Berta Sándor
Baleset miatt jegelik a Toyota tokiói robotbusz-projektjét
Az eset után azonnal leállították a programot.
A japán gyártó még 2018-ban álmodta meg a többfunkciós robotjárművét. Az e-Palette nem csupán egy elektromos gépkocsi, hanem lehet minibusz, guruló iroda, orvosi szoba, játékszoba vagy szerviz, valamint szállítóautó is. Az első modelleket a tokiói nyári olimpiai játékokon helyezték üzembe.
A 2020. évi tokiói nyári paralimpiai játékok során az atlétikai faluban az egyik e-Palette mindössze 1-2 kilométer/órás sebességgel haladt át az egyik gyalogátkelőhelyen, amikor Aramitsu Kitazono japán dzsúdós oldalról nekiment. A rosszul látó paralimpiai atléta karcolásokat és vágásokat szenvedett el, s ezért nem tudott elindulni a 81 kilogrammos súlycsoport küzdelmeiben. Akio Toyoda, a Toyota első embere kijelentette, hogy nagyon sajnálják az eseményt és azt, hogy számos emberben aggodalmat keltett, ezért azonnal leállították a szolgáltatást. A menedzser szerint az eset megmutatta, hogy az autonóm járművek még nem alkalmasak a normális közúti közlekedésre.
A CNN rámutatott, hogy a baleset időpontjában a robotbuszt manuálisan vezette valaki. A sofőr a helyi rendőrségnek azt nyilatkozta, hogy látta a sportolót, de remélte, hogy észleli a veszélyt, amikor az e-Palette elindult és nem lép le az úttestre.
A japán gyártó még 2018-ban álmodta meg a többfunkciós robotjárművét. Az e-Palette nem csupán egy elektromos gépkocsi, hanem lehet minibusz, guruló iroda, orvosi szoba, játékszoba vagy szerviz, valamint szállítóautó is. Az első modelleket a tokiói nyári olimpiai játékokon helyezték üzembe.
A 2020. évi tokiói nyári paralimpiai játékok során az atlétikai faluban az egyik e-Palette mindössze 1-2 kilométer/órás sebességgel haladt át az egyik gyalogátkelőhelyen, amikor Aramitsu Kitazono japán dzsúdós oldalról nekiment. A rosszul látó paralimpiai atléta karcolásokat és vágásokat szenvedett el, s ezért nem tudott elindulni a 81 kilogrammos súlycsoport küzdelmeiben. Akio Toyoda, a Toyota első embere kijelentette, hogy nagyon sajnálják az eseményt és azt, hogy számos emberben aggodalmat keltett, ezért azonnal leállították a szolgáltatást. A menedzser szerint az eset megmutatta, hogy az autonóm járművek még nem alkalmasak a normális közúti közlekedésre.
A CNN rámutatott, hogy a baleset időpontjában a robotbuszt manuálisan vezette valaki. A sofőr a helyi rendőrségnek azt nyilatkozta, hogy látta a sportolót, de remélte, hogy észleli a veszélyt, amikor az e-Palette elindult és nem lép le az úttestre.