16
  • end3
    #16
    + A nap mint nap ránkzúduló információmennyiség feldogozása nem "piskóta", - különválasztani a feleslegest a szükségestől, irányt adni a helyes választásoknak és a döntéseknek. Nem kevés tudás kell hozzá. Már nem elég a 45 percből hasznos 10 perc ennek "felszívására". Nem elég napi 1-2 óra tanulás az életben előttünk álló feladatok eredményes megoldásához. Ez egy új világ, már a 10 évvel ezelőttihez képest is. Egy adott, kiválasztott területen minden egyes felnövő, felnőtté váló ember életlehetőségeit a világon sokezer másik "konkurens" "vitatja" és lép a helyébe, abban a pillanatban, amikor a globális helyváltoztatást megoldotta. Ma már pillanatok alatt eljut egy lehetőség híre a világ minden zugába. És táblagépek napi 10-órás, FB-os, mindennapi dekoncentrált "tapicskolói" helyett, pillanatok alatt kerül olyan ember a meghirdetett helyre, aki életének addigi, jelentős részét komoly felkészüléssel töltötte el. Szóval, ha ma még nem lenne egyértelmű mindez, akkor holnapra fel kéne ébredni már. Mindebből már nem lehet kizárni az FB-t, a táblagépeket sem, de mindennek megvan a helye és az ideje is.

    "Szeretném vissza azt az oktatási rendszert (szocik nélkül), amikor 3.-ban kötelező volt Móra Ferenc, később Móricz Zsigmond, majd Victor Hugo - aki nem olvasta el ezeket, az nagy eséllyel megbukott. Amikor a tanárnak előre köszönt a diák, nem csak a fenyítéstől tartva, hanem amiért tisztelte a tudását és ő maga is vágyott a tudásra, mert akkor még nem csak pénzben mértek, voltak más értékek is. A műveltség nem volt ciki, persze nem mindenki volt agytröszt, de a könyvolvasás, a komolyzene, a dzsessz "menő" volt... a popzene is jó volt (jobb is, mint ma), de az azt hallgatók tudták a helyüket, tudták, hogy a komolyzene - általában - magasabb színvonal stb. Akkoriban, ha egy emberről azt mondták, becsületes, az pozitív csengésű volt és nem azt jelentette, hogy hülye. Egy hierarchikus társadalom nem jelent diktatúrát, de ami biztos, hogy a demokrácia nem működik. "
  • Tetsuo
    #15
    :-)
  • MasterMason
    #14
    Te nem vagy tisztában alap fogalmakkal. És nincs szükségünk a szegedi csanádok konzervativizmusára sem. Már csak az hiányzik tényleg, hogy majd szegedi csanádok meg zázriveczek még bele ugassanak abba is, amibe még azok sem mertek akik elszúrták az elmúlt 25 évet.

    Mi a következő? A pedofília sajnos már régóta engedélyezett, több százezer gyereket rontottak meg a papok az elmúlt 50 évben, és hányat vontak felelősségre?

    Szó sem lehet hierarchikus társadalomról.

    Nem véletlen nem működik a demokrácia, azért nem működtették jól, hogy a helyébe mást tegyenek. Olyat amit megfelel a pénzemberek kívánalmainak...
    Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2015.04.04. 14:30:50
  • Tetsuo
    #13
    LOL
    Egyrészt - úgy látszik - alapvető fogalmakkal, mint a liberalizmus ill. annak gyakorlati folyamataival sem vagy tisztában, de azért határozott véleményed van róla. Ez furcsa.
    Másrészt, még azt sem veszed észre, hogy az oktatás a legtöbb országban ma jóval liberálisabb, mint mondjuk 50 éve? Vagy ezt még észreveszed, csak szerinted ez előrelépés és nem hátra? (Voltál te már átlagos angol, oktatási intézményben?!)
    Ezekután mi lesz a következő "előrelépés"? Nemtelen gyerekek, engedélyezett pedofília, bukásmentes felsőoktatás, celebek élete - mint műveltség?

    Szeretném vissza azt az oktatási rendszert (szocik nélkül), amikor 3.-ban kötelező volt Móra Ferenc, később Móricz Zsigmond, majd Victor Hugo - aki nem olvasta el ezeket, az nagy eséllyel megbukott. Amikor a tanárnak előre köszönt a diák, nem csak a fenyítéstől tartva, hanem amiért tisztelte a tudását és ő maga is vágyott a tudásra, mert akkor még nem csak pénzben mértek, voltak más értékek is. A műveltség nem volt ciki, persze nem mindenki volt agytröszt, de a könyvolvasás, a komolyzene, a dzsessz "menő" volt... a popzene is jó volt (jobb is, mint ma), de az azt hallgatók tudták a helyüket, tudták, hogy a komolyzene - általában - magasabb színvonal stb. Akkoriban, ha egy emberről azt mondták, becsületes, az pozitív csengésű volt és nem azt jelentette, hogy hülye.
    Egy hierarchikus társadalom nem jelent diktatúrát, de ami biztos, hogy a demokrácia nem működik.
  • Dobronski
    #12
  • MasterMason
    #11
    Tudod mi a liberális züllés? Az ami egy focimecs előtt közben és után megy magyarországon... Na az liberális züllés.

    Szánalmas képmutatás mindenbe belekeverni a liberalizmust, pláne azt bírom amikor olyan emberek magyaráznak a liberalizmusról mint pl a magukat nagyon nemzetinek és nagyon konzervatívnak képzelő futball huligánok, akik felett nemcsak hitler hanem bármelyik SS katona azonnal helyben ítélkezett volna. Nagyon bírom még azt is, hogy egy a magyarságot ezer éve pumpoló rabszolgatartó idegen szívű egy idegen államnak felesküdött papi kasztot meg egy idegen nemzet rabszolgatartó meséjét a kereszténységet tűzik zászlajukra az idegenszívű valódi álkonzervatív liberálisok. Azok akik azt hiszik, hogy mindenkinek be lehet adni azt a rossz dumát, hogy ha a liberálisok elkurják a demokráciát akkor neked diktátorra van szükséged meg középkori rabszolgatartó papokra.

    A liberálisok talán legnagyobb bűne az a sok sok képmutató mellét nem létező hazafiságra döngető álmagyarkodó idegenszívű nemzeti konzervatív amit ők szültek...
  • Tetsuo
    #10
    A fizikai ráhatást középiskoláig alkalmaznám, amikor az egyéb dolgok nem érvényesülnek.
    Pl. ha a tanár úgy ítéli meg, hogy csak pajesztépéssel vagy vonalzóval tud hatni, akkor azt alkalmazhatja. A lényeg a poroszos szigor, amit mára felváltott a liberális züllés.
  • MasterMason
    #9
    De mégis hogyan gondolnád te azt, hogy bárki "bizonyos szintig" fizikálisan egy felnőtt embert fegyelmezhetne egy egyetemen? :D

    Rácsap a körmére? :P

    Ezek nem gyerekek, akiknek lekeverhetsz egy pofont...
  • Tetsuo
    #8
    Ha a tanár fegyelmezhetne (bizonyos szintig fizikálisan is), tilthatna sokkal komolyabban, az visszaadná a tekintélyt és a komolyságot.
    Nem csak a tablet, hanem - általában - minden elektronikus eszköz zavaró egy előadás alatt. Aki meg nem figyel, azt rögtön kizavarnám; ha zavarja a többieket, egy szemeszterre eltiltanám stb.
  • MasterMason
    #7
    A probléma megoldásának kulcsa ott volt a diákok kezében, amíg ki nem vették abból. Az oktatás egyik legnagyobb problémája, hogy alap szinten sem képes felhasználni oktatási eszközként tekinteni a technika által adott lehetőségekre, bevonni azokat.

    Szóval a táblagépek laptopok és okos telefonokon felnőtt nemzedéknek nem a tanárokhoz való viszonya más, hanem a technológiához való viszonya.

    A maradi, magukat tanároknak csúfoló-képzelő digitális analfabétáknak nem tanítaniuk kellene hanem tanulniuk.
  • Dynamic
    #6
    Rosszul közelíted meg a kérdést. Itt az a lényeg, hogy ha beviszed órára mondjuk a kedvenc játékodat, akkor könnyen elcsábulsz és egyáltalán nem figyelsz az órán, még akkor sem, ha alapesetben egy minimálisan érdekel az óra témája. Tehát egy ilyen eszköz könnyen elvonhatja a figyelmed(!), hiába szereted az aktuális tananyagot. Elég, ha valakitől kapsz egy üzenetet, aztán csetelni kezdesz.
    Utoljára szerkesztette: Dynamic, 2015.04.02. 18:38:30
  • Dobronski
    #5
    Nem tudom, én az eltén vagyok programtervező matemati.. .khmm.. informatikus szakon. Óráink 70%-a matek, de nagyon jók a gyakorlatvezetők, legalábbis válogatni kell köztük. Előadás más tészta, van olyan előadás, ha 10 percet rászánsz az anyagra otthon többet érsz el vele, de ezzel nincs baj, több kredit. :P

    Viszont Burcsi Péter egy aranyember, legjobb előadó, észszerűen építi fel az óráit, a félév végére minden egybe ér mint egy jó sorozat cselekményszálai. :D

    Sajnos az a helyzet a diákok a katalógusos órákra muszájból beülnek, mindent csinálnak amit lehet csak figyelni nem figyelnek (meg is látszott, évfolyam fele elvérzett hanem több). A felvétellel van a baj. Erre a szakra a 600 hallgatóból a fele azért jött mert "ezzel jól lehet keresni, apu azt mondta". Szóbeli felvételire lenne szükség mint a pedagógusoknál.

    Másrészről nem tudom mit várnak egyes előadók. Vannak akiket a szopatás éltet. Ez főleg a BME-re jellemző. Szerencsétlen beviszi konzultációra a beadandóját rákérdezni hogy minden fasza, rábólint hogy igen, majd másnap az értékelésnél áthúzza hogy ez szar. Természetesen 20-30 órája is lehet benne a diáknak, de ezt leszarják. Haverjainak egy sör mellett elmeséli, röhögnek egy jót. Ezek után mit várnak, mosolyogva figyeljenek a 3 órás előadáson?

  • mrzed001
    #4
    Ez egyrészt így van, egyrészt a tananyag, meg egyrészt meg a tanár hibája.
    Ady élete 5 percben: OK.
    Ady élete 4 unalmas órán át: UNCSI.

    Meg van egy nagy ellentét a reál és a humán tanárok és diákok között.
    Egy humános beállítottságú tanár nem képes a reálos tanulóknak érdekesen és érthetően leadni az anyagot. Még ha reál tantárgy, akkor sem.
    Volt olyan fizika tanárnő, aki mellett full 2-es volt az osztály reálos része (humánosok is 2-3, mert őket meg ugyebár nem is érdekelte).
    Aztán kapott helyette egy reálos tanárt az osztály, és a reálos tanulók hirtelen 4-5-ös dogákat kezdtek el írni (a humánosak maradtak 2-4).
    Senki sem tanult többet, vagy jobban, vagy akármi más ... egyszerűen nekik érthetően lett előadva a tananyag.
    Egyetemen a legnagyobb csalódásom a matek oktatás volt. Idióta ELTE-s tanárok oktatták (brutál humános beállítottságúak).
    A fél évfolyam a 2-esért küzdött, a javának a java, az amúgy addig szín jeles matekosok. Akinek segített pl pár felsős, és odasúgta azt a pár szót amitől megértette az ember, hogy mégis miről szól az anyag, az képes volt akár 3-asra is. És ha még ilyen reálos tanította volna egész félévben, meg lett volna ott az 5-ös is sokaknak.
  • NullZ3r0
    #3
    Ez a cím komoly? Tábláknak? Azok az előadóteremben azok a nagy fekete/zöld izék amikre írnak? Hajítsuk ki őket!
    Legalábbis nekem az előadóterem és a tábla szókapcsolatáról ez jut eszembe, de lehet hogy csak túl maradi vagyok.
  • Dagohun74
    #2
    Szerintem semmi rossz nincs ebben. Ha a tanár úgy dönt akkor úgy lesz. Régen is megtanult aki akart mindent, elég volt toll és fűzet. Isten ments hogy eláradjon a keze jegyzetelés közben. Vagy hogy lemaradjon a kijöttem a kádból facebook bejegyzésről. :)
  • Sir Quno Jedi
    #1
    Ez butaság. A mi időnkben nem voltak táblagépek, mégis aki NEM akart figyelni, az hátrébb ült, beszélgetett, kártyázott, aludt, vagy tudomisén, aki meg figyelni akart az odaült előre és kommunikált is előadás közben a tanerővel. Ennyi. Ez nem a gépek hibája. Van aki csak azért megy be, mert ott kell lenni az előadáson, van aki meg azért mert valóban TANULNI akar. Ez ellen semmit sem lehet tenni, hacsak nem b@ssza meg őket az áram, ha nem figyelnek.