Berta Sándor
Felvásárlásokkal akarta csökkenteni hátrányát a Yahoo!
A társaság mobil ágazatának vezetője megindokolta az elmúlt esztendők üzletkötéseit.
Adam Cahan azzal indokolta cége által az elmúlt két évben végrehajtott 40 vállalkozás felvásárlását, hogy így tudták csökkenteni a vetélytársakkal szembeni lemaradásukat. A legtöbb tranzakcióra a különböző tehetségek összegyűjtése miatt került sor, ugyanakkor az is fontos szempont volt, hogy a Yahoo! növekedni tudjon. A társaságnak 2012-ben még csupán 37 mobil fejlesztője volt, ma már több mint 500 ilyen szakembere van.
Cahan elismerte, hogy eleinte meglehetősen szkeptikusan fogadta Marissa Mayer vezérigazgató terveit. Úgy gondolta, ha a mobil piac nagy dolog lesz, akkor mindenkinek arra kellene koncentrálnia, s felmerült benne a kérdés, hogy ebben az esetben miért kellene létrehozni egy külön független mobil részleget. Kiemelte: rájöttek, hogy nagyon komoly lemaradásban vannak, 12 vagy akár 18 hónapot is késtek. Nagyon gyorsan kell növekedniük, hogy behozzák ezt a hátrányt. A menedzser számára egyébként a Facebook a követendő példakép.
A Flickr 2005-ben lett a Yahoo! tulajdona, majd az óriáscég 2012-ben eladta a tulajdonában lévő Alibaba-részvények felét, hogy az így befolyó 7,6 milliárd dollárt felvásárlásokra fordítsa. A vállalat tulajdonába került egymilliárd dollárért tavaly a Tumblr is. A Yahoo! médiaóriássá válna és egyre inkább a vizuális reklámokra összpontosítana, többek között személyre szabott ajánlatokkal állna elő, ezáltal növelné reklámbevételeit.
Adam Cahan azzal indokolta cége által az elmúlt két évben végrehajtott 40 vállalkozás felvásárlását, hogy így tudták csökkenteni a vetélytársakkal szembeni lemaradásukat. A legtöbb tranzakcióra a különböző tehetségek összegyűjtése miatt került sor, ugyanakkor az is fontos szempont volt, hogy a Yahoo! növekedni tudjon. A társaságnak 2012-ben még csupán 37 mobil fejlesztője volt, ma már több mint 500 ilyen szakembere van.
Cahan elismerte, hogy eleinte meglehetősen szkeptikusan fogadta Marissa Mayer vezérigazgató terveit. Úgy gondolta, ha a mobil piac nagy dolog lesz, akkor mindenkinek arra kellene koncentrálnia, s felmerült benne a kérdés, hogy ebben az esetben miért kellene létrehozni egy külön független mobil részleget. Kiemelte: rájöttek, hogy nagyon komoly lemaradásban vannak, 12 vagy akár 18 hónapot is késtek. Nagyon gyorsan kell növekedniük, hogy behozzák ezt a hátrányt. A menedzser számára egyébként a Facebook a követendő példakép.
A Flickr 2005-ben lett a Yahoo! tulajdona, majd az óriáscég 2012-ben eladta a tulajdonában lévő Alibaba-részvények felét, hogy az így befolyó 7,6 milliárd dollárt felvásárlásokra fordítsa. A vállalat tulajdonába került egymilliárd dollárért tavaly a Tumblr is. A Yahoo! médiaóriássá válna és egyre inkább a vizuális reklámokra összpontosítana, többek között személyre szabott ajánlatokkal állna elő, ezáltal növelné reklámbevételeit.