Szekeres Viktor
Leszerepelt az év egyik legjobban reklámozott filmje
Talán a szokatlan animációnak, vagy a szülőket némileg elrettentő üzenetnek köszönhetően, de minden várakozást alulmúlóan debütált a hétvégén Az öt legenda, mely az év egyik legnagyobb kampányát kapta.
Nem jött be a Dreamworks Animation kockázatvállalása Az öt legenda (Rise Of The Guardians) című animációs filmmel, ugyanis a 145 millió dollárból készült alkotást hiába játszotta Amerikában 3 653 mozi, az az első becslések szerint az ötnapos hétvégén is csak 33 millió dollárt volt képes összekaparni. Márpedig manapság a 40 milliós nyitányt sem produkáló animációk esetében nem túlzás a "bukott" jelző használata. Főleg, hogy a közelmúltban olyan, a folytatást azóta sem megérő filmek debütáltak három napos hétvégi bevételüket tekintve jobban, mint a Csizmás, a kandúr, a Túl a sövényen vagy a Mézengúz. (Pár napja például a Rontó Ralph 49 millió dollárral nyitott.)
Az öt legenda elég sok dollárt "vesztett" azon, hogy a várt 40-45% helyett mindössze a filmre jegyet váltók 35%-a gondolta úgy, hogy kifizeti a 3D-s helyárat. Persze a gyenge kezdést követően is támadhat fel film, bár ez nem szokott jellemző lenni. Igaz, éppen a közelmúltban történt meg, hogy a Dreamworks Animationtől az Így neveld a sárkányodat kifejezetten gyengén, 43 millió dollárral startolt, s végül 217,5 millió dollárig jutott el, aminek köszönhetően 2014-re és 2016-ra már be is jelentették a két folytatást.
Pedig a Dreamworks mindent megtett a film sikeréért, Amerikában hatalmas ás fókuszált reklámkampányt folytattak, melynek jókora része a közösségi oldalakra és a YouTube-ra koncentrált, de a mozikban is a szokásosnál jóval nagyobb számban lehetett látni a film előzeteseit.
Nem jött be a Dreamworks Animation kockázatvállalása Az öt legenda (Rise Of The Guardians) című animációs filmmel, ugyanis a 145 millió dollárból készült alkotást hiába játszotta Amerikában 3 653 mozi, az az első becslések szerint az ötnapos hétvégén is csak 33 millió dollárt volt képes összekaparni. Márpedig manapság a 40 milliós nyitányt sem produkáló animációk esetében nem túlzás a "bukott" jelző használata. Főleg, hogy a közelmúltban olyan, a folytatást azóta sem megérő filmek debütáltak három napos hétvégi bevételüket tekintve jobban, mint a Csizmás, a kandúr, a Túl a sövényen vagy a Mézengúz. (Pár napja például a Rontó Ralph 49 millió dollárral nyitott.)
Az öt legenda elég sok dollárt "vesztett" azon, hogy a várt 40-45% helyett mindössze a filmre jegyet váltók 35%-a gondolta úgy, hogy kifizeti a 3D-s helyárat. Persze a gyenge kezdést követően is támadhat fel film, bár ez nem szokott jellemző lenni. Igaz, éppen a közelmúltban történt meg, hogy a Dreamworks Animationtől az Így neveld a sárkányodat kifejezetten gyengén, 43 millió dollárral startolt, s végül 217,5 millió dollárig jutott el, aminek köszönhetően 2014-re és 2016-ra már be is jelentették a két folytatást.
Pedig a Dreamworks mindent megtett a film sikeréért, Amerikában hatalmas ás fókuszált reklámkampányt folytattak, melynek jókora része a közösségi oldalakra és a YouTube-ra koncentrált, de a mozikban is a szokásosnál jóval nagyobb számban lehetett látni a film előzeteseit.