3D-kijelző a Continentaltól

A német autóipari konszern új képernyőt fejlesztett ki.

A Continental HMC Genesis GV-80 az autosztereoszkópikus 3D-technológián alapul és a különböző információk mellett akár egy veszélyes helyzetre figyelmeztető közlekedési táblát is képes megjeleníteni. A tartalmak megtekintéséhez nincs szükség különleges 3D-szemüvegre.

A rendszer működéséhez elengedhetetlenül fontos a gyártó belső teret figyelő kamerája, amely nézi, hogy merre néz a vezető és a 3D-megjelenítést pontosan az illető fejpozíciójához állítja be. Annak megakadályozására, hogy a sofőr túl hosszú ideig figyeljen a 3D-kijelzőre, a kamera észleli, ha az autós fáradt vagy valami elvonja a figyelmét. A vállalat mindenképpen fontosnak tartotta azt, hogy a vezetőt segítő rendszerektől érkező információk, a klasszikus adatjelzők, a kommunikációs szolgáltatások és az információs, illetve a szórakoztató alkalmazások ne terheljék le túl sok adattal a sofőrt.

Dr. Frank Rabe, a Continental ember-gép interfész üzletágának vezetője kiemelte, hogy az új képernyővel egy teljesen új szintre emelték az ember-gép interakciókat és lefektették a jövőbeli hálózatba kötött pilótafülkékben zajló intuitív kommunikáció alapjait. Azért, hogy a jobb biztonsági és kényelem által jelentett haszon ne menjen az elektronikai architektúra rovására, a kijelzőket a középső konzolon vagy a műszerfalon helyezték el.

A szintén megalkotott Cross Domain Hub egyetlen egységben ötvözi a különböző képernyőket és az autós a segítségével akár több kijelző között is eloszthatja a tartalmakat, ráadásul az utóbbiakat pont ott láthatja, ahol szeretné. Az automatizált vezetési üzemmódban a képernyők szinte összenőnek, s gyakorlatilag minden szolgáltatást és alkalmazást egyetlen helyen tesznek elérhetővé.

A Continental az utasok számára is fejleszt egy új 3D-kijelzőt, amely a Leia Inc. nevű amerikai vállalat Natural-3D-Lightfield technológiájára épül. Ez a rendszer a fejmozgásokat érzékelő kamerák és 3D-szemüvegek nélkül működik majd, ezáltal nem csupán könnyebb és olcsóbb lesz, hanem kisebb helyen is fog elférni. A képernyő lehetővé teszi majd a videokonferencia-beszélgetések bonyolítását, az online vásárlást, a kiterjesztet valóság játékok futtatását és a 3D-filmek megtekintését. A megoldás 2022-ig lesz kiforrott.

Tavaly augusztusban a Bosch alkotott meg 3D-kijelzőket, amelyek a passzív 3D-technikát használják és ezáltal az információk sokkal gyorsabban jeleníthetők meg, mint a hagyományos képernyőkön. A Continental és a Sennheiser pedig nemrég 3D-audiorendszert fejlesztett ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #1
    A kijelzon levo 3d effektus max. paraszvakitasnak jo, meg a mozgassal elterelni a vezeto figyelmet a forgalomrol. A faradtsagellenorzo viszont hasznos feature, valoszinuleg az volt az eredeti es a kijelzos effektusokat csak poenbol (=marketing) raktak ra. Sokkal kenyelmesebb lenne viszont ha a szelvedore tudnak kirakni a fontosabb adatokat (sebesseg, navigacios utmutatasok, stb.)