Berta Sándor
Automatizált vezetés - ötvözték a külső és a belső kamerákat
A sofőrök még teljesebb képet kaphatnak a körülöttük zajló eseményekről.
A Continental kombinálta a környezetet és az autót belső terét figyelő kamerákat, hogy létrehozható legyen egy olyan teljes, egységes környezeti modell, amely a közlekedési szituációval, a többi közlekedési résztvevő magatartásával és a vezető állapotával kapcsolatos információkból tevődik össze. A megalkotott kombinált kamerarendszer egy infra- és egy kifelé néző kamerából áll, s egyaránt figyeli a sofőrt és gépkocsi körüli közlekedési helyzetet, valamint arról is meggyőződik, hogy a vezető képes-e uralni az aktuális szituációt.
A kamerák adatait a kapcsolódó szoftver folyamatosan kiértékeli és így kiderül, hogy az autós éppen figyel-e vagy valami elvonja a figyelmét, éppen okostelefont használ-e, továbbá merre néz és a kezei a kormányon vannak-e. Georg Binder, a gyártó asszisztensrendszer üzletágának stratégiai és tervezési vezetője kiemelte, hogy az új kamerarendszernek köszönhetően a jármű és a sofőr folyamatosan tájékozódhatnak egymás állapotáról.
Az új megoldás elengedhetetlen ahhoz, hogy az önállóan közlekedő autókban váltani lehessen a manuális és az automata üzemmód között. A légzsákok aktiválása is optimalizálható, ezenkívül minimalizálható az olyan esetek száma, amikor gyerekek maradnak a zárt gépkocsikban vagy amikor elalszik a sofőr. A Road AND Driver nevű kamerarendszer sorozatgyártása 2021-ben kezdődhet el. Akkor már elvileg az első automatizált járművek is közlekedni fognak az utakon.
A Continental kombinálta a környezetet és az autót belső terét figyelő kamerákat, hogy létrehozható legyen egy olyan teljes, egységes környezeti modell, amely a közlekedési szituációval, a többi közlekedési résztvevő magatartásával és a vezető állapotával kapcsolatos információkból tevődik össze. A megalkotott kombinált kamerarendszer egy infra- és egy kifelé néző kamerából áll, s egyaránt figyeli a sofőrt és gépkocsi körüli közlekedési helyzetet, valamint arról is meggyőződik, hogy a vezető képes-e uralni az aktuális szituációt.
A kamerák adatait a kapcsolódó szoftver folyamatosan kiértékeli és így kiderül, hogy az autós éppen figyel-e vagy valami elvonja a figyelmét, éppen okostelefont használ-e, továbbá merre néz és a kezei a kormányon vannak-e. Georg Binder, a gyártó asszisztensrendszer üzletágának stratégiai és tervezési vezetője kiemelte, hogy az új kamerarendszernek köszönhetően a jármű és a sofőr folyamatosan tájékozódhatnak egymás állapotáról.
Az új megoldás elengedhetetlen ahhoz, hogy az önállóan közlekedő autókban váltani lehessen a manuális és az automata üzemmód között. A légzsákok aktiválása is optimalizálható, ezenkívül minimalizálható az olyan esetek száma, amikor gyerekek maradnak a zárt gépkocsikban vagy amikor elalszik a sofőr. A Road AND Driver nevű kamerarendszer sorozatgyártása 2021-ben kezdődhet el. Akkor már elvileg az első automatizált járművek is közlekedni fognak az utakon.