Berta Sándor

Hálózatba kötött kereszte­ződések lesznek Düsseldorfban

A projekt az Audi közreműködésével valósul meg.

Az autógyártó Las Vegas és más tengerentúli városok, valamint Ingolstadt után Düsseldorfban is megvalósítja azt a programját, amelynek keretében az összes tavaly július óta gyártott modell (Audi e-tron, A4, A6, A7, A8, Q3, Q7, Q8) képes együttműködni a belvárosokban található közlekedési lámpákkal. Igaz, ennek feltétele az, hogy az adott gépkocsi rendszerébe telepítve legyen az Audi Connect Navigation & Infotainment nevű csomag, valamint a kamerákon alapuló, közlekedési táblákat felismerő funkció.

Január végétől Düsseldorfban már 150 közlekedési lámpa információit láthatják a vezetők a műszerfalon. A nyár elejéig a 600 düsseldorfi kereszteződésből körülbelül 450 lámpáinak adatai lesznek leolvashatók a műszerfalon is. A szolgáltatás növeli a közlekedésbiztonságot, a hatékonyságot és a kényelmet.

A rendszer két funkcióból tevődik össze, ezek a Green Light Optimized Speed Advisory (GLOSA) és a Time-to-Green. A GLOSA kiszámítja azt az optimális sebességet, amely lehetővé teszi, hogy a vezető akkor érjen a lámpákhoz, amikor azok zöldre váltanak. Emellett a GLOSA javasolhatja azt is, hogy az autós a sebességet 250 méterre a lámpa előtt fokozatosan csökkentse. A Time-to-Green pedig azt az időt számolja, ami még a következő zöld jelzésig van.

A rendszert 2016-ban Las Vegasban vezették be először, napjainkban már több mint 10 000 észak-amerikai kereszteződésben működik, ezek közül 2000 található Manhattanben, illetve New York városában és több mint 1600 Washington D.C.-ben. Az Audi az első gyártó, amely a sorozatgyártásban készített modelleket összeköti a közlekedési lámpákkal.

Andre Hainzlmaier, a vállalat alkalmazások, hálózatba kötött szolgáltatások és okosvárosok fejlesztéséért felelős vezetője kiemelte, hogy a megoldással javítani akarják a kényelmet, a közlekedésbiztonságot és elősegíteni egy előrelátó, gazdaságos vezetési stílus kialakulását. Ehhez azonban precíz előrejelzések kellenek azzal kapcsolatban, hogy a közlekedési lámpák miként fognak viselkedni a következő 2 percben. A pontos prognózisok készítése a legnagyobb kihívást jelenti.

Az Audi és a projektpartnere, a Traffic Technology Services (TTS) egy összetett elemzőalgoritmust fejlesztett ki, amely három forrásból számítja ki a precíz előrejelzéseket: a lámpák adott vezérlőprogramjaiból; a valós idejű közlekedési adatokból, amelyek tartalmazzák a kamerák felvételeit, a különböző érzékelők által rögzített információkat; illetve a történeti adatokból. Az algoritmus folyamatosan fejlődik és figyel arra, hogy a forgalom miként változik a napszaktól függően. Ehhez jön még, hogy az autók folyamatosan küldik az információkat.

A jövőben egyébként a városok is profitálhatnak az ilyen rendszerekből, hiszen kiderül majd, hogy melyik kereszteződésekben töltenek indokolatlanul sok időt a gépkocsik, ezáltal hatékonyabbá tehető a forgalom irányítása.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!