Gyurkity Péter

48 ezer Teslát kell frissíteni

A sebesség kijelzésével vannak gondok, emiatt kötelezik frissítésre a céget, ez visszahívásnak minősül.

A Tesla kapcsán nemrég írtunk arról, hogy (a korábbi ígéreteknek megfelelően) már robottaxikat is gyártana a cég, eközben azonban egyre-másra érkeznek a negatív hírek is, amelyek közül a visszahívások emelkednek ki. Arról is beszámoltunk, hogy a gyártó egyes autói nem álltak meg a kereszteződésekben, ezt szoftveres frissítéssel orvosolták, amire a friss fejlemények alapján ismét szükség lesz.

Az illetékes amerikai hatóság tette közzé saját hivatalos oldalán a legújabb jelentést, amelyben 48 ezer Tesla Model 3 Performance érintett. A mellékelt magyarázat szerint a sebesség kijelzésével, pontosabban a mértékegység megjelenítésével vannak gondok, a fenti változat számos példánya ugyanis az úgynevezett Track Mode aktiválása esetén nem jelzi ki a sebesség mértékegységét. A szám maga ugyan megjelenik, azt viszont a vezető nem tudja, hogy ez km/h, illetve mérföld/h, így a hivatalos jogszabályok értelmében nincsenek biztonságban az autóban tartózkodó személyek, ami viszont a gyártó felelőssége.

Az NHTSA rendelkezése értelmében a Tesla most minden érintett gépjárműnél köteles biztosítani (és elérni) a szükséges szoftveres OTA-frissítést, annak megvalósítását. Egészen pontosan a 2021.44.25 és 2022.12 firmware-verziók közötti intervallumról van szó, előbbi tavaly decemberben bukkant fel, viszont a Tesla csak márciusban vette észre a fenti problémát, így most minden autó esetében a 2022.12-es, vagy még újabb verzió telepítésére van szükség. Amint ez megtörténik, a problémát elméletileg maguk mögött tudják majd, viszont a hatóság ezt visszahívásnak minősíti, ezért több beszámolóban erről tesznek említést.

A cég egyéb problémákat már valós fizikai visszahívással kénytelen kezelni, ezek folyamatosan merülnek fel, illetve oldódnak meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #3
    olyan macerás lett volna leprogramozni, hogy a sebesség mögé a mértékegységet is oda tegye? Ennyi erővel a sebesség sem kell, mert a verseny alatt pont azt nézed a legkevésbé. Mondjuk - hagyományos vas esetében - fontos a ford.szám, olaj nyomás és hőfok, vízhőfok meg még pár technikai jellegű dolog, pont a sebesség a sokadik a sorban. Legalább is amikor én lánykoromban utcai versenyekben vettem részt, a kis rx7-es vasammal, pont a sebesség volt az utolsó ami érdekel. (eleve a műszeregység közepén a ford.szám mérő volt, a sebesség mérő a műszeregység szélén volt, kvázi marginális helyen.)
    Szóval a sebesség sem kellene, hogy ki legyen írva. De ha már még is akkor legyen már ott a mértékegység is. Sztem.
  • kvp #2
    "Inkabb jogi hianyossagnak neveznem..."

    Igen, de a Tesla oldalarol, ugyanis a versenypalya modot nem csak maganteruleten, zart palyan lehet engedelyezni, hanem kozuton is, igy viszont ervenyes ra az osszes szabalyozas. Mindenesetre ez tipikus szoftveres frissites, csak a hatosagok visszahivasnak hivjak a szoftverfrissiteseket is.

    ps: Azoknal a kocsiknal lehet gond, amiket moddolas miatt lerugtak a Tesla halozatarol, ott tenyelg vissza kell vinni a kocsikat a markaszervizbe es elvileg akkor is frissiteni kellene oket, ha egyebkent mar nincs rajuk se garancia es egyebkent szervizelesre sem veszik be oket. (van egy atvizsgalasi es alkatreszcsere dij, ami ujra hitelesiti a barkacsolt kocsit, de ez pl. torott vagy arvizkaros jarmuvek eseten egy uj auto ara folott van es tenylegesen egy uj autot adnak erte, lasd iphone szervizes javitasok amik gyakorlatilag keszulekcserek)
  • Sequoyah #1
    Nem hibanak tunik. Teljesen racionalis, es tervezett funkcio az hogy a verseny-palya uzemmodban csak a legfontosabb adatokat jeleniti meg.

    Inkabb jogi hianyossagnak neveznem...