek fel, így érthetően más a viszonyuk a tanáraikhoz. Mada Belu, Sorensen hallgatóinak egyike azt mondta, ha túlzottan unatkozik az előadások alatt vagy nem ért valamit, akkor bekapcsolja a notebookját vagy a telefonját. Az így eltöltött idő csupán tíz százaléka kapcsolódik a tananyaghoz. Gyakori, hogy vagy az előadás vagy annak tartalma, néha mindkettőt untatja a diákokat.
Sorensen radikális kísérletbe fogott: senki sem vihet be magával laptopot vagy tabletet hozzá, és ő is a termen kívül hagyta a laptopját, így nem voltak Powerpoint-prezentációk sem. Mada Belu és társai nagyon meglepődtek, ugyanis eddig ilyesmit még egy professzor sem kért vagy követelt tőlük. Aki megnézte volna az üzeneteit az okostelefonján, az megtehette ezt - a termen kívül. Senki sem élt a lehetőséggel.
Az oktató szerint a tanulók gyakran nem tudatosan mennek fel a Facebookra vagy nézik meg a leveleiket, és a tanároknak kell tudatosítaniuk bennük, hogy helytelen amit tesznek. A kísérletnek köszönhetően a hallgatók szorosabban együttműködtek és sokkal aktívabbak voltak, mint korábban. A közösségnek mindenképpen jót tett az újítás. A kísérletet mind Sorensen kollégái, mind a diákok közül sokan támadták, de a lépés egyúttal azt eredményezte, hogy a kérdéssel végül az egyetem vezetői is foglalkozni kezdtek.