Szekeres Viktor

A hazai Avatar-jegyelővétel pontos dátuma

Egy filmmel kapcsolatos becsült érdeklődést remekül fel lehet mérni azzal, hogy a forgalmazó elkezdi-e árusítani jóval a bemutató előtt a jegyeket. Ez a lépés általában ugyanis kockázattal szokott járni, hiszen a mozik időpontra lebontva kénytelenek több hétre előre megtervezni műsorukat.

Itthon, a külföldi mintát követve, legutóbb a Michael Jackson-féle dokumentumfilmre, a This Is It-re lehetett jóval a premier előtt jegyet vásárolni, ezzel is az volt a forgalmazó célja, hogy jelezze, a film különleges, rengeteg embert érdekel, tehát főként marketingcélja volt, akárcsak a kéthetes vetítési ablaknak is, amiről kiderült, hogy ugyancsak lódítás, hiszen még most is látni a filmet sok moziban. (Egyébként Budapesten 76 ezren, míg vidéken 33 ezren látták a koncertfilmet.)

Valószínűleg az Avatar esetében nem (csak) marketingcélokat szolgál a jegyelővétel meghirdetése, bár azt kell ismernünk, hogy a stúdió rengeteg pénzt költött reklámokra és egyéb promóciókra, s addig sulykolták az emberekbe, hogy a film az új Titanic-szerű mamut lesz, míg mindenki azt visszhangozta, hogy az Avatar az év legjobban várt mozis produkciója.

A 166 perces filmet itthon december 17-től lehet megtekinteni (az amerikai premier 18-ra esik) és az Intercom tájékoztatása szerint a "rendkívüli érdeklődésre" való tekintettel az Avatarra már december 3-tól vásárolhatók lesznek országszerte, elővételben jegyek. A film, a normál változat mellett digitális 3D-ben és még nagyobb élményt ígérő IMAX 3D-ben is látható lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Nazir #19
    A játékoknál a videokártyák teljesítményét méri maga a játék, ha a konzol menüben elindítod ezt az fps alkalmazást.
  • pixx #18
    Minnél több képkocka van másodpercenként annál folyamatosabb a mozgás...
    Nem tudom mi az igazság ebben, amikor bemutatták a mozitermet a Westendben, ezzel példálóztak, hogy az első film, ami a Beowulf lesz 72 fps...szóval ehhez nem tudok hozzászólni...
  • diablo1336 #17
    Most én ezt nem értem egészen. Több forrásból olvastam, hallottam, hogy a szem 24 fps-t tud feldolgozni másodpercenként. Bár nem tudom mennyire van köze a játékok közben mért fps-hez képest, mert ott 24 fps és 100 fps között spec én tudok különbséget tenni-persze azt nem mondom meg h 100 fps ,de azt meg tudom mondani ,hogy több mint 24. Tehát ez, hogy is van? Amúgy IMAX felbontása miatt már alapból jobb bármi más.:)
  • BaliBoy #16
    Én ennyire nem vagyok képben a RealD technikai hátterével, de yesname-nek igaza lehet, ugyanis én a Beowulf alatt folyamatosan azt éreztem, hogy nagyon kevés a framerate mert gyors mozgások alatt érezhető volt a villódzás. Márpedig a 24 képkocka 3 szorozásának nem túl sok értelmét látom. Ugyebár minden abból adódik, hogy a szem számára legalább 45-50 kép kell másodpercenként, hogy folyamatos legyen a mozgás. Ezért duplázzák a képeket. (tv-nél meg váltogatják a sorokat) Viszont a 3x-zásnak már nincs értelme mert lénygében nincs plussz tartalom.
    Szomorú, hogy így csinálják.
  • yesname #15
    Ahhoz képest, hogy animációs filmeken alkalmazzák elég sok filmet csinálnak RealD-ben. Nem animációs filmekre találták ki és azokon alkalmazzák. Annak oka, hogy animációs filmekből több van, az hogy olcsóbb és egyszerűbb elkészíteni 3D-ben, mint normál filmes társait. Ez a tendencia mostanában már kiegyenlítődni látszik. (IMAX eleve filmes módszer, ezért ott kezdetekben is több volt a normál film, mint az animációs.)
    A 72 fps és 144 fps, nem igaz, illetve félig igaz és félrevezető. Ugyanis attól, hgoy a 24 fps-t 3x vagy 4x villantják fel, attól még 24 fps marad.
    Nem lesz többlet információ, úm. több eltérő képkocka.
  • pixx #14
    Magam részéről nem ctrl c, meg ctrl v, és nem vagyok mérnök...ezt úgy hívják olvasottság, tudás. Én filmmel foglalkozom, és viszonylag olvasott vagyok a témában, de hogy elhiszed, vagy nem az nem foglalkoztat különösebben :)
  • pixx #13
    Az lehet, hogy digitális kamerával veszik fel, de elsősorban animációs filmeken alkalmazzák, a Magyarországon az első ilyen film a Beowulf volt, és ott 72 fps-t alkalmaztak, de a gép képes 144 fps is. Ha filmet nézel valóban 24 fps vagy legalábbis gondolom, mert egy koncert filmről tudok, a U23D, meg a Hanna Montana ami Real D, valószínűleg azért használták, mert olcsóbb, ez animációs filmekhez a jó, így nem vetélytársa egyik a másiknak, csak a buta ember gondolja azt...nem egyszint a kettő...
  • Nazir #12
    Ha valakinek van még kérdése akkor a google ereje segít tisztázni.
    Control c control v vel pedig azt a hatást kelthetitek mintha valammi mérnökök lennétek.
    A forrás bemásolása sztem bőven elég (ffs). :(
  • yesname #11
    Egyetlen igazság van benne, az IMAX sokkal drágább az általad is említett 70mm-es és dupla film és a fényigénye miatt. Viszont a RealD-t is két kamerával veszik fel, nem csak az IMAX 3D-t. Annyi a különbség, hogy a RealD az digitális kizárólag, míg IMAX lehet akár film, akár digitális.
    Az, hogy valami új technológia, nem jelenti azt, hogy jobb is. Takarékossabb, az tény.
    De a RealD forrása 2x24 fps, melyet felváltva vetítenek. Ugyanazt a képkockát többször, hgoy ne fárassza annyira a szemet. Ezért összehasonlíthatatlanul rosszabb a film minősége az IMAX-hez viszonyítva. Ún. ghosting (utánhúzás) és stuttering (akadozás) jelensége lép fel a vízszintes irányú mozgásoknál. És akkor még a felbontása is jóval kisebb. A szemet is sokkal jobban fárasztja, a képkockánkénti többszörözés ellenére. (Mellékesen a szemüveg is sokkal kényelmetlenebb és rosszabb, mivel jóval kisebb látóüteret fed le.)
    Az, hogy mennyibe is kerül a film előállítása engem, mint nézőt nem nagyon érint. Ha sokkal jobb minőséget kapok, melyiket fogom megnézni ha választhatok?
    Volt alkalmam már megnézni filmeket mindkét technológián. Sajnos első az IMAX 3D volt és mondanom sem kell, hogy utána a RealD hányadék volt számomra. Fordítva a RealD után, még nagyobb élményt hozott volna az IMAX. :)
  • pixx #10
    A RealD ha jól tudom 144 fps vagy 72fps, vagyis 144 vagy 72 képkocka másodpercenként, míg az imax 24 fps, tehát 24 képkocka. A REAL3d-t animációs filmekhez találták, digitális vetítőt alkalmazva, egyetlen gépből jön a két kép, de ezt nem veszed észre, mivel a speciális ezüst vászon, és a szemüveg úgy van kitalálva, hogy ami baloldalon van azt a baloldalon lásd, ami a jobbon azt a jobbon...a fényfrekvenciákkal játszottak el kicsit a tervezők...
    Az imax 3d-t két kamerával veszik fel, 70 mm nyersanyagra, csak hogy vágjuk a sima filmeket 35 mm veszik fel. Az ára nem piskóta a 35 mm-nek se, de mivel ezt elég sokan használják viszonylag megfizethető hazánkban is, már persze millió forintokban gondolkodva...a 70mm-es nagyon drága, ráadásul két kamerával kell dolgozni, dupla nyersanyag költség, előhívás, a vágásidő, effektezés. A vetítő gép nagyon kényes, teljesen légmenetes, vákum szívja a filmet a fény elé, hogy a legtökéletesebb legyen a kép, karbantartása, is költséges.
    Hátránya az imaxnek, mint írtam nagyon drága, a kezelése, és tárolása...
    Imax digital sajnos csak 2k-s felbontás, normál filmé 4k-s...kisebb vászonra vetíthető...szerintem ezen nincs mit magyarázni...
    Imax HD 92'-es fejlesztés 48 fps, is képes produkálni, így sokkal jobb a kép, hátránya több fényt igényel, mivel egy másodperc alatt nem 24 fps, hanem 48 fps megy le, kisebb az idő, hogy a filmre megfelelő fénymennyiség jusson, így extra fény kell, ami extra költség...

    A hátrány a film sérülékeny, és drága, és időigényes hasonló minőségű digitális másolatot készíteni...