Berta Sándor
Drágábbak a márkaboltok
Észak-Rajna-Vesztfália Fogyasztóvédelmi Központja felmérést készített arról, hogy a márkakereskedőknél vagy más üzletekben olcsóbbak-e a különböző termékek.
A fogyasztóvédők összesen 20 boltban vizsgáltak meg szúrópróbaszerűen 5-5 terméket, a televíziótól a táblagépig. A különböző cégek extra szolgáltatásokkal igyekeznek magukhoz csábítani a vásárlókat. A Medion 365 napos forródrót- és azonnali csereszolgáltatással, a Philips rendszeres ajánlatokkal és nagy termékkínálattal, míg a Panasonic gyors és zökkenőmentes szállítással igyekszik hatni a megrendelőkre, akik a karácsonyi forgatagban azt sem tudják, mire figyeljenek.
A vizsgált üzletek között voltak a Philips, a Panasonic, a Medion, az Apple, a Sony, a Canon, a Hewlett-Packard, az Epson, a Trekstor, a Garmin, a Logitech és az Olympus márkakereskedései. A fogyasztóvédők boltonként kiválasztott 5-5 árucikk árait hasonlították össze a kiskereskedelmi árakkal. Az árösszehasonlító oldalak által megadott információknak köszönhetően kiderült: a márkakereskedések általában 25 százalékkal drágábbak. Más áruházakban a 20 különböző készülék összesen 36 600 euróba került, míg a márkaboltokban végzett vásárlásnál 45 600 euró volt a végösszeg.
A legdrágább márkaképviselettel a Canon és a Logitech rendelkezett, ezeknél a hagyományos kereskedőkhöz képest közel 50 százalékkal drágábban adták a termékeiket. Jól zárta a tesztet a Hewlett-Packard és az Olympus. A HP és a Trekstor jóval az általuk ajánlott ár alatt értékesítették a különböző készülékeiket. Érdekes volt megfigyelni a raktárkészletek közötti különbséget is. A Canon csupán két tucat eszközt tárolt, a Medion 6800 különböző árucikket, míg az Epson teljes raktárkészletet tartott fenn.
A fogyasztóvédők összesen 20 boltban vizsgáltak meg szúrópróbaszerűen 5-5 terméket, a televíziótól a táblagépig. A különböző cégek extra szolgáltatásokkal igyekeznek magukhoz csábítani a vásárlókat. A Medion 365 napos forródrót- és azonnali csereszolgáltatással, a Philips rendszeres ajánlatokkal és nagy termékkínálattal, míg a Panasonic gyors és zökkenőmentes szállítással igyekszik hatni a megrendelőkre, akik a karácsonyi forgatagban azt sem tudják, mire figyeljenek.
A vizsgált üzletek között voltak a Philips, a Panasonic, a Medion, az Apple, a Sony, a Canon, a Hewlett-Packard, az Epson, a Trekstor, a Garmin, a Logitech és az Olympus márkakereskedései. A fogyasztóvédők boltonként kiválasztott 5-5 árucikk árait hasonlították össze a kiskereskedelmi árakkal. Az árösszehasonlító oldalak által megadott információknak köszönhetően kiderült: a márkakereskedések általában 25 százalékkal drágábbak. Más áruházakban a 20 különböző készülék összesen 36 600 euróba került, míg a márkaboltokban végzett vásárlásnál 45 600 euró volt a végösszeg.
A legdrágább márkaképviselettel a Canon és a Logitech rendelkezett, ezeknél a hagyományos kereskedőkhöz képest közel 50 százalékkal drágábban adták a termékeiket. Jól zárta a tesztet a Hewlett-Packard és az Olympus. A HP és a Trekstor jóval az általuk ajánlott ár alatt értékesítették a különböző készülékeiket. Érdekes volt megfigyelni a raktárkészletek közötti különbséget is. A Canon csupán két tucat eszközt tárolt, a Medion 6800 különböző árucikket, míg az Epson teljes raktárkészletet tartott fenn.