Berta Sándor
Olcsóbb Windows 8.1 a Chromebookok ellen
A Microsoft az olcsó számítógépek és táblagépek gyártói számára 70 százalékkal olcsóbban adja az operációs rendszerét.
A redmondi vállalatnak a lépéssel az a célja, hogy a partnerei az eddiginél eredményesebben vehessék fel a harcot különböző vetélytársai termékei, például a Chromebookok ellen. A Bloomberg tudósítása szerint azoknak a gyártóknak, amelyek 250 dollárnál olcsóbban kínálják a készülékeiket az eddigi 50 dollár helyett csak 15 dollárt kell fizetniük a Windows 8.1 licencért. A kedvezmény elvileg minden gyártó és minden 250 dollárosnál olcsóbb termék esetében él, függetlenül attól, hogy az adott eszköz mekkora és milyen kategóriába tartozik, továbbá az sem feltétel, hogy az adott készülék érintőképernyővel rendelkezzen.
A társaság azt reméli, hogy a kedvezménynek köszönhetően növelheti a bevételeit a táblagép-piacon, s egyúttal bővítheti piaci részesedését a vállalati ügyfelek piacán és az oktatás területén. A Microsoft átlagosan 50 dollárért adja a Windows 8 licencét, de a világ legnagyobb gyártói közül néhány eddig is csupán 30 dollárért jutott a licencekhez. Ezek a vállalatok nem kaphatnak további kedvezményt a mostani akcióban. A Gartner, az IDC és más piackutató cégek szerint mindezek ellenére a PC-piac az idén tovább csökkenhet, miközben a táblák piaca 2017-ig tovább növekedhet, méghozzá 16 százalékkal.
Tami Reller, az óriáscég marketingügyekért felelős ügyvezető alelnöke néhány nappal ezelőtt a Goldman Sachs technológia és internetkonferenciájának keretében bejelentette, hogy újabb mérföldkőhöz érkeztek és immár 200 millió Windows 8 licencet értékesítettek. A mostani kampány miatt ez a szám jelentős mértékben növekedhet.
A redmondi vállalatnak a lépéssel az a célja, hogy a partnerei az eddiginél eredményesebben vehessék fel a harcot különböző vetélytársai termékei, például a Chromebookok ellen. A Bloomberg tudósítása szerint azoknak a gyártóknak, amelyek 250 dollárnál olcsóbban kínálják a készülékeiket az eddigi 50 dollár helyett csak 15 dollárt kell fizetniük a Windows 8.1 licencért. A kedvezmény elvileg minden gyártó és minden 250 dollárosnál olcsóbb termék esetében él, függetlenül attól, hogy az adott eszköz mekkora és milyen kategóriába tartozik, továbbá az sem feltétel, hogy az adott készülék érintőképernyővel rendelkezzen.
A társaság azt reméli, hogy a kedvezménynek köszönhetően növelheti a bevételeit a táblagép-piacon, s egyúttal bővítheti piaci részesedését a vállalati ügyfelek piacán és az oktatás területén. A Microsoft átlagosan 50 dollárért adja a Windows 8 licencét, de a világ legnagyobb gyártói közül néhány eddig is csupán 30 dollárért jutott a licencekhez. Ezek a vállalatok nem kaphatnak további kedvezményt a mostani akcióban. A Gartner, az IDC és más piackutató cégek szerint mindezek ellenére a PC-piac az idén tovább csökkenhet, miközben a táblák piaca 2017-ig tovább növekedhet, méghozzá 16 százalékkal.
Tami Reller, az óriáscég marketingügyekért felelős ügyvezető alelnöke néhány nappal ezelőtt a Goldman Sachs technológia és internetkonferenciájának keretében bejelentette, hogy újabb mérföldkőhöz érkeztek és immár 200 millió Windows 8 licencet értékesítettek. A mostani kampány miatt ez a szám jelentős mértékben növekedhet.