Berta Sándor
Nem akart Apple TV-t Steve Jobs
Újabb könyv jelent meg az Apple társalapítójáról és legendás vezetőjéről. A kötetből kiderül, hogy a menedzser kategorikusan elutasította a televíziópiacon való megjelenést.
A Haunted Empire: Apple After Steve Jobs című mű szerzője Yukari Iwatani Kane, a The Wall Street Journal riportere. Az író többek között kitér egy 2010-es találkozóra, amelyen Jobs egyértelműen az ellen foglalt állást, hogy az Apple megjelenjen a televíziópiacon. A megbeszélésen a konszern 100 vezető munkatársa vett részt és az egyikük feltette a kérdést, hogy az Apple valóban be akar-e szállni a tévéüzletbe. Jobs erre egy világos "Nem"-mel felelt.
Az üzletember az egyik vezető menedzsernek egyenesen úgy fogalmazott: a televíziók borzalmas üzletet jelentenek, mivel csekély rajtuk a nyereség és egyéb szempontból is rosszak. Ez utóbbival Jobs arra utalt, hogy a televízió tartós árucikk, átlagosan 8 év után vesznek csak újat az emberek. Mindez pedig aligha összeegyeztethető az Apple stratégiájával, hiszen az iPhone készülékeket kétévente lecserélik, így - érthetően - az utóbbi jóval több nyereséget is termel. Az Apple társalapítója ugyanakkor azt is kijelentette, hogy mindettől függetlenül szeretné megszerezni az ellenőrzést a nappalik fölött, de amíg a tartalmakat nem birtokolják addig ennek nincs létjogosultsága. Azt viszont nem árulta el, hogy mindezt hogyan valósítaná meg és hozzátette: az Apple TV csak egy "hobbi".
2011-ben megjelent önéletrajzi könyvben Walter Isaacson azt írta: Jobs elképzelhetőnek tartotta egy meglehetősen egyszerűen kezelhető és a Cloud-világgal összekötött "integrált televízió" létrehozását. Konkrétumokat ugyanakkor nem közölt. Az üzletember egyébként híres volt arról, hogy valamit mondott és teljesen mást tett. Tim Cook, a kaliforniai társaság vezérigazgatója tavaly októberben jelentette be, hogy új termékkategóriákban jelenhetnek meg. A legvalószínűbbnek akkor az Apple TV és az okosóra (iWatch) kifejlesztése, illetve piacra dobása tűnt.
A Haunted Empire: Apple After Steve Jobs című mű szerzője Yukari Iwatani Kane, a The Wall Street Journal riportere. Az író többek között kitér egy 2010-es találkozóra, amelyen Jobs egyértelműen az ellen foglalt állást, hogy az Apple megjelenjen a televíziópiacon. A megbeszélésen a konszern 100 vezető munkatársa vett részt és az egyikük feltette a kérdést, hogy az Apple valóban be akar-e szállni a tévéüzletbe. Jobs erre egy világos "Nem"-mel felelt.
Az üzletember az egyik vezető menedzsernek egyenesen úgy fogalmazott: a televíziók borzalmas üzletet jelentenek, mivel csekély rajtuk a nyereség és egyéb szempontból is rosszak. Ez utóbbival Jobs arra utalt, hogy a televízió tartós árucikk, átlagosan 8 év után vesznek csak újat az emberek. Mindez pedig aligha összeegyeztethető az Apple stratégiájával, hiszen az iPhone készülékeket kétévente lecserélik, így - érthetően - az utóbbi jóval több nyereséget is termel. Az Apple társalapítója ugyanakkor azt is kijelentette, hogy mindettől függetlenül szeretné megszerezni az ellenőrzést a nappalik fölött, de amíg a tartalmakat nem birtokolják addig ennek nincs létjogosultsága. Azt viszont nem árulta el, hogy mindezt hogyan valósítaná meg és hozzátette: az Apple TV csak egy "hobbi".
2011-ben megjelent önéletrajzi könyvben Walter Isaacson azt írta: Jobs elképzelhetőnek tartotta egy meglehetősen egyszerűen kezelhető és a Cloud-világgal összekötött "integrált televízió" létrehozását. Konkrétumokat ugyanakkor nem közölt. Az üzletember egyébként híres volt arról, hogy valamit mondott és teljesen mást tett. Tim Cook, a kaliforniai társaság vezérigazgatója tavaly októberben jelentette be, hogy új termékkategóriákban jelenhetnek meg. A legvalószínűbbnek akkor az Apple TV és az okosóra (iWatch) kifejlesztése, illetve piacra dobása tűnt.