Berta Sándor
Autonóm autók - a BMW nem használná tesztpályaként az utakat
A német gyártó nem a Tesla és a többi vetélytársa példáját követné.
Frank Weber, a BMW új fejlesztési vezetője a Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitungnak elmondta, hogy a gépkocsik kezelése során nem a Tesla koncepcióját szeretnék lemásolni. A menedzser a saját, járművek irányításával és teljesítményével kapcsolatos koncepciójukat páratlannak nevezte. Weber hozzátette, hogy ez azért van így, mert ők nem tekintenek az utakra az önálló közlekedés tesztpályáiként és az általuk kifejlesztett modellek nem okoznak baleseteket amiatt, mert a sofőr éppen az ablaktörlőket akarja bekapcsolni.
A BMW fejlesztési vezetője ezzel arra az esetre utalt, amikor az egyik német úton esős időben haladó Tesla tulajdonosa meg akarta változtatni az érintőképernyőn az autó ablaktörlőinek mozgási intervallumát és ez a tevékenység elvonta a figyelmét az útról. A bíróság később úgy ítélte meg, hogy a kijelző beállítása túl sok figyelmet von el a vezetéstől és a jármű irányítására szolgáló érintőképernyő az elektronikai eszközök kategóriájába tartozik, vagyis ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint egy mobil- vagy okostelefonra.
Weber kiemelte, hogy a BMW-nél a "Biztonság mindenek felett" mottó az érvényes és a jövőbeli i-Next a szoftverfrissítéseket olyan módon (Over-the-air) kapja majd meg, mint ahogy az jelenleg történik a Tesla modelljei esetében. Emellett az i-Next 20-szor nagyobb számítási teljesítménnyel fog rendelkezni, mint az aktuális BMW típusok. Az új i-Nextbe csupán néhány kezelőszervet szeretnének beépíteni, az 5G-kapcsolat adott lesz, ahogy számos új automatizált vezetési funkció is. Az utóbbiak egyelőre nem ismertek, de Weber közölte, hogy szeretnének szabványokat kidolgozni és a teljes ipar számára lendületet adni.
Frank Weber, a BMW új fejlesztési vezetője a Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitungnak elmondta, hogy a gépkocsik kezelése során nem a Tesla koncepcióját szeretnék lemásolni. A menedzser a saját, járművek irányításával és teljesítményével kapcsolatos koncepciójukat páratlannak nevezte. Weber hozzátette, hogy ez azért van így, mert ők nem tekintenek az utakra az önálló közlekedés tesztpályáiként és az általuk kifejlesztett modellek nem okoznak baleseteket amiatt, mert a sofőr éppen az ablaktörlőket akarja bekapcsolni.
A BMW fejlesztési vezetője ezzel arra az esetre utalt, amikor az egyik német úton esős időben haladó Tesla tulajdonosa meg akarta változtatni az érintőképernyőn az autó ablaktörlőinek mozgási intervallumát és ez a tevékenység elvonta a figyelmét az útról. A bíróság később úgy ítélte meg, hogy a kijelző beállítása túl sok figyelmet von el a vezetéstől és a jármű irányítására szolgáló érintőképernyő az elektronikai eszközök kategóriájába tartozik, vagyis ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint egy mobil- vagy okostelefonra.
Weber kiemelte, hogy a BMW-nél a "Biztonság mindenek felett" mottó az érvényes és a jövőbeli i-Next a szoftverfrissítéseket olyan módon (Over-the-air) kapja majd meg, mint ahogy az jelenleg történik a Tesla modelljei esetében. Emellett az i-Next 20-szor nagyobb számítási teljesítménnyel fog rendelkezni, mint az aktuális BMW típusok. Az új i-Nextbe csupán néhány kezelőszervet szeretnének beépíteni, az 5G-kapcsolat adott lesz, ahogy számos új automatizált vezetési funkció is. Az utóbbiak egyelőre nem ismertek, de Weber közölte, hogy szeretnének szabványokat kidolgozni és a teljes ipar számára lendületet adni.