Berta Sándor
Együttműködik az Intel és a Waymo
Az óriáscég az eddiginél jobban részt akar venni az önállóan közlekedő autók fejlesztésében.
Az Intel a jövőben kooperálni akar a Google leányvállalatának számító Waymóval. Brian Krzanich, az Intel vezérigazgatója szerint az IT egyik legfontosabb kihívásai az önállóan közlekedő gépkocsik lesznek. Minden évben világszerte közel 1,3 millió ember hal meg közlekedési balesetekben, ez naponta átlagosan 3,287 halálesetet jelent és a balesetek 90 százalékát emberi hiba okozza. Úgy véli, az algoritmusok által vezérelt járművek megoldást jelenthetnének a problémára, azonban nagyon komoly adatmennyiséget generálnak, hiszen a programok tanulnak a vezetők manővereiből és hibáiból, adatokat tárolnak és elemeznek.
A most megkötött együttműködésnek köszönhetően a Waymo a legújabb kutatási célú autóját - amely a Chrysler Pacifica hibrid változatán alapul - az Intel technikájával fogja kiegészíteni. A társaság szállítja majd a szenzorokat, az általános processzorokat és a hálózati rendszereket, amelyek lehetővé teszik, hogy a gépkocsik a valódi forgalomban saját döntéseket hozzanak valós időben anélkül, hogy egy embernek be kellene avatkoznia.
Krzanich kiemelte, hogy a technológia jelenleg olyan sebességgel fejlődik, hogy az unokája minden bizonnyal már nem fogja vezetni a saját járművét. A menedzser mindezt azzal egészítette ki, hogy további szoftverfunkciók kerülnek a meglévő chipekbe, ezáltal még nagyobb teljesítmény, valamint költség- és energiamegtakarítás válik lehetővé. Az Intel ezenkívül rendszeresen el akarja készíteni a platformja új változatait.
Bár az együttműködés csak most lett hivatalos, a Waymo már 2015 óta használja az Intel technológiáját a saját modelljeiben. A Waymo első partnere tavaly május óta a Fiat Chrysler, majd kiderült, hogy együttműködne a Hondával is.
Az Intel a jövőben kooperálni akar a Google leányvállalatának számító Waymóval. Brian Krzanich, az Intel vezérigazgatója szerint az IT egyik legfontosabb kihívásai az önállóan közlekedő gépkocsik lesznek. Minden évben világszerte közel 1,3 millió ember hal meg közlekedési balesetekben, ez naponta átlagosan 3,287 halálesetet jelent és a balesetek 90 százalékát emberi hiba okozza. Úgy véli, az algoritmusok által vezérelt járművek megoldást jelenthetnének a problémára, azonban nagyon komoly adatmennyiséget generálnak, hiszen a programok tanulnak a vezetők manővereiből és hibáiból, adatokat tárolnak és elemeznek.
A most megkötött együttműködésnek köszönhetően a Waymo a legújabb kutatási célú autóját - amely a Chrysler Pacifica hibrid változatán alapul - az Intel technikájával fogja kiegészíteni. A társaság szállítja majd a szenzorokat, az általános processzorokat és a hálózati rendszereket, amelyek lehetővé teszik, hogy a gépkocsik a valódi forgalomban saját döntéseket hozzanak valós időben anélkül, hogy egy embernek be kellene avatkoznia.
Krzanich kiemelte, hogy a technológia jelenleg olyan sebességgel fejlődik, hogy az unokája minden bizonnyal már nem fogja vezetni a saját járművét. A menedzser mindezt azzal egészítette ki, hogy további szoftverfunkciók kerülnek a meglévő chipekbe, ezáltal még nagyobb teljesítmény, valamint költség- és energiamegtakarítás válik lehetővé. Az Intel ezenkívül rendszeresen el akarja készíteni a platformja új változatait.
Bár az együttműködés csak most lett hivatalos, a Waymo már 2015 óta használja az Intel technológiáját a saját modelljeiben. A Waymo első partnere tavaly május óta a Fiat Chrysler, majd kiderült, hogy együttműködne a Hondával is.