Berta Sándor

Nem kellene az autóknak túlzottan az érintő­képernyőkre támaszkodniuk

Ezt az álláspontot képviseli Jony Ive, az Apple legendás dizájnere.

Az Apple vezetője formálta világunkat és a technikai eszközökre gyakorolt hatását nem lehet letagadni. Bár a szakember elsősorban hardvertervezőként ismert, szoftverekkel is foglalkozott. Hosszú ideig volt az Apple alkalmazottja és részt vett az iPhone fejlesztésében, mely készülék nem csupán társadalmilag elfogadottá tette az érintőképernyőket, hanem a mindennapi életünk középpontjává is. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy ezt a fajta vezérlést tekinti mindig a legoptimálisabbnak.

A Code konferencián a tervezőt megkérdezték az érintőkijelzők gépkocsikban való működéséről és az 55 éves Jony Ive szkeptikusan nyilatkozott. A szakember azt közölte, hogy nem rajong a túl sok érintésért az autóban, mert ez egy példa arra, hogy egy felületet "nem megfelelően irányítanak valami olyasmivel, mint a multitouch". Azonban jelezte, hogy alapvetően még mindig meg van győződve az érintésről, mondván hogy ez a fajta művelet "fantasztikus lehetőségeket" kínál, de egy kicsit túl gyakran használják. Ezért úgy vélte, hogy itt lenne az ideje, hogy ismét jobban összpontosítsanak az emberek a fizikai vezérlésre.

"Lehetséges, hogy az inga egy kicsit az olyan interfészek és termékek felé lendül, amelyek tapinthatóbbak és fizikailag jobban bevonhatók" - hangsúlyozta Ive, amikor a vezérlés jelenlegi trendjeiről kérdezték és megerősítette, hogy ugyanezt szeretné látni az autók esetében is. Kara Swisher műsorvezető végül megkérdezte a brit-amerikai kettős állampolgárt, hogy nem szeretne-e maga is autót tervezni. Erre a kérdésre nevetett és azt mondta: "Tudod, hogy erről nem tudok veled beszélni".

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #25
    "Ok azzok legyen Éberségi , szted ha ezt az ötletet bevezetnék, akkor melyik tulajdonos vagy gyártó engedné meg, hogy egy uj 10-20 vagy 50 millios kocsit csak ugy kifurkáklj azért, hogy egy nem a gyártó által készitett cuccot utolagosan beszereljenek , ami nincs a rendszerbe se rendesen beintegrálva."

    Uj autoba alapbol kotelezo lenne, a mar forgalomban levoknel pedig az elso muszaki vizsgan (4 eves koraban). A kifurkalas tortenhet gyarto altal biztositott keszlettel is, ez gyari kiegeszitonek szamitana, amit a szakszerviz szerelhet csak be. A regi autokat kellene csak utolagosan felszerelni vagy kivonni a forgalombol.

    "ÉS egyáltalán , hogy oldanád meg az éberségi kapcsolot, ahhoz szted nem kelene elengedni a kormányt, hogy megnyomja?"

    Kamerakep elemzes eseten nem kell nyomkodni, egyebkent meg a kormanykerekre (a kormanyoszlopra) kell elhelyezni, ahogy az osszes tobbi kapcsolot is. Ez nem olyan bonyolult dolog, a legtobb modern flottas autoban mar gyari opcio az ilyen hardver. Es igen, elakadasjelzovel megall, mert mi van ha elajult (vagy elaludt) a sofor? Megvarjuk amit teleibetalal valamit?

    Ket friss pelda miert kellene:
    https://index.hu/belfold/2022/10/01/magyar-kozut-baleset-energiaelnyelo-dunakeszi-szigetszentmiklos/
  • repvez #24
    na igen és mit mutat ez a statisztika? azt hogy naponta 9 ember sérül meg és amit mondtam, hogy nincs hozzá az arány társitva, mennyi millio auto és vezető is használ kocsit egy nap? abbol 9 statisztikailag semmi. persz akivel elöfordul annak ez is sok, de most itt nem arrol van szó, a statisztiuka meg arrol nem szol, hogy ebböl a kilenycbol menyni auto volt felszerelve vezetéstámogató rendszerrel és hogy volt e használva.

    Meg az sem mindegy, hogy a statisztikát , hogy állitják össze és mit akarnak belöle kihozni, mert ahogy irtam a több millio vezetés/9 baleset per nap , az valami 0.00001% környéke, de ha a statisztikát ugy állitják össze, hogy 1000 sérüléssel járo balesetbol 9 halálos volt akkor máris nagyobb az arány és rá lehet fogni, hogy ez milyen nagy probléma, vagy ha még lejjebb megyek akkor mondhatják, hogy a 9 halálos balesetbol 3 volt vezetés támogató rendszerrel is felszerelve , akkor itt már több mint 30%rol beszélunk. És aki olvassa a cikket neki csak ez marad meg, hoyg 30% éds, hoyg az milyen rossz arány.

    Ok azzok legyen Éberségi , szted ha ezt az ötletet bevezetnék, akkor melyik tulajdonos vagy gyártó engedné meg, hogy egy uj 10-20 vagy 50 millios kocsit csak ugy kifurkáklj azért, hogy egy nem a gyártó által készitett cuccot utolagosan beszereljenek , ami nincs a rendszerbe se rendesen beintegrálva .
    És ha voltál már muszaki vizsgán akkor tudhatnád, hogy a szakik nem épp hight tech IT zsenik, hogy tudják, hogy épp melyiok autonál hogyan reagál a vezérlö szöftvere egy utolagos beépitésre.
    ÉS egyáltalán , hogy oldanád meg az éberségi kapcsolot, ahhoz szted nem kelene elengedni a kormányt, hogy megnyomja? vagy nem okozna balesetet, ha épp el van foglalva egy bonyolult forgalmi helyzetbe és épp indexelne vagy váltana és kanyarodna, de közben ,emeg cipog a cuccosod, hogy rá kell nyomni,mert ha nem akkor leáll a kocsi ? az auto az nem egy kötött pályás jármu mint a vonat, hogy nem jön mogotted és szembe semmi és keresztbe sem, van idöd ilyenekre mert kormányozni sem nagyon kell.

    csak egy pár példa ami eszembe jutott, hogy mennyire nem vagy képben a dolgokkal.
    DE ha esetleg kimuzdulnál a forgalomba, bár ahogy irtad, nem vagy nagy rutinos , igy inkább jobb is ha nem , akkor tudnád az ilyen dolgokat .
  • kvp #23
    "Mutassz egy statisztikát amin tisztán az volt a baleset kiválto oka , hogy valaki evett ivott a kocsiba?"

    https://www.thebarnesfirm.com/how-common-are-car-accidents-due-to-eating-while-driving/

    "Az meg megint csak egy fél info , hogy a teszlák hibáznak állandoan,. az állando az tudod mit jelent, hogy ahényszor ugyan azt megcsinálod akkor 100%ban hibázik."

    Eleg ha akkor hibazik ha az ember erintett. Sajnos a hivatalos teszteken is megbuktak, pl. nem latjak tul jol a gyerekeket. Ugyan nem lenne szabad meret szerint kulonbseget tenni, de valoszinuleg igy probaltak csokkenteni a fantom fekezesek szamat.

    "Ja hogy nagyon még nincs is mivel, mert még a tesla szinte az egyetlen autogyár aki ilyen szinten automatizált?"

    Ez a problema. Ma az utakon futo legtobb auto buta. Csak az ember iranyitja, igy ha az mast csinal -barmi mast-, akkor baleset lehet belole es sokszor lesz is. Ezert kellene egyelore nagyon szigoruan betartatni az osszes szabalyt es tovabb szigoritani a meglevokon. A vezetes egy privilegium, nem alapjog.

    "ÉS meséld el miért jobb olcsobb és gyorsabban kifejleszthető a te általad flvázolt "emberségi megoldás". "

    EBERSEGI es mar leteznek ezek a megoldasok vonatok eseten es jo ideje opcionalisak a flottas kamionokban. Csak kotelezove kellene tenni minden jarmube, akar utolag is beepittetve a muszaki vizsgak soran. A lenyeg, hogy leteznek, uzembiztosak es idealis esetben betartatjak az osszes szabalyt a soforokkel, plusz kihagas eseten feldobjak a cegnel. A "ceg" szemelyautok esetben az allam lenne. Ugyanazon modositas reszekent lehetne beepiteni, mint az alkoholszint szenzort es a gps-es (EU-ban majd egyszer gallileos) nyomovetot es automatikus sebesseg limitert. Csak egy kis doboz, amit radugnak a kocsira, utasteri es dashcam a gps/gsm antennaval egy dobozban kozepre a visszapillantohoz, 112-es segelykero gomb az elakadasjelzo melle es mar mehet is a vizsgara. Aki ezeket nem keri, az tovabbra is hasznalhatna a jarmuvet, csak kozutra nem mehetne fel vele. Plusz a rendszer a hasznalatfuggo utdijat is beszedhetne automatikusan es lehetove tenne a geofencing alkalmazasat is.

    Szerencsere ezeket nem kellett nekem kitalalnom, mert az EU mar torvenyt alkotott a rendszer bevezeteserol, csak a jarvany es a haboru (meg a bizottsag benazasa) miatt csuszik...
  • repvez #22
    na mindegy , látszik, hogy valamit valahol olvastál a témában ,de nem ehhez kapcsolodoan és azt probálod osztani mindenkinek zéro tapasztalat nélkül.
    Nekem közel 5 éve van HUD-os autom és nincs spéci bevonat a szélvédömön , a peugeotnál van egy kis muanyag lapka amin visszatükrözödik a muszerfalban épitett kijelző képe, de minden más automban tudtommal nincs spéci üveg csak a HUD miatt.
    Eléggé visszatükrözödik az anélkül is.
    Csak tegyél egy fehér lapot a müszerfalra és látni fogod a szélvédön .


    ÉS de ott tartunk már ,hogy ezek a funkciok már használhatóak ,nem kisérleti stádiumban vannak igen rájuk fér még a fejlesztés, de már bizonyos korlátozássokkal használhatoak.

    Mutassz egy statisztikát amin tisztán az volt a baleset kiválto oka , hogy valaki evett ivott a kocsiba?

    Az meg megint csak egy fél info , hogy a teszlák hibáznak állandoan,. az állando az tudod mit jelent, hogy ahényszor ugyan azt megcsinálod akkor 100%ban hibázik.
    Na az , hogy a Tesláknál olvasol cikkeket , hogy baleseteztek az nem az összes és azért hir, mert egyrészt a konkurencia probálja lejáratni, kettő, ujdonság és minden negativ dolgot egyből felkap z ujság, de ezek félinformáciok, ahogy az árak is, mert sose mutatják be az arányokat és nem hasonlitják össze hasonlo autok azonos tesztjeivel sem.
    Ja hogy nagyon még nincs is mivel, mert még a tesla szinte az egyetlen autogyár aki ilyen szinten automatizált?
    DE saját legyártott darabszámához és a megtett kilométerekhez képest nem tobb arányaiban a hibázás mint a többi kocsi esetében.
    Vagy azt is a kocsi rovására számolod ha a vezető balfasz vagy épp vagánykodik gyorsan hajt és abbol balesetezik?
    Nem olyanra kell ráfogni , hgogy a kocsi rossz aki nem ugy használja ahogy az elö van irva.Csak ugye el kéne olvasni a leirást és azt be is kell tartani.

    A legtöben itt mindig arra hivatkoztok ami ki van sarkitva és megszehgi a szabájokat, olyankor persze, hogy nem ugy teljesit egy adott technika.


    ÉS meséld el miért jobb olcsobb és gyorsabban kifejleszthető a te általad flvázolt "emberségi megoldás". még egy autoban sincs ilyen ellenben a mostani amugy nem olyan rossz vezetés támogato rendszerekkel amin már csak finomitani kell.
    Arrol nem is beszélve, hogy a gyártók nem is akarják, hogy javuljanak a kocsik csak akkor ha uj szériát is veszel, mert ahogy kihjön a gyárből el lehet rá feleteni, hogy hibajavitást vagy szoftveres funkciobövitést kapj a megvásárolt kocsidra. a tesla kivételével . MAx kapsz térkép frissitést, de bugok javitását vagy az érzékelök finomitására nem kapsz frissitést egy már legyártott kocsira. nincs is olyan felüölete egy gyártonak sem, hoyg legalább bugreportot tudj beküldeni, hogy igy javitsák az esetleg azonos rendszerrel kijövö uj fejlesztést.

  • kvp #21
    "ÉS még mindig nem tudom, hogy honnan veszed, hogy a HUD az drága. egyáltalán tudod ,hogy muködik?"

    Igen, egy felig atereszto uvegre vetitett kep. Na most ha ez a szelvedo, akkor a szelvedot kell bevonni megfelelo modon, hogy hatrafele mutassa a folfele vetitett kepet. Ha egy masik (kisebb) uveg van a kijelzo fole (es a szelvedo moge) teve, akkor pedig arra van szukseg. Plusz alul egy kvazi projector-kent mukodo kijelzore, ami a kepet adja. Ennel biztosan olcsobb egy kis hagyomanyos kijelzot berakni a kormanyoszlop fole.

    "Annyira nem egyedi ezek a funkciok, hogy ha jol tudom, akkor 2025tol már csak olyan autot adhatnak el amelyek tartalmazzák ezeket az alap funkciokat."

    Tudom, hogy ez a jovo, de egyelore meg nem tartunk ott. Rengeteg baleset van abbol, hogy az emberek isznak-esznek-telefonalnak a sima, max. tempomattal ellatott autojukban. De meg a felig onvezeto Teslak is hibaznak allandoan, ami azt jelenti, hogy autopalyan tobbnyire jol mukodnek, de ha megall valaki a belso savban (mondjuk muszaki hiba miatt), akkor nem biztos, hogy allora fog fekezni mogotte. (es persze ugyis belerohan a sorba az ember mogott jovo egyik emberi sofor, a buta autojaval, mert csak egy uditot nyitott ki eppen, ugyse lesz belole baj) Szoval ez a vegyes uzem arra jo, hogy a rendorok nem igazan tudjak megallitani az embereket, mert mi van ha mukodik a savtarto es a veszfek a kocsiban. Aztan van amikor nem, mert nincs is.

    Ez az a hiba, amit csak akkor lehet kikuszobolni, ha minden autoban lesz legalabb limitalt onvezetesi kepesseg es azt kotelezo is lesz hasznalni minden korulmenyek kozott:

    https://www.inforabakoz.hu/hirek/olvas/megallt-a-belso-savban-az-autopalyan-nem-uszta-meg-2022-09-07-145128

    Vagy alternativakent tenyleg kellene az altalam leirt ebersegi megoldas (ugyancsak kotelezoen minden jarmube) es akkor kevesebb ilyen eset lenne, fuggetlenul attol mennyire onvezeto a jarmu.
  • repvez #20
    Erre jelenleg egyetlen auto sem kepes. Jelenleg a legjobb szoftver is egyszeruen bele fog menni a balesetbe es az utkozes elott 1-2 masodperccel at fogja adni a vezetest a sofornek, hogy a gyarto ceg elkerulje a pert. Amig nem lesznek kepesek az ulesben ulo sofor nelkul uzemelni, addig jelenleg minden automata rendszert ugy kell kezelni, hogy barmikor magatol rahuzhatja a kormanyt a szembejovo kamionra vagy fekezes nelkul atmehet a potkocsija alatt. (a szenzor annal a Teslanal is atfert ami megtette, csak nem szoltak az MI-nek, hogy a kocsi magassabb es az utaster felso resze es az utasok mar nem fernek at, ezt azota elvileg javitottak) Szoval nem, ha kell felugyelo sofor az ulesbe, akkor meg jobban oda kell figyelni felautomata modban, mert a sofor eppen a gyarto helyett debug-olja a szoftvert.

    Látom, hogy még nem vezettél ilyen autot hosszu távon, én gyakorlatban nem egyszer használtam igy és autopályán igen is képes a sávban tartani a kocsit és a követési távolságot betartani akkor is amikor lassit vagy gyorsit elötted valaki és a vészfék rendszer is müködik vagy jelzést ad idöben ,hogy legyen idöd reagálni.
    ÉS arra az idöre mig a falakont kinyitom , meg a szenyorol a szalvétát leszedem vagy egy csoikit megbontok addig teljesen megoldja a feladatát. egy ujabb auto meg még jobb ebben , nem azt mondom, hogy nem lehetne rajta javitani, de az is hulyeség, hogy egyetlen auto sem képes rá ahogy te állitottad.
    Annyira nem egyedi ezek a funkciok, hogy ha jol tudom, akkor 2025tol már csak olyan autot adhatnak el amelyek tartalmazzák ezeket az alap funkciokat.

    ÉS még mindig nem tudom, hogy honnan veszed, hogy a HUD az drága. egyáltalán tudod ,hogy muködik ? és ha még igazad is van ,hogy az OLED nem világit, de mivel a legtöbb kocsibvan nem OLED van a középkijelzőn , ezért az LCD-nél a fekete is világit, még akkor is ha átvált éjszakai képernyore vagy fekete háttérszinre.
  • kvp #19
    "Szoval ha menet kozben kisut a nap, az autopalyan es meleg van, akkor felre kell allnom hogy megnyomjak egy gombot?"

    Nem, a legkondit az auto fedelzeti rendszere kellene, hogy bekapcsolja, a jo elore beallitott utasteri homerseklet alapjan. Csak meg kell adni, hogy hany fok alatt futson es hany fok felett hutson, a tobbi automatikus. Termosztatnak hivjak es nem mai talalmany. (sok olcso autobol kisporoltak anno, ma mar azert elvarhato lenne)

    "Ha beparasodik az uveg, akkor kilometereket vezessek paras ablakkal a pihenoig, csak hogy megnyomjak egy gombot?"

    A paramentesites kapcsolojanak az ablaktorlo mellett lenne a helye, valahol a kormanyoszlopon (ha nem automatikus mindketto). Ez egy kritkus funkcio, amit nem szabad menuben keresni menet kozben. Az, hogy milyen modon paramentesit a jarmu, mar a fedelzeti rendszer dolga, azert illene tudnia, hogy mit kell fujnia es hova.

    "Meg gondolom este sem vezettél még uj kocsit ami tele van kijelzővel, mert akkor tudnád, hogy minden egyes fényforrás ami az utastérben van az rontja a kilátást az utra, mert a szemed nem szokik hozzá rendesen a sötéthez."

    Automatikus fenyero allitasnak hivjak es normal esetben mukodik, igy mindig a kornyezeti fenyekhez allitja a kijelzo fenyerejet es a kontrasztot is. (oled-es kijelzokkel ez meg jobb, ott a kikapcsolt pixelek meg picit sem vilagitanak es sotet tema eseten a kijelzo egy led-es vilagitasu hagyomanyos muszerfalkent latszik)

    "Sokkal jobb az ha amikor egy hosszu utnál addig mig kinyitod az uditöt és a szenyot megeszed addig egyre magabiztosabban tartja a megfelelo sávot és kerüli el a ráfutást."

    Erre jelenleg egyetlen auto sem kepes. Jelenleg a legjobb szoftver is egyszeruen bele fog menni a balesetbe es az utkozes elott 1-2 masodperccel at fogja adni a vezetest a sofornek, hogy a gyarto ceg elkerulje a pert. Amig nem lesznek kepesek az ulesben ulo sofor nelkul uzemelni, addig jelenleg minden automata rendszert ugy kell kezelni, hogy barmikor magatol rahuzhatja a kormanyt a szembejovo kamionra vagy fekezes nelkul atmehet a potkocsija alatt. (a szenzor annal a Teslanal is atfert ami megtette, csak nem szoltak az MI-nek, hogy a kocsi magassabb es az utaster felso resze es az utasok mar nem fernek at, ezt azota elvileg javitottak) Szoval nem, ha kell felugyelo sofor az ulesbe, akkor meg jobban oda kell figyelni felautomata modban, mert a sofor eppen a gyarto helyett debug-olja a szoftvert.

    " miért? Ezeket a funkciotkat csak is állo helyzetben kellene nézegetni."

    Mert a szoftver hagyja. Egesz pontosan a torvenyi szabalyozas lehetove teszi a gyartoknak, hogy a szoftver hagyja. Ezert irtam, hogy szigorubb szabalyozas kellene. Sokkal. Ha jol latom ebben egyetertunk.

    "Na ezem miatt kell manapság a nagy kijelzü és nem azért mert a kocsi vezetéséhez szukség lenne rá."

    Pontosan. Ezert irtam, hogy menet kozben nem lenne szabad hagyni, hogy a sofor altal is lathato kijelzok erintese mukodjon. A nagy erintokijelzore csak a beallitasokhoz van szukseg. Legyen az kivant hofok, celallomas vagy a dallamkurt hangmintaja. Erre a celra viszont tokeletes a nagy tablet kozepen. Elindulas utan viszont csak passzivan a navigaciot kellene, hogy mutassa. A HUD jo otlet lenne, de draga. A kormanyoszlop fole helyezett kis (nem erintos) kijelzo is boven eleg helyette.
  • repvez #18
    ez az irásod teljesen tisztán megmutatta, hogy tényleg semmi fogalmad nincs a dolgokrol.
    És ugy nyilatkozol, hogy saját bevallásodbol is csak nagyon ritkán vezetsz és nem is saját autot.
    De vannak akik több 1000km-t vezetnek le saját autoval.
    Az , hogy van a kocsiba kijelző az még egyáltalán nem kell azt jelentse, hogy mindenáron nyomogatni és figyelni is kelljen.
    A HUD sem növelné meg anynival a költségét a kocsiba szerelésnél, föleg ha a középsö kijelzöt meg megszuntetnék vagy legalább a funkcionalitását modositanák.
    Mert a középsö kijelzö az hasznos ha épp a GPS térképet mutatja, DE..
    A GPS célpontjját az indulás elött kell beállitani azt nem kötelező nyomkodni menet közben és nem is kell folyamatosan figyelni. az android autoba van is ilyen funkcio, hogy a kijelző kikapcsolása addig amig nem történik valami változás az utirányban.
    Tehát ha mész az autopályán 100km-t akkor addig nem kell nézni a kijelzőt mig a legközelebbi lehajtoig nem érsz.
    Meg gondolom este sem vezettél még uj kocsit ami tele van kijelzővel, mert akkor tudnád, hogy minden egyes fényforrás ami az utastérben van az rontja a kilátást az utra, mert a szemed nem szokik hozzá rendesen a sötéthez.
    Ez pont elég, hogy ne vegyél észre egy ut szélén állo embert vagy állatot, akadályt.

    A légkondira is ugyan ez a helyzet, mert ahogy irtam, hogy ha egy jo autoban automata klima van akkor a beállitott höfököt tartja télen nyáron. és ha már mész egy ideje akkor nem szabadna bepárásodni sem mert ez a dolga, hoyg az utasteret felfutse és a párát kiszurje, az elinduláskor meg ugy is maxra hajtja amig el nem éri a kivánt höfököt, minek azt tekergetni, mindenki tudja magárol, hogy milyen hömérsékleten érzi jol magát és 22 fokon téken nyáron nem kell tekergetni semmit sem.

    Az is huilyeség, hogy meg kellene állitani a kocsit ha elengedem a kormányt vagy nem figyelek oda, pont ez lenne a lényege az automatizálásnak, hogy egyre jobban kisegitse a vezetöt egészen addig mig már nem kell , hogy vezesse a kocsit.
    Ahhoz meg az kell , hogy hozzászokjon az ember,
    És az egyáltalán nem jó, ha lépten nyomon megállitja a kocsit. aztán meg pár év mulva az uj onvezetö kocsinál meg már nem is kell hozzányulnia.
    Sokkal jobb az ha amikor egy hosszu utnál addig mig kinyitod az uditöt és a szenyot megeszed addig egyre magabiztosabban tartja a megfelelo sávot és kerüli el a ráfutást.

    Visszatérve az érintökijelzőkre, csak nézz meg egy mostani autos tesztet, mit csinálnak a tesztelök, vezetés közbe mutogatják, hogy mekkora a kocsi átlagfogyasztása , hogyan rugozik meg milyen szinekben játszik az utastér. miért?
    Ezeket a funkciotkat csak is állo helyzetben kellene nézegetni.
    Egy mai modern kocsiban , szinte már csak az index és a kormányzás lenne a fö funkciok. se világitáskapcsolo nem szukséges szé-pen teszi a dolgát az automata, az eső érzékelös lapátok is , a kormányon meg elfér az adaptiv tempomat kapcsoloja és a hangerő gombok .

    A HUD-n meg megjelenithető a sebesség és a GPS navigácio , söt még a rádio csatorna váltásokat is .
    Semmi szukség a képernyot tapizni menet közben.

    A mai marketing az ami ezt a veszélyes dolgot népszerüsiti és az autobiztonsági felugyelet meg nem tesz semmit sem ellne.
    Mert mig a mobilozást bunteti, addig szabadon engedélyezi, azt, hogy a kocsi kijelzöjén hivást kezdeményezz és fogadj, ha van internet kapcsolat mert miért ne lenne már manapság , akkor csipog a kijelzön minden és minden kis figyelmeztetés, hogy üzenetet kaptál, likolták a beirásodat, uj videot tettek fel azok akiket követsz. YT videokat nézhetsz stb...

    Na ezem miatt kell manapság a nagy kijelzü és nem azért mert a kocsi vezetéséhez szukség lenne rá.
  • rebekakocsis #17
    Te nem vagy teljesen százas....
  • Sequoyah #16
    Szoval ha menet kozben kisut a nap, az autopalyan es meleg van, akkor felre kell allnom hogy megnyomjak egy gombot?
    Ha beparasodik az uveg, akkor kilometereket vezessek paras ablakkal a pihenoig, csak hogy megnyomjak egy gombot?

    Vezettel mar valaha autot messzebbre mint a legkozelebbi bolt? Teljesen irrealisztikus amit elvarsz. Es nagyon nagy kulonbseg van a vezetes kozbeni sms-ezes es a legkondi elinditasa kozott. Utobbi a jarmu hasznalatanak a resze, es ha jol van tervezve az interfesz, akkor nem kell levenni a szemed az utrol maximum egy pillanatra.