Berta Sándor

Drágábbak a márkaboltok

Észak-Rajna-Vesztfália Fogyasztóvédelmi Központja felmérést készített arról, hogy a márkakereskedőknél vagy más üzletekben olcsóbbak-e a különböző termékek.

A fogyasztóvédők összesen 20 boltban vizsgáltak meg szúrópróbaszerűen 5-5 terméket, a televíziótól a táblagépig. A különböző cégek extra szolgáltatásokkal igyekeznek magukhoz csábítani a vásárlókat. A Medion 365 napos forródrót- és azonnali csereszolgáltatással, a Philips rendszeres ajánlatokkal és nagy termékkínálattal, míg a Panasonic gyors és zökkenőmentes szállítással igyekszik hatni a megrendelőkre, akik a karácsonyi forgatagban azt sem tudják, mire figyeljenek.

A vizsgált üzletek között voltak a Philips, a Panasonic, a Medion, az Apple, a Sony, a Canon, a Hewlett-Packard, az Epson, a Trekstor, a Garmin, a Logitech és az Olympus márkakereskedései. A fogyasztóvédők boltonként kiválasztott 5-5 árucikk árait hasonlították össze a kiskereskedelmi árakkal. Az árösszehasonlító oldalak által megadott információknak köszönhetően kiderült: a márkakereskedések általában 25 százalékkal drágábbak. Más áruházakban a 20 különböző készülék összesen 36 600 euróba került, míg a márkaboltokban végzett vásárlásnál 45 600 euró volt a végösszeg.

A legdrágább márkaképviselettel a Canon és a Logitech rendelkezett, ezeknél a hagyományos kereskedőkhöz képest közel 50 százalékkal drágábban adták a termékeiket. Jól zárta a tesztet a Hewlett-Packard és az Olympus. A HP és a Trekstor jóval az általuk ajánlott ár alatt értékesítették a különböző készülékeiket. Érdekes volt megfigyelni a raktárkészletek közötti különbséget is. A Canon csupán két tucat eszközt tárolt, a Medion 6800 különböző árucikket, míg az Epson teljes raktárkészletet tartott fenn.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Frank99 #3
    a számtechcégünk pl. egy nyomtatót 8000 Ft-al kap drágábban csak egy példa, több száz ilyen termék van... (tizenvalahányéves kapcsolattal), mint amennyiért egy webes cég árulja!!!

    És akkor a a Nav-os Horváthot nézegetik?????? Az IT szektor (is) egy mocskos csalásokra épülő valami. Aki normálisan dolgozna, megölik a csalók. EZ TÉNY. És a webes médiák még adják is alájuk a lovat -pl. Index- azt tolja, hol tudsz olcsóbban vásárolni. De hogy ez milyen cég, az nem érdekel senkit. A fenti cég 2 év alatt 31 millió veszteséget csinált, 1,8 milliárd Ft forgalommal.... már megérte... De EZ nem tűnik fel SENKINEK?????. Az ember az árat nézi elsőre. a fillérbaszóknak ez a lényeg. Ahol a szállítási költséggel együtt 30-40 Ft-al (tény) olcsóbb, ott vásárolnak. ÉS fingjuk nincs, hogy a szürke, de inkább a feketekereskedelmet támogatják..... És hogy a saját és mások jövőjét ölik meg....

    ezek tények sajnos...
  • Kobaljov #2
    (Mondjuk a németeknél talán nem annyira jellemző a szürkeimport és az áfatrükközés, ami jelentősen befolyásolja az árkülönbségeket a hazai boltoknál.)
  • wildstorm #1
    Ezt aztán jól észrevették. Én csak 25 vagyok, de már 15 évvel ezelőtt rájöttem erre és nem kerestem ~8.000 eurót havonta...