SG.hu

Elon Musk visszaveszi a töltőhálózatért felelős csapatot

Két hete Elon Musk elbocsátotta a Tesla Supercharger csapatát, de most újra alkalmazza őket. Az autógyártó 500 millió dollárt költ a töltőhálózat fejlesztésére, és nincs aki ezt levezényelje.

A Supercharger-hálózat vitathatatlanul a Tesla koronaékszere. A vállalat már korán felismerte, hogy bár a tulajdonosok valószínűleg minden este töltenek otthon, de a tudat, hogy bármikor képesek gyorsan újratölteni autóikat döntő fontosságú ahhoz, hogy az elektromos jármű elfogadható alternatívája legyen a meglévő járműveknek. Azóta a cég csak az Egyesült Államokban több mint 2000 töltőállomást épített ki, több mint 25 000 konnektorral, világszerte pedig 50 ezer van. A töltők kivétel nélkül működnek, ami más töltőhálózatok esetében gyakran nem igaz. A Tesla szerint a hálózatának üzemideje 99,95%-os, és valós tesztek szerint ez nem áll messze az igazságtól: A Kaliforniai Egyetem-Berkeley felmérése szerint a San Francisco Bay Area-ban a sofőrök körében végzett felmérés szerint míg a nem Tesla-vezetők 25%-a tapasztalt komolyabb problémákat nyilvános töltőkön, addig a Tesla-vezetőknek csak 4%-a a Superchargers-en.

A Supercharger-hálózat annyira sikeres, hogy a tavaly gyakorlatilag minden más autógyártó, amely elektromos járműveket értékesít vagy tervez értékesíteni az Egyesült Államokban, bejelentette, hogy elhagyja a CCS1 csatlakozót az eredetileg a Tesla által kifejlesztett J3400-as szabvány javára. Ezek a bejelentések azonban többről szóltak, mint a csatlakozók cseréjéről: ezzel együtt a többi autógyártó hozzáférést is kapott a Supercharger-hálózathoz az ügyfelei számára. Ezért is volt olyan nehéz megérteni, hogy Musk miért bocsátotta el két hete az egész csapatot. Bár a Supercharger-hálózat a Tesla bevételeinek csak mintegy 5 százalékát teszi ki, ez a százalék várhatóan nőni fog, ahogy egyre több márka kap hozzáférést. És bár a Tesla elektromos járműinek töltési élménye általában hibátlan, ez azért van, mert egyetlen autómárkára van optimalizálva, mindössze öt különböző modellel, de nincs garancia arra, hogy ez akkor is igaz lesz, amikor más márkák autói rászabadulnak a hálózatra.


Az elbocsátások előtt úgy tűnt, hogy a Supercharger-hálózat tovább növeli előnyét a versenytársakkal szemben, és úgy tűnt, hogy a Tesla tervét is félretették, hogy egy nagyobb teljesítményű töltőt építsen, amely a 800 V-os vagy 900 V-os architektúrát használó autók - köztük az Audi, a Porsche, a Lucid és mások - számára előnyös lenne. (A Tesla oszlopok maximálisan 250 kW-os töltési sebességet is támogatnak, míg más hálózatok 350 kW-os csúcsot érnek el.) Ami még rosszabb, hogy jelentések szerint több tucat folyamatban lévő Supercharger telephely kivitelezése elakadt. Most Musk bejelentette, hogy a Tesla több mint 500 millió dollárt fog költeni további töltők kiépítésére, alig néhány nappal azután, hogy azt mondta, a hangsúlyt inkább a meglévő helyszínek bővítésére helyezi. Ehhez pedig a Teslának egy csomó embert újra fel kell vennie.

Érdekesség, hogy a meglévő telephelyek bővítése drágább, mint egy új kiépítése: ilyenkor a bérleti szerződéseket újra kell tárgyalni, közműfejlesztéseket kell koordinálni és az infrastruktúrát fejleszteni úgy, hogy közben a meglévő ügyfeleket továbbra is ki kell szolgálni. Elemzők szerint a Supercharger-hálózat nemsokára profitközponttá válhatott volna, hasonlóan az Amazonhoz, amikor megnyitotta felhőszolgáltatásait más vállalatok előtt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • YaniMan #2
    Behisztizett. (Én meg beszarkazmustam. Bocsánat.)
  • Tetsuo #1
    "Két hete Elon Musk elbocsátotta a Tesla Supercharger csapatát, de most újra alkalmazza őket."
    Ilyen cégnél nem terveznék hosszú távra.