Berta Sándor

Reneszánszát éli a személyes tanácsadás

Hiába a rengeteg árösszehasonlító oldal és szakmai főrumok rengetege, az emberek egyre gyakrabban igénylik, hogy eladók és szakemberek segítsenek nekik a döntések meghozatalában.

A vásárlásoknál ismét előtérbe kerülnek a személyes kapcsolatok, nő az igény az információcserére és humán tanácsadásra. A felhasználóknak ugyan számos alkalmazás és adatok tömege áll a rendelkezésére, azonban ezek nem helyettesíthetik a személyes kapcsolatokat - erre az eredményre jutott a Steria Mummert Consulting tanácsadócég. Az emberek leginkább azért becsülik az ilyen kapcsolatokat, mert lehetővé teszik a részletes terméktanácsadást; e lehetőséggel a megkérdezett személyek 89 százaléka él. A megnövekedett információéhség csillapítására a honlapok, fórumok és árösszehasonlító portálok nem elegendőek. A fórumok, blogok és közösségi hálózatok csupán az esetek 22 százalékában jelentenek hasznos segítséget, az árösszehasonlító platformoknál ez az arány 65-75 százalék.

"Az online információáradat egyre jobban összezavarja az ügyfeleket, ők iránymutatást keresnek és ezt egyre inkább a személyes beszélgetésekben találják meg. Az ügyfélszolgálati vagy terjesztési munkatársakkal folytatott eszmecserét nem feltétlenül a boltokban kell lefolytatni, hiszen panaszok esetében egyre elterjedtebb a telefonos megoldás, online esetekre pedig ott vannak a közösségi oldalak és a chatek" - jelentette ki Elmar Stenzel ügyfélszolgálati szakértő. A helyszíni tanácsadás népszerűsége ellenére a felhasználók 88 százaléka szívesebben tájékozódik az elérhető szolgáltatásokról a világhálón. A drágább termékeknél ez az arány 86, az olcsóbbaknál 78 százalék. Stenzel szerint a jövőbeli ügyfélszolgálati stratégia ötvözi a különböző információszerző csatornákat. Ajánlott, hogy a vásárlók maguk dönthessék el, hol veszik igénybe a tanácsadást és lehetőségük legyen az egyes csatornák közötti váltásra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #8
    Azt azért vágod, hogy nem a te ugyfélkorodbol kell kiindulni? ;)
    Orulok neki, hogy egyre tobb ugyfeled van, jól megy a bolt stb. Annak is orulnék, ha világviszonylatban ez lenne a jellemzo, de sajnos nem.
    Egyre inkább terjednek a webshopok, azokon pedig a guide-ok. Hogyan válasszak laptopot? Mi kell nekem? stb. Ráadásul itt is érvényes az, hogy a nagybolt idovel megeszi a kisboltot.
  • caius marius #7
    Túlnőtt az elektronikai cikkek "tudása" az átlag user számtek tudásánál. Naná, hogy tájékozódik az átlag vásárló, mivel azt tudja, hogy a készüléke "okos", csak azt nem tudja szegény, hogy ez mit is jelent.
    A kedvencem az amikor a tudatlan szapulja az ilyen eszközöket, de fingja nincs arról, hogy mire lehet ezeket használni. Aztán mikor a homály részben eloszlik, akkor rájön, neki ilyen kell. Na ekkor kell neki tanácsot adni. Ezután pedig meg kellene tanítani a használatára, az adott eszköznek. Sajnos az esetek többségében, az "akkor rájön neki ilyen kell"-ig lehet eljutni...
  • gforce9 #6
    Hogyne lenne értelme. Van egy elég szép ügyfélköröm, akik tudják, hogy nem cseszem át őket, ismernek legtöbbjük több mint 10 éve. AZért járnak hozzám, mert egyszerűen nem értenek a számítástechnikához, ők csak a legmegfelelőbb eszközt akarják megvenni a céljaikhoz. Én meg elmondom az opciókat. Ez az ügyfélköröm egyre bővül, csak sajnos gyűlnek azok is akiket az előbb említettem.
  • Tetsuo #5
    Egy csomó "fizikai" boltnak nincs értelme, ha van on-line verziója is.
    Ilyen pl. a PC, egyéb IT stb. bolt. ;)
    Ha vmi spéci cucc kell, az úgy sincs egy ilyen boltban se Mo-n, se Angliaban, csak a népszeru termékek és persze drágábban, mint a neten.
  • gforce9 #4
    Van egy olyan tendencia is, mondjuk kisebbség egyelőre, de szomorú: Bejön átrágjuk, mi is kell neki, konfig, bővítés vagy mittudomén, eldumálgatok vele fél órát, utána elmegy és amit megbeszéltünk lerendeli webrő, merott olcsóbb. Igaz nem számottevően, de olcsóbb. Ilyen ellen mit lehet tenni? MOndjuk az eadásról én már leálltam, csak szervizelek szinte, pont emiatt. De marhára bosszantóak az ilyen "vásárlók".
  • Tetsuo #3
    Nem csak "nálatok", hanem Ángliában sem. Durván nem.
    Az eladókat nem a hozzáértésuk alapján veszik fel.
  • Vol Jin #2
    Mondjuk ki a lényeget. Aki hozzáértő, és tudja értelmezni az információkat azoknak információra van szüksége, hogy tudjon dönteni. Akinek meg lövése sincs semmiről, az nem segítséget kér a döntéshez, hanem elvárja, hogy döntsenek helyette. Lehetőleg úgy, hogy ne basszák át a fejét.

    A tanácsadó cég pedig naná, hogy azt hangoztatja, hogy tanácsadásra van szükség. És mindig jobban, mint valaha.
  • SupraMKIII #1
    Helyes! A legjobb webbolt sem helyettesíti a hozzáértést...

    Mondjuk sajnos nálunk az eladók sem igen értenek hozzá, szóval nem vidám vásárlónak lenni (nem mintha minimál bérért tudatlan és többnyire beképzelt+bunkó vevők kérdéseire napi 6-7 órán keresztül válaszolni olyan nagy boldogság lenne)

    Sajnálatos módon divat lett a népszerű/közismert dolgokhoz való hozzáértést színlelni, valós háttér nélkül...