Berta Sándor

Mégis bevezetik Német­országban a test­szkennereket

Az egészségügyi kockázat és a téves riasztások száma csökkent, míg az emberek körében az elfogadottság nőtt, ezért általánossá teszik a használatát.

Az információt a Der Tagesspiegel szellőztette meg. Az illetékes hivatalok azzal indokolták a testszkennerek bevezetését, hogy a berendezések az elmúlt években kiforrottá váltak és az emberek is elfogadják azokat. Összesen 89 készüléket rendeltek meg. A jelenlegi testszkennerek elődjeit már 2010-ben rendszeresítették az Amerikai Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában. Az úgynevezett Backscatterek még röntgensugarakkal működtek, de már mind a két országban kivonták őket a forgalomból.

A mai testszkennerek már elvileg veszélytelenül dolgoznak. A Szövetségi Sugárzásvédelmi Hivatal vizsgálata szerint az ellenőrzött személyeket érő sugárzás csupán az európai uniós határérték 0,0001 és 0,001 százaléka között volt. Ennek ellenére a hivatal úgy vélte, hogy az antennák közelében való tartózkodás vagy egy néhány percen belül megismételt ellenőrzés akár káros is lehet, ezért újabb vizsgálatokat javasoltak.


Németországban már évekkel ezelőtt tervezték a testszkennerek rendszeresítését a repülőtereken, de a projektet 2011 szeptemberében leállították, mert a berendezések túl sok téves riasztást produkáltak és emiatt sok plusz munkát kellett végeznie a biztonsági személyzetnek. A szövetségi rendőrség azóta együttműködött a gyártóval, az amerikai L3 Communications céggel és igyekeztek javítani az eszközön.

Jelenleg 14 darab Pro Vision ATD típusú készülék üzemel Berlin-Schönefeldben, Düsseldorfban, Frankfurt am Mainban, Hamburgban, Münchenben és Stuttgartban. Elsősorban a kiemelt biztonsági kockázatú, Izraelbe és az Amerikai Egyesült Államokba tartó járatokon utazók ellenőrzésére használják őket. A téves riasztások számát sikerült jelentős mértékben csökkenteni. Az utasok több mint felénél nincs szükség újabb vizsgálatra, míg a teljesen átkutatandó emberek számát 15 százalékra csökkentették, ezért most úgy döntöttek, hogy a többi utas ellenőrzésére is használni fogják a berendezéseket. Pro Vision 2 típusú eszközöket szerelnek fel az idén Düsseldorfban, Köln/Bonn repülőterén és Stuttgartban, valamint jövőre további 75 testszkennert a nemzetközi forgalmat bonyolító légikikötőkben. A készülékek darabonként 160 000 euróba kerülnek.

Néhány év múlva bevezethetik a folyadékszkennereket és a szövetségi belügyminisztérium olyan úgynevezett Walk-Through-Security szkennereken is dolgozik, amelyeknél az utasoknak az ellenőrzésekhez nem kell egy kabinba belépniük, hanem az eszköz előtt elhaladva vizsgálják át őket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • TokraFan #7
    Repülni csak nagyobb távolságra érdemes, tényleg iszonyat idő, mire ki/be csekkol az ember. Eleve 2 órával indulás előtt oda kell menni, ha nem laksz reptér mellett akkor az odaúttal együtt abból lesz 2,5óra, ez oda-vissza élből 5 óra. A gép kisebb reptereken 10percnél többet nem taxizik, de nagyobbaknál nem ritka az 1óra! sem. Ez így tényleg gáz...főleg egy olyan útnál, ahol a repülési idő 1-2óra.
  • Tetsuo #6
    Ez baromság. Nem a szkennert kell átverni, hanem lefizetni valakit vagy pl. autóval/vonattal közlekedni.
    Ún. terrortámadást is sokkal egyszerűbben lehet végrehajtani pl. stadionban, zsúfolt buszon, vmi komolyabb megnyitón...
  • duke #5
    Szerintem csak ido kerdese, es kitalaljak hogyan lehet atverni a ezeket szkenereket, es akkor tok feleslegesen dobtak ki a milliardokat.
    Kene valami anyag,, ami valamilyen semleges, konfiguralhato formaban veri vissza ezeket sugarakat, Annyi fele metaanyagot, meg nanotechnikas anyagokat fejlesztenek, hogy elob utobb biztos kitalalnak valamit.
  • Tetsuo #4
    Pont az a sz*pás a repülésben, hogy a rákészülés tovább tart (Európán belül legalábbis), mint maga az út.
    Kiutazni a reptérre, várakozni, ellenőrzések stb., beszállás (k*rva lassan persze), a gép is mire elindul eltelik néhány tíz perc... leszállás, várakozás a poggyászra, a reptérről elutazni a célhelyre.
    Utálom, minit a sz@rt.
  • lapaleves #3
    autóval buksz egy napot, airbussal nem. nyilván amíg ez elméleti kérdés addig lehet filozofálni.
  • AgentKis #2
    Autóval nem tudsz nagy kárt okozni... Egy airbus az már igen! ;-)
  • caius marius #1
    Megyek ajutóval oszt jóvan...
    Kapják be a testszkennereiket.