Gyurkity Péter
48 ezer Teslát kell frissíteni
A sebesség kijelzésével vannak gondok, emiatt kötelezik frissítésre a céget, ez visszahívásnak minősül.
A Tesla kapcsán nemrég írtunk arról, hogy (a korábbi ígéreteknek megfelelően) már robottaxikat is gyártana a cég, eközben azonban egyre-másra érkeznek a negatív hírek is, amelyek közül a visszahívások emelkednek ki. Arról is beszámoltunk, hogy a gyártó egyes autói nem álltak meg a kereszteződésekben, ezt szoftveres frissítéssel orvosolták, amire a friss fejlemények alapján ismét szükség lesz.
Az illetékes amerikai hatóság tette közzé saját hivatalos oldalán a legújabb jelentést, amelyben 48 ezer Tesla Model 3 Performance érintett. A mellékelt magyarázat szerint a sebesség kijelzésével, pontosabban a mértékegység megjelenítésével vannak gondok, a fenti változat számos példánya ugyanis az úgynevezett Track Mode aktiválása esetén nem jelzi ki a sebesség mértékegységét. A szám maga ugyan megjelenik, azt viszont a vezető nem tudja, hogy ez km/h, illetve mérföld/h, így a hivatalos jogszabályok értelmében nincsenek biztonságban az autóban tartózkodó személyek, ami viszont a gyártó felelőssége.
Az NHTSA rendelkezése értelmében a Tesla most minden érintett gépjárműnél köteles biztosítani (és elérni) a szükséges szoftveres OTA-frissítést, annak megvalósítását. Egészen pontosan a 2021.44.25 és 2022.12 firmware-verziók közötti intervallumról van szó, előbbi tavaly decemberben bukkant fel, viszont a Tesla csak márciusban vette észre a fenti problémát, így most minden autó esetében a 2022.12-es, vagy még újabb verzió telepítésére van szükség. Amint ez megtörténik, a problémát elméletileg maguk mögött tudják majd, viszont a hatóság ezt visszahívásnak minősíti, ezért több beszámolóban erről tesznek említést.
A cég egyéb problémákat már valós fizikai visszahívással kénytelen kezelni, ezek folyamatosan merülnek fel, illetve oldódnak meg.
A Tesla kapcsán nemrég írtunk arról, hogy (a korábbi ígéreteknek megfelelően) már robottaxikat is gyártana a cég, eközben azonban egyre-másra érkeznek a negatív hírek is, amelyek közül a visszahívások emelkednek ki. Arról is beszámoltunk, hogy a gyártó egyes autói nem álltak meg a kereszteződésekben, ezt szoftveres frissítéssel orvosolták, amire a friss fejlemények alapján ismét szükség lesz.
Az illetékes amerikai hatóság tette közzé saját hivatalos oldalán a legújabb jelentést, amelyben 48 ezer Tesla Model 3 Performance érintett. A mellékelt magyarázat szerint a sebesség kijelzésével, pontosabban a mértékegység megjelenítésével vannak gondok, a fenti változat számos példánya ugyanis az úgynevezett Track Mode aktiválása esetén nem jelzi ki a sebesség mértékegységét. A szám maga ugyan megjelenik, azt viszont a vezető nem tudja, hogy ez km/h, illetve mérföld/h, így a hivatalos jogszabályok értelmében nincsenek biztonságban az autóban tartózkodó személyek, ami viszont a gyártó felelőssége.
Az NHTSA rendelkezése értelmében a Tesla most minden érintett gépjárműnél köteles biztosítani (és elérni) a szükséges szoftveres OTA-frissítést, annak megvalósítását. Egészen pontosan a 2021.44.25 és 2022.12 firmware-verziók közötti intervallumról van szó, előbbi tavaly decemberben bukkant fel, viszont a Tesla csak márciusban vette észre a fenti problémát, így most minden autó esetében a 2022.12-es, vagy még újabb verzió telepítésére van szükség. Amint ez megtörténik, a problémát elméletileg maguk mögött tudják majd, viszont a hatóság ezt visszahívásnak minősíti, ezért több beszámolóban erről tesznek említést.
A cég egyéb problémákat már valós fizikai visszahívással kénytelen kezelni, ezek folyamatosan merülnek fel, illetve oldódnak meg.