Berta Sándor
Digitális védőangyalt fejleszt a Continental
A megoldás a balesetek bekövetkezését igyekszik megakadályozni.
A Continental és a Deutsche Telekom egy olyan rendszert fejleszt, amely segíthet megakadályozni a hálózatba kötött járművek és a kerékpárosok közötti baleseteket. Az új fejlesztés egyaránt hasznos lehet az autó-, a kerékpár- és a rollertulajdonosoknak, valamint a gyalogosoknak. A digitális védőangyal kiszámolja például, hogy adott idő alatt milyen utat tehet meg egy gépkocsi és egy kerékpár. Amennyiben a két út keresztezheti egymást egy bizonyos időpontban, akkor a megoldás a mobilhálózatok segítségével valós időben riasztja a közlekedési résztvevőket. Az első tesztek sikeresek voltak.
Karsten Michels, a Continental illetékes vezetője rámutatott, hogy gyakran pont a legsebezhetőbb közlekedési résztvevőket veszik kevéssé komolyan a közutakon és mindez azt eredményezi, hogy ha egy jármű és egy kerékpár vagy egy gyalogos ütközik, akkor ezek a találkozások - általában az utóbbiak számára - végzetesek. Az európai közlekedés-biztonsági tanács adatai alapján száz esetből több mint 80-ban ez a helyzet. A valós idejű hálózatba kötöttség és az ütközésekre való figyelmeztetések ezért nagyobb biztonságot nyújthatnak a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak, ezáltal pedig csökkenthető a súlyos balesetek, a súlyosan sérültek és a közlekedési halálesetek száma.
Oliver Bahns, a T-Systems hálózati mobilitásért felelős vezetője úgy fogalmazott, hogy az ütközésekre figyelmeztető fejlesztéssel gyakorlatilag digitális védőangyalt kapnak a kerékpárosok és a rollerezők. A megoldás arra épít, hogy az európai lakosság körülbelül 85 százaléka használ okostelefont és egyre több autó is csatlakozik a mobilhálózatokhoz és más gépkocsikhoz. A rendszer a GPS-en, gyorsulásmérőkön és a felhőkörnyezeten alapul. A járművek megosztják a pozíciójukat és a gyorsulási értékeiket a felhőkörnyezettel és ugyanígy tesznek a kerékpárosok is az okostelefonjaik vagy a hálózatba kötött fedélzeti számítógépeik segítségével. A fejlesztéssel kiszámítható az az útszakasz, amelyet a két fél a következő öt másodpercben megtesz majd és ha úgy tűnik, hogy a résztvevők ütközhetnek, akkor figyelmeztetik őket.
A Continental és a Deutsche Telekom egy olyan rendszert fejleszt, amely segíthet megakadályozni a hálózatba kötött járművek és a kerékpárosok közötti baleseteket. Az új fejlesztés egyaránt hasznos lehet az autó-, a kerékpár- és a rollertulajdonosoknak, valamint a gyalogosoknak. A digitális védőangyal kiszámolja például, hogy adott idő alatt milyen utat tehet meg egy gépkocsi és egy kerékpár. Amennyiben a két út keresztezheti egymást egy bizonyos időpontban, akkor a megoldás a mobilhálózatok segítségével valós időben riasztja a közlekedési résztvevőket. Az első tesztek sikeresek voltak.
Karsten Michels, a Continental illetékes vezetője rámutatott, hogy gyakran pont a legsebezhetőbb közlekedési résztvevőket veszik kevéssé komolyan a közutakon és mindez azt eredményezi, hogy ha egy jármű és egy kerékpár vagy egy gyalogos ütközik, akkor ezek a találkozások - általában az utóbbiak számára - végzetesek. Az európai közlekedés-biztonsági tanács adatai alapján száz esetből több mint 80-ban ez a helyzet. A valós idejű hálózatba kötöttség és az ütközésekre való figyelmeztetések ezért nagyobb biztonságot nyújthatnak a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak, ezáltal pedig csökkenthető a súlyos balesetek, a súlyosan sérültek és a közlekedési halálesetek száma.
Oliver Bahns, a T-Systems hálózati mobilitásért felelős vezetője úgy fogalmazott, hogy az ütközésekre figyelmeztető fejlesztéssel gyakorlatilag digitális védőangyalt kapnak a kerékpárosok és a rollerezők. A megoldás arra épít, hogy az európai lakosság körülbelül 85 százaléka használ okostelefont és egyre több autó is csatlakozik a mobilhálózatokhoz és más gépkocsikhoz. A rendszer a GPS-en, gyorsulásmérőkön és a felhőkörnyezeten alapul. A járművek megosztják a pozíciójukat és a gyorsulási értékeiket a felhőkörnyezettel és ugyanígy tesznek a kerékpárosok is az okostelefonjaik vagy a hálózatba kötött fedélzeti számítógépeik segítségével. A fejlesztéssel kiszámítható az az útszakasz, amelyet a két fél a következő öt másodpercben megtesz majd és ha úgy tűnik, hogy a résztvevők ütközhetnek, akkor figyelmeztetik őket.