Berta Sándor
A Volkswagen volt tavaly a leginnovatívabb autógyártó
A német konszern a Daimlertől hódította vissza az első helyet.
Az Automotive Innovations des Center of Automotive Management (CAM) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) a közös tanulmányában úgy ítélte meg, hogy 2019-ben a Volkswagen volt a leginnovatívabb gépkocsigyártó a világon.
Az anyag készítői a döntésüket többek között azzal indokolták, hogy a Volkswagenhez tavaly 272 innováció kötődött és azok közül 74 világújdonság volt. Az utóbbiak között volt a Golf 8-ba beépített, veszélyekre figyelmeztető autó-autó technológia; az új Audi e-tron Sportback út- és irányjelző fényei, valamint a Porsche Taycan új 800 voltos töltőrendszere. A listán a második a BMW, míg a harmadik a Daimler (Mercedes-Benz) lett annak ellenére, hogy az utóbbi 36 innovációt tud felmutatni, míg az előbbi csak 27-et.
A legnagyobb fejlődést a szakemberek az elektromos közlekedés területén regisztrálták, összesen 184 innovációt jegyeztek fel. Ez 82 százalékos növekedést jelentett a 2018-as számhoz képest. A legtöbb újításra a meghajtás területén került sor, az összes innováció 29 százaléka ahhoz kapcsolódott. A sofőrt segítő és az ütközés elleni védelmi rendszerekhez az innovációk 17 százaléka volt köthető.
A tíz leginnovatívabb autógyártó közé bekerült még a PSA, a Renault, a BYD és a Geely (Volvo). A kínai piaci szereplőkhöz (BYD, Geely, Great Wall) kötődött az innovációk 23 százaléka. Ez szintén azt támasztotta alá, hogy Kína ezen a területen is egyre inkább meghatározó lesz.
Az Automotive Innovations des Center of Automotive Management (CAM) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) a közös tanulmányában úgy ítélte meg, hogy 2019-ben a Volkswagen volt a leginnovatívabb gépkocsigyártó a világon.
Az anyag készítői a döntésüket többek között azzal indokolták, hogy a Volkswagenhez tavaly 272 innováció kötődött és azok közül 74 világújdonság volt. Az utóbbiak között volt a Golf 8-ba beépített, veszélyekre figyelmeztető autó-autó technológia; az új Audi e-tron Sportback út- és irányjelző fényei, valamint a Porsche Taycan új 800 voltos töltőrendszere. A listán a második a BMW, míg a harmadik a Daimler (Mercedes-Benz) lett annak ellenére, hogy az utóbbi 36 innovációt tud felmutatni, míg az előbbi csak 27-et.
A legnagyobb fejlődést a szakemberek az elektromos közlekedés területén regisztrálták, összesen 184 innovációt jegyeztek fel. Ez 82 százalékos növekedést jelentett a 2018-as számhoz képest. A legtöbb újításra a meghajtás területén került sor, az összes innováció 29 százaléka ahhoz kapcsolódott. A sofőrt segítő és az ütközés elleni védelmi rendszerekhez az innovációk 17 százaléka volt köthető.
A tíz leginnovatívabb autógyártó közé bekerült még a PSA, a Renault, a BYD és a Geely (Volvo). A kínai piaci szereplőkhöz (BYD, Geely, Great Wall) kötődött az innovációk 23 százaléka. Ez szintén azt támasztotta alá, hogy Kína ezen a területen is egyre inkább meghatározó lesz.