Berta Sándor
Münchenben teszteli robotautóit a Mobileye
A cég a bajor városban akarja bebizonyítani, hogy az autonóm gépkocsik már nem utópiák.
A Tüv Süd engedélyezte az Intelhez tartozó Mobileye szakemberei számára, hogy Münchenben teszteljék az önállóan közlekedő járműveiket. A vállalat a próbautakat hosszú távon egész Németország területére kiterjesztheti.
Johann Jungwirth, a Mobileye alelnöke az Intel számára keres új üzleti modelleket. A koncepció egyik fő elemét azok a robottaxik jelentik, amelyeket a felhasználók megrendelhetnek a Moovit alkalmazással. A menedzser kijelentette, hogy a Tüv Süd engedélye lehetőséget kínál arra, hogy a jövőbeli utasok, a globális autógyártók és a nemzetközi közlekedési hatóságok még jobban megbízhassanak az autonóm közlekedésben.
Az Intel a Mobileye 2017 márciusi és a Moovit idén májusi megvásárlásával nagyon komoly esélyhez jutott. A konszern az előbbi társaságért 15,3 milliárd dollárt, míg az utóbbiért 900 millió dollárt fizetett. A fő termék a Mobileye által kifejlesztett valós idejű képfeldolgozó rendszer, amelyhez saját chipek is tartoznak. Egy gépkocsiban két egymástól független rendszer van, amelyek a jármű környezetét térképezik fel. Ezek a szoftverek olyan térképekre épülnek, amelyeket a vezetők folyamatosan világszerte frissítenek.
Az Intel közölte, hogy a Tüv-Süd az alkalmazott tesztautókat átfogó biztonsági teszteknek vetette alá. Kiderült, hogy a gépkocsik zökkenőmentesen beilleszthetők a hagyományos utcai forgalomba. Münchenben és Németország más városaiban a konszern a Ford átalakított modelljeit fogja alkalmazni és mindegyik járműben lesz egy vészhelyzetben beavatkozó biztonsági sofőr.
A Tüv Süd engedélyezte az Intelhez tartozó Mobileye szakemberei számára, hogy Münchenben teszteljék az önállóan közlekedő járműveiket. A vállalat a próbautakat hosszú távon egész Németország területére kiterjesztheti.
Johann Jungwirth, a Mobileye alelnöke az Intel számára keres új üzleti modelleket. A koncepció egyik fő elemét azok a robottaxik jelentik, amelyeket a felhasználók megrendelhetnek a Moovit alkalmazással. A menedzser kijelentette, hogy a Tüv Süd engedélye lehetőséget kínál arra, hogy a jövőbeli utasok, a globális autógyártók és a nemzetközi közlekedési hatóságok még jobban megbízhassanak az autonóm közlekedésben.
Az Intel a Mobileye 2017 márciusi és a Moovit idén májusi megvásárlásával nagyon komoly esélyhez jutott. A konszern az előbbi társaságért 15,3 milliárd dollárt, míg az utóbbiért 900 millió dollárt fizetett. A fő termék a Mobileye által kifejlesztett valós idejű képfeldolgozó rendszer, amelyhez saját chipek is tartoznak. Egy gépkocsiban két egymástól független rendszer van, amelyek a jármű környezetét térképezik fel. Ezek a szoftverek olyan térképekre épülnek, amelyeket a vezetők folyamatosan világszerte frissítenek.
Az Intel közölte, hogy a Tüv-Süd az alkalmazott tesztautókat átfogó biztonsági teszteknek vetette alá. Kiderült, hogy a gépkocsik zökkenőmentesen beilleszthetők a hagyományos utcai forgalomba. Münchenben és Németország más városaiban a konszern a Ford átalakított modelljeit fogja alkalmazni és mindegyik járműben lesz egy vészhelyzetben beavatkozó biztonsági sofőr.