Berta Sándor
Yahoo!-Yelp szövetség a Google ellen
Az amerikai cég nehéz helyzetben van, ezért új partnert keresett, akinek a segítségével eredményesen veheti fel a harcot a legnagyobb riválisával.
A Yahoo! úgy döntött, hogy együttműködési megállapodást köt a Yelp vezetőivel. A kooperációnak köszönhetően a különböző helyi üzletek Yelpen elérhető hirdetései megjelenhetnek a Yahoo! keresőjének eredményei között - mindezt Marissa Mayer, a társaság vezérigazgatója jelentette be a dolgozók egyik gyűlésén. A találkozó egyik résztvevője arról számolt be, hogy az együttműködés már a héten elkezdődhet a két fél között. A partneri kapcsolat konkrét részletei, illetve a pénzügyi jellemzők egyelőre nem ismertek, s a két cég sem kommentálta a hírt.
Marissa Mayer a kinevezése óta eltelt másfél év óta mindent elkövet azért, hogy a Yahoo! minél eredményesebben vehesse fel a harcot a Google szolgáltatásaival szemben. Az elmúlt hónapokban számos felvásárlásra és új technológia alkalmazására került sor. A Yahoo! szeretne médiakonszernné válni és egyre inkább a vizuális reklámokra összpontosítana, visszaszerezné a korábbi pozícióját, de eddig nem sikerült a negatív trendet megállítani, illetve megfordítani. A vállalat legnagyobb riválisa ezen a piacon a Google és a Facebook.
A Google elsődleges felvásárlási célpontja 2009 decemberében még pont a Yelp volt, azonban az üzletből végül nem lett semmi. A 2004-ben alapított Yelp egy olyan portált üzemeltet, ahol a látogatók értékelhetik és osztályozhatják a különböző helyeket, például az éttermeket. A Google kész lett volna akár 500 millió dollárt is fizetni a cégért.
A Yahoo! úgy döntött, hogy együttműködési megállapodást köt a Yelp vezetőivel. A kooperációnak köszönhetően a különböző helyi üzletek Yelpen elérhető hirdetései megjelenhetnek a Yahoo! keresőjének eredményei között - mindezt Marissa Mayer, a társaság vezérigazgatója jelentette be a dolgozók egyik gyűlésén. A találkozó egyik résztvevője arról számolt be, hogy az együttműködés már a héten elkezdődhet a két fél között. A partneri kapcsolat konkrét részletei, illetve a pénzügyi jellemzők egyelőre nem ismertek, s a két cég sem kommentálta a hírt.
Marissa Mayer a kinevezése óta eltelt másfél év óta mindent elkövet azért, hogy a Yahoo! minél eredményesebben vehesse fel a harcot a Google szolgáltatásaival szemben. Az elmúlt hónapokban számos felvásárlásra és új technológia alkalmazására került sor. A Yahoo! szeretne médiakonszernné válni és egyre inkább a vizuális reklámokra összpontosítana, visszaszerezné a korábbi pozícióját, de eddig nem sikerült a negatív trendet megállítani, illetve megfordítani. A vállalat legnagyobb riválisa ezen a piacon a Google és a Facebook.
A Google elsődleges felvásárlási célpontja 2009 decemberében még pont a Yelp volt, azonban az üzletből végül nem lett semmi. A 2004-ben alapított Yelp egy olyan portált üzemeltet, ahol a látogatók értékelhetik és osztályozhatják a különböző helyeket, például az éttermeket. A Google kész lett volna akár 500 millió dollárt is fizetni a cégért.