Berta Sándor
Továbbfejlesztette automatizált vezetési rendszerét a Toyota
A fejlesztést egyelőre két modellbe integrálják.
A Toyota bejelentette, hogy a Mirai típusú hidrogén meghajtású autójába és az új Lexus LS 500 H-ba egyaránt az Advanced Drive nevű automatizált vezetési rendszerének a legújabb verzióját alkalmazta, amely a részleges automatizáltság (SAE 2 szint) a felturbózását jelenti.
Az új megoldás nem csupán más gépkocsik megelőzésére és a sávváltásokra képes, hanem arra is, hogy a folyamatos forgalomban végrehajtott sávváltások után automatikusan beálljon egy sorba. Ez utóbbi az egyik legnagyobb kihívást jelentette eddig a részben autonóm járművek számára.
Az egyelőre csak Japánban elérhető rendszer több optikai kamerára, Light Detection and Ranging (LiDAR) szenzorra és öntanuló szoftverrel kiegészített mesterséges intelligenciára épül, továbbá vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető akár a távolból is. A fejlesztés ugyanakkor meglehetősen drága, hiszen a Lexus LS esetében az Advanced Drive változó felára 5500 euró, míg a Mirai esetében ennél az összegnél kicsit kevesebb.
A Toyota a részleges automatizáltságot támogató új robotautóit a tavalyi esztendő végén akarta bejelenteni, de a program végül négy hónapot csúszott. A háttérben a globális koronavírus-járvány állt, amely jelentős mértékben megnehezítette a valódi közlekedési helyzetekben végrehajtott tesztutakat. Az új Mirai és a Lexus LS 500 H már megrendelhető.
A Toyota bejelentette, hogy a Mirai típusú hidrogén meghajtású autójába és az új Lexus LS 500 H-ba egyaránt az Advanced Drive nevű automatizált vezetési rendszerének a legújabb verzióját alkalmazta, amely a részleges automatizáltság (SAE 2 szint) a felturbózását jelenti.
Az új megoldás nem csupán más gépkocsik megelőzésére és a sávváltásokra képes, hanem arra is, hogy a folyamatos forgalomban végrehajtott sávváltások után automatikusan beálljon egy sorba. Ez utóbbi az egyik legnagyobb kihívást jelentette eddig a részben autonóm járművek számára.
Az egyelőre csak Japánban elérhető rendszer több optikai kamerára, Light Detection and Ranging (LiDAR) szenzorra és öntanuló szoftverrel kiegészített mesterséges intelligenciára épül, továbbá vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető akár a távolból is. A fejlesztés ugyanakkor meglehetősen drága, hiszen a Lexus LS esetében az Advanced Drive változó felára 5500 euró, míg a Mirai esetében ennél az összegnél kicsit kevesebb.
A Toyota a részleges automatizáltságot támogató új robotautóit a tavalyi esztendő végén akarta bejelenteni, de a program végül négy hónapot csúszott. A háttérben a globális koronavírus-járvány állt, amely jelentős mértékben megnehezítette a valódi közlekedési helyzetekben végrehajtott tesztutakat. Az új Mirai és a Lexus LS 500 H már megrendelhető.