Berta Sándor
Többet költene kutatás-fejlesztésre a Samsung
A dél-koreai vállalat a jövőben további cégeket vásárolna fel és ezzel párhuzamosan több pénzt költene marketingre, új technológiákra, kutatásra és fejlesztésre. A többi nagy tech-céghez hasonlóan hatalmas készpénzállományon ülnek.
Ezt Lee Sang-hoon, a Samsung Electronics elnök-vezérigazgatója jelentette be egy szöuli elemzői napon. Ez volt az első ilyen rendezvény 2005 óta. A felvásárlásokkal erősítenék a meglévő részlegeket, új tehetségeket toboroznak és új lehetőségeket aknáznak ki. A társaság 2010 óta több mint egymilliárd dollárt költött 14 felvásárlásra, ami Lee Sang-hoon szavai szerint "kicsit konzervatív" viselkedés. A vállalat jelenleg kereken 50 milliárd dollár készpénztartalékkal rendelkezik, ez tőzsdei értékének körülbelül a 20 százaléka. Mindez oda vezetett, hogy a befektetők panaszkodni kezdtek a parlagon álló pénz miatt, és az új stratégiával a menedzsment ezt a csoportot akarja elhallgattatni.
A cég a semmiből teremtette meg a Note kategóriát
"Azt tervezzük, hogy az éves készpénzforgalmunk jelentős részét befektetésekbe, illetve kutatásba és fejlesztésbe fektetjük, hogy biztosítsuk a jövőbeli növekedést és a befektetők bevételeit" - jelentette ki Lee Sang-hoon. Emellett az idén az osztalék a tavalyi kétszerese, 0,5 százalék helyett 1 százalék lehet. A jövőben három évenként felülvizsgálják majd az osztalékot, hogy reagáljanak az üzleti viszonyok változásaira.
A tervek alapján a 2013-as pénzügyi évben 14 milliárd dollárt fog költeni a Samsung kutatásra és fejlesztésre. (Összehasonlításul: 2010-ben ez az összeg 8 milliárd dollár volt.) A jövőben kiemelt fontosságú lesz a szoftverek területe. Jelenleg a cég életében még a hardverek fejlesztése a meghatározó. Ezzel párhuzamosan folyamatosan változik a stratégia: amíg korábban a dél-koreai gyártó arra koncentrált, hogy a meglévő piacokon szerezzen részesedést, addig a következő években a cél új piacok létrehozása lesz. JK Shin, a Samsung IT- és mobil kommunikációs ügyekért felelős elnök-vezérigazgatója példaként említette a phablet piacot.
Az újdonságokhoz befektetésekkel, partnerségekkel, felvásárlásokkal és cégalapításokkal jutnának
"Amennyiben a termékekek összetettebbek lesznek, akkor nő a szabadalmi viták száma és ezzel együtt a kockázat is" - tért ki végül Lee Sang-hoon a szabadalmakra, amikbe szintén komoly összegeket fektetnek. 2010 óta működik a szellemi tulajdoni ügyekkel foglalkozó központi részlegük, ahol jelenleg körülbelül 600 munkatársuk dolgozik. Az ő munkájukat már a termékfejlesztés tervezési szakaszába bevonják. A társaság saját operációs rendszerét továbbra sem hanyagolja, ami a tervek szerint okostelefonokon, televíziókon és más eszközökön egyaránt zökkenőmentesen működik majd. A felvásárlásokra jó példa, hogy a társaság nemrég tulajdonrészt szerzett a különösen ellenálló Gorilla üvegeket gyártó Corning cégben. A Booz & Company október végi anyagából kiderült, hogy a Volkswagen mellett a Samsung költi a legtöbbet, 10,4 milliárd dollárt, az innovációra.
Ezt Lee Sang-hoon, a Samsung Electronics elnök-vezérigazgatója jelentette be egy szöuli elemzői napon. Ez volt az első ilyen rendezvény 2005 óta. A felvásárlásokkal erősítenék a meglévő részlegeket, új tehetségeket toboroznak és új lehetőségeket aknáznak ki. A társaság 2010 óta több mint egymilliárd dollárt költött 14 felvásárlásra, ami Lee Sang-hoon szavai szerint "kicsit konzervatív" viselkedés. A vállalat jelenleg kereken 50 milliárd dollár készpénztartalékkal rendelkezik, ez tőzsdei értékének körülbelül a 20 százaléka. Mindez oda vezetett, hogy a befektetők panaszkodni kezdtek a parlagon álló pénz miatt, és az új stratégiával a menedzsment ezt a csoportot akarja elhallgattatni.
A cég a semmiből teremtette meg a Note kategóriát
"Azt tervezzük, hogy az éves készpénzforgalmunk jelentős részét befektetésekbe, illetve kutatásba és fejlesztésbe fektetjük, hogy biztosítsuk a jövőbeli növekedést és a befektetők bevételeit" - jelentette ki Lee Sang-hoon. Emellett az idén az osztalék a tavalyi kétszerese, 0,5 százalék helyett 1 százalék lehet. A jövőben három évenként felülvizsgálják majd az osztalékot, hogy reagáljanak az üzleti viszonyok változásaira.
A tervek alapján a 2013-as pénzügyi évben 14 milliárd dollárt fog költeni a Samsung kutatásra és fejlesztésre. (Összehasonlításul: 2010-ben ez az összeg 8 milliárd dollár volt.) A jövőben kiemelt fontosságú lesz a szoftverek területe. Jelenleg a cég életében még a hardverek fejlesztése a meghatározó. Ezzel párhuzamosan folyamatosan változik a stratégia: amíg korábban a dél-koreai gyártó arra koncentrált, hogy a meglévő piacokon szerezzen részesedést, addig a következő években a cél új piacok létrehozása lesz. JK Shin, a Samsung IT- és mobil kommunikációs ügyekért felelős elnök-vezérigazgatója példaként említette a phablet piacot.
Az újdonságokhoz befektetésekkel, partnerségekkel, felvásárlásokkal és cégalapításokkal jutnának
"Amennyiben a termékekek összetettebbek lesznek, akkor nő a szabadalmi viták száma és ezzel együtt a kockázat is" - tért ki végül Lee Sang-hoon a szabadalmakra, amikbe szintén komoly összegeket fektetnek. 2010 óta működik a szellemi tulajdoni ügyekkel foglalkozó központi részlegük, ahol jelenleg körülbelül 600 munkatársuk dolgozik. Az ő munkájukat már a termékfejlesztés tervezési szakaszába bevonják. A társaság saját operációs rendszerét továbbra sem hanyagolja, ami a tervek szerint okostelefonokon, televíziókon és más eszközökön egyaránt zökkenőmentesen működik majd. A felvásárlásokra jó példa, hogy a társaság nemrég tulajdonrészt szerzett a különösen ellenálló Gorilla üvegeket gyártó Corning cégben. A Booz & Company október végi anyagából kiderült, hogy a Volkswagen mellett a Samsung költi a legtöbbet, 10,4 milliárd dollárt, az innovációra.