Berta Sándor
Milliárdokat fektet be a jövőbeli technológiákba a Volkswagen
A német gépkocsigyártó az elektromos közlekedésre, a hibrid megoldásokra és a digitalizálásra fog összpontosítani.
A Volkswagen bejelentette, hogy 73 milliárd euróra emelte azt az összeget, amelyet a következő öt esztendőben a jövőbeli technológiákba fog beruházni. A döntés értelmében a konszern a tervek alapján a digitalizálásba 27 milliárd eurót, az elektromos közlekedésbe 35 milliárd eurót fektet majd be, míg a hibrid rendszerek kialakítására 11 milliárd eurót fog elkülöníteni.
A Volkswagen első autógyártóként kötelezte el magát a párizsi klímavédelmi egyezmény betartása mellett és 2050-ig klímasemleges akar lenni. A következő tíz évre szóló tervek szerint 2030-ig a piacra kerülő modellek 70 százaléka elektromos meghajtású lesz. Ezenkívül a cég az évtized végéig 60 hibrid járművet is tervez, amelyek több mint a felét már gyártják is. A jövőben egyre nagyobb szerepet kaphat a saját fejlesztésű szoftverek készítése és azok aránya a jelenlegi 10 százalékról 60 százalékra nőhet.
Tavaly a Volkswagen volt a leginnovatívabb autógyártó. Az Automotive Innovations des Center of Automotive Management (CAM) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) a közös tanulmányának készítői a döntésüket többek között azzal indokolták, hogy a Volkswagenhez tavaly 272 innováció kötődött és azok közül 74 világújdonság volt.
A Volkswagen bejelentette, hogy 73 milliárd euróra emelte azt az összeget, amelyet a következő öt esztendőben a jövőbeli technológiákba fog beruházni. A döntés értelmében a konszern a tervek alapján a digitalizálásba 27 milliárd eurót, az elektromos közlekedésbe 35 milliárd eurót fektet majd be, míg a hibrid rendszerek kialakítására 11 milliárd eurót fog elkülöníteni.
A Volkswagen első autógyártóként kötelezte el magát a párizsi klímavédelmi egyezmény betartása mellett és 2050-ig klímasemleges akar lenni. A következő tíz évre szóló tervek szerint 2030-ig a piacra kerülő modellek 70 százaléka elektromos meghajtású lesz. Ezenkívül a cég az évtized végéig 60 hibrid járművet is tervez, amelyek több mint a felét már gyártják is. A jövőben egyre nagyobb szerepet kaphat a saját fejlesztésű szoftverek készítése és azok aránya a jelenlegi 10 százalékról 60 százalékra nőhet.
Tavaly a Volkswagen volt a leginnovatívabb autógyártó. Az Automotive Innovations des Center of Automotive Management (CAM) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) a közös tanulmányának készítői a döntésüket többek között azzal indokolták, hogy a Volkswagenhez tavaly 272 innováció kötődött és azok közül 74 világújdonság volt.