Berta Sándor
Hatodik generációs radarszenzorokat készített a Continental
A társaság olyan új eszközöket fejlesztett ki, amelyek nagyobb távolságra látnak 360 fokban.
A Continental körülbelül 20 éve készít radarszenzorokat és eddig több mint 100 millió ilyen terméket dobott piacra világszerte. Most az óriáscég a Sanghaji Autókiállításon mutatta be a hatodik generációs nagy hatótávolságú és 360 fokban látó radarjait, amelyek sorozatgyártása a tervek alapján 2023-ban kezdődhet el. Az első megrendelések már beérkeztek az egységekre. A két szenzor egy szoftver- és hardverplatformon osztozik, amely költséghatékony megoldás, hiszen a tesztelési időt és a kiadásokat egyaránt mérsékli. A radarok támogatják a különböző járműarchitektúrákat és -fajtákat.
Frank Petznick, a Continental sofőrsegítő rendszerek üzletegységének vezetője kiemelte, hogy ezek a megoldások nagyon fontosak a közlekedésbiztonság szempontjából, hiszen számos közlekedési helyzetben szállíthatnak megbízható adatokat, hasznosak lehetnek akár egy kereszteződésben vagy a többi közlekedési résztvevő megfelelő időben való felismerésében is.
A nagy hatótávolságú szenzor 250 méterig lát el, míg az új 360 fokban látó modul kereken 200 méterig. Az utóbbi felismeri az áthaladó gépkocsikat, motorkerékpárokat és más járműveket. Az egységek mérete 70 x 55 x 20 mm, így 40 százalékkal kompaktabbak, mint az ötödik generációs modellek. A kapcsolódó intelligens algoritmusok képesek tökéletesen megszűrni az utcai forgalmat és észlelik más radarszenzorok jeleit is, de csak a saját modulok jeleit dolgozzák fel. A rendszerek előnye még, hogy moduláris felépítésűek és ezért, illetve a kis méretük miatt sokkal jobban integrálhatók az autókba.
A Continental körülbelül 20 éve készít radarszenzorokat és eddig több mint 100 millió ilyen terméket dobott piacra világszerte. Most az óriáscég a Sanghaji Autókiállításon mutatta be a hatodik generációs nagy hatótávolságú és 360 fokban látó radarjait, amelyek sorozatgyártása a tervek alapján 2023-ban kezdődhet el. Az első megrendelések már beérkeztek az egységekre. A két szenzor egy szoftver- és hardverplatformon osztozik, amely költséghatékony megoldás, hiszen a tesztelési időt és a kiadásokat egyaránt mérsékli. A radarok támogatják a különböző járműarchitektúrákat és -fajtákat.
Frank Petznick, a Continental sofőrsegítő rendszerek üzletegységének vezetője kiemelte, hogy ezek a megoldások nagyon fontosak a közlekedésbiztonság szempontjából, hiszen számos közlekedési helyzetben szállíthatnak megbízható adatokat, hasznosak lehetnek akár egy kereszteződésben vagy a többi közlekedési résztvevő megfelelő időben való felismerésében is.
A nagy hatótávolságú szenzor 250 méterig lát el, míg az új 360 fokban látó modul kereken 200 méterig. Az utóbbi felismeri az áthaladó gépkocsikat, motorkerékpárokat és más járműveket. Az egységek mérete 70 x 55 x 20 mm, így 40 százalékkal kompaktabbak, mint az ötödik generációs modellek. A kapcsolódó intelligens algoritmusok képesek tökéletesen megszűrni az utcai forgalmat és észlelik más radarszenzorok jeleit is, de csak a saját modulok jeleit dolgozzák fel. A rendszerek előnye még, hogy moduláris felépítésűek és ezért, illetve a kis méretük miatt sokkal jobban integrálhatók az autókba.