Berta Sándor
Európai felhőplatformra épít a BMW
A német autógyártó digitalizálni akarja a beszállítói láncát.
A BMW azt tervezi, hogy a Bosch, a Deutsche Telekom, az SAP, a Siemens és a ZF Friedrichshafen bevonásával, valamint a Gaia-X európai felhőplatform használatával teszi elérhetővé a birtokába került adatokat, legyen szó például egy SUV gyártását jellemző szén-dioxid-kibocsátási információkról vagy arról, hogy melyik modellbe építettek be hibás alkatrészeket. A cél a beszállítási lánc gyorsabbá, átláthatóbbá és biztonságosabbá tétele. Az első alkalmazások 6-8 hónapon belül lesznek elérhetők, s az adatcsere először a minőség-ellenőrzés, a logisztika, a karbantartás, a beszállítói lánc-menedzsment és a fenntarthatóság területén fog megvalósulni.
A BMW célul tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra a szén-dioxid-kibocsátását a gyártásban 80, míg a beszállítói láncában 20 százalékkal csökkenti. A fenntarthatóság megvalósítása ezért kiemelt szerepet játszik a társaság életében. Emellett szintén fontos, hogy nyomon követhető legyen a különböző nyersanyagok beszerzésének útvonala és a folyamat megfeleljen bizonyos alapvető etikai szabványoknak. Jelenleg ez csupán a BMW esetében van így, de a jövőben minden beszállítónak is meg kell felelnie ezeknek a követelményeknek. Mindent dokumentálni kell az új adatplatformon keresztül.
A távlati célok között szerepel, hogy az információcsere segítségével minden egyes gépkocsi esetében létrehozzanak egy "digitális másolatot", amely tartalmazza a legfontosabb jellemzőket. Azok segítségével minden tudható az adott járműről és a jövőben felgyorsítható a termékfejlesztés.
A Gaia-X egy nagy teljesítményű, versenyképes, biztonságos és a bizalmat gerjesztő európai felhőkörnyezet. A koncepció hét vezető eleme: az európai adatvédelem, a nyitottság és átláthatóság, a bizalom, a szuverenitás és önmeghatározás, a piacokhoz való szabad hozzáférés és az európai értékteremtés, a modularitás és interoperabilitás, valamint a felhasználóbarát működés. A programot tavaly óta összesen 22 német és francia vállalat és szervezet karolta fel, köztük volt a BMW, a Bosch, a Deutsche Telekom, a Fraunhofer Társaság, az SAP, a Siemens, illetve az Atos, az Orange és a Dassault Systems. Emellett a kezdeményezéshez csatlakozott az Amazon Web Services, a Google, a Huawei, a Microsoft, a Palantir és a VMware is.
A BMW azt tervezi, hogy a Bosch, a Deutsche Telekom, az SAP, a Siemens és a ZF Friedrichshafen bevonásával, valamint a Gaia-X európai felhőplatform használatával teszi elérhetővé a birtokába került adatokat, legyen szó például egy SUV gyártását jellemző szén-dioxid-kibocsátási információkról vagy arról, hogy melyik modellbe építettek be hibás alkatrészeket. A cél a beszállítási lánc gyorsabbá, átláthatóbbá és biztonságosabbá tétele. Az első alkalmazások 6-8 hónapon belül lesznek elérhetők, s az adatcsere először a minőség-ellenőrzés, a logisztika, a karbantartás, a beszállítói lánc-menedzsment és a fenntarthatóság területén fog megvalósulni.
A BMW célul tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra a szén-dioxid-kibocsátását a gyártásban 80, míg a beszállítói láncában 20 százalékkal csökkenti. A fenntarthatóság megvalósítása ezért kiemelt szerepet játszik a társaság életében. Emellett szintén fontos, hogy nyomon követhető legyen a különböző nyersanyagok beszerzésének útvonala és a folyamat megfeleljen bizonyos alapvető etikai szabványoknak. Jelenleg ez csupán a BMW esetében van így, de a jövőben minden beszállítónak is meg kell felelnie ezeknek a követelményeknek. Mindent dokumentálni kell az új adatplatformon keresztül.
A távlati célok között szerepel, hogy az információcsere segítségével minden egyes gépkocsi esetében létrehozzanak egy "digitális másolatot", amely tartalmazza a legfontosabb jellemzőket. Azok segítségével minden tudható az adott járműről és a jövőben felgyorsítható a termékfejlesztés.
A Gaia-X egy nagy teljesítményű, versenyképes, biztonságos és a bizalmat gerjesztő európai felhőkörnyezet. A koncepció hét vezető eleme: az európai adatvédelem, a nyitottság és átláthatóság, a bizalom, a szuverenitás és önmeghatározás, a piacokhoz való szabad hozzáférés és az európai értékteremtés, a modularitás és interoperabilitás, valamint a felhasználóbarát működés. A programot tavaly óta összesen 22 német és francia vállalat és szervezet karolta fel, köztük volt a BMW, a Bosch, a Deutsche Telekom, a Fraunhofer Társaság, az SAP, a Siemens, illetve az Atos, az Orange és a Dassault Systems. Emellett a kezdeményezéshez csatlakozott az Amazon Web Services, a Google, a Huawei, a Microsoft, a Palantir és a VMware is.