Berta Sándor

227 millió dolláros reklám­bevételük volt az amerikai kalóz­oldalaknak

Érdekes megállapításokra jutott legújabb tanulmányában egy amerikai fogyasztóvédelmi szervezet.

A Digital Citizen Alliance kutatása szerint tavaly az Isohunt, a Filestube, a Sockshare és más fájlmegosztók, torrent-portálok és hasonló oldalak összesen 227 millió dollár hirdetési bevételre tettek szert. Ami külön érdekes, hogy sok esetben a reklámpartnerek között megtalálható voltak olyan vállalatok is, amelyek nehezen köthetők szerzői jogsértésekhez. Az anyagban minden olyan az Amerikai Egyesült Államokban működő kalóztartalmakat kínáló vagy terjesztő honlapot figyelembe vettek, amelynek kapcsán a Google illetékeseihez legalább 20 szerzői jogsértési kereset érkezett be.

Az összesítés szerint 596 ilyen platform és szolgáltatás van, ezeket a látogatók egyértelműen az illegális film- és zenei másolatok letöltési lehetősége miatt keresik fel. A reklámok elemzése során ismertté vált, hogy a 30 legnagyobb oldal átlagosan 4,4 millió dolláros reklámbevételt könyvelhetett el, de a kisebb portálok is évente több mint 100 000 dollárra tehetnek szert. A hirdetések 30 százaléka olyan óriáscégekhez kötődik, mint az Amazon, az AT&T, a Google és a Microsoft, ugyanakkor gyakori, hogy a terjesztő, illetve a megbízó nem is mindig tudja, hogy mely honlapokon jelennek meg a reklámjai.

A hirdetések mellett a fizetős prémium előfizetések jelentik a kalózplatformok legnagyobb bevételi forrásait, arról azonban nincsenek információk, hogy ezek az összegek a bevételek hány százalékát teszik ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!