Berta Sándor

Kínával közösen készítik önvezető autójukat a német autógyártók

Audi - Huawei és BMW - Baidu együttműködéseket jelentettek be egymástól függetlenül a cégek.

Stratégiai kooperációról szóló szándéknyilatkozatot írtak alá a német prémiumgyártók a kínai óriáscégekkel. Az elképzelések között szerepel az automatizált vezetés továbbfejlesztése és az autók környezetében használt szolgáltatások digitalizálása, emellett a felek szakemberei Kínában tesztelnék az LTE-V nevű új mobilszabványt. A most kötött megállapodások részei annak a Kína és Németország közötti együttműködésnek, amelyről még korábban egyezett meg Li Ko-csiang kínai miniszterelnök és Angela Merkel német kancellár.


A BMW és a Baidu közötti szándéknyilatkozat szerint a német autógyártó szerepet vállal a Baidu nyílt platformjának számító Apollóban. A két cég biztonságosabb, kényelmesebb és intelligensebb mobilitásmegoldásokat akar kifejleszteni a kínai ügyfelek számára. Ya-Qin Zhang, a Baidu elnöke kiemelte, hogy régóta kooperálnak az önálló közlekedés kifejlesztése területén és az évek alatt szoros kapcsolatot alakítottak ki egymással. (A kínai társaság már 2015-ben önjáró autót készített, amely egy átalakított BMW 3-as volt.) Többek között az intelligens járművek területén is közös kutatásokat folytatnak és osztoznak az autonóm vezetés jövőjével kapcsolatos vízión. Remélik, hogy az intenzív együttműködésnek köszönhetően a kínai ügyfeleiknek intelligens és kényelmes élmény válik majd lehetővé. A céljuk az, hogy felgyorsítsák a kínai piacon az önálló közlekedéssel kapcsolatos fejlesztéseket.

Klaus Fröhlich, a BMW fejlesztésekért felelős igazgatósági tagja kiemelte, hogy az autonóm vezetés esetében a vezető autógyártók és technológiai vállalatok közötti erős partneri kapcsolatok jelentik a kulcsot a sikerhez. Globálisan egységes technológiai szabványokat szeretnének azért, hogy félre lehessen tenni a regionális különbségeket a projektek megvalósítási sebességének és szabályozásnak a tekintetében. Egyesített erővel jelentősen felgyorsíthatják a fejlesztéseket, s az autonóm vezetés hamarosan valósággá válhat a kínai ügyfeleik számára.


A BMW egy olyan platformon dolgozik, amely technológiai megoldásokat kínál a hármas és a négyes szintű (magas fokú, illetve teljesen) automatizált vezetéshez, valamint a kettes szintű vezetőt segítő rendszerek kifejlesztéséhez. Ezeket a skálázható megoldásokat technológiai és OEM-partnerekkel közösen készítik, akik biztosítják a tudásukat, az erőforrásaikat és a fejlesztési teljesítményeiket. A BMW és a Baidu kapcsolata több évre nyúlik vissza. Saad Metz, az Audi China ügyvezető alelnöke elmondta, hogy intenzívebbé válik a közös kutatási tevékenységük a Huawei munkatársaival. A céljuk az, hogy javítsanak a jövőbeli intelligens városok biztonságán és optimalizálják a közlekedést. Koncepcióikban a kínai piacra összpontosítanak. A két fél kooperációja szintén nem új, hiszen tavaly az Audi első külföldi gyártóként - a helyi hatóságokkal közösen és a Huawei partnereként - részt vett Wuxiban az LTE-V mobilszabvány első tesztjében.


Az LTE-V lehetővé teszi a hálózatba kötött járművek kommunikációját a környezettel. A kapcsolat során a sofőröknek valós időben továbbítják azokat az információkat, amelyeket a kereszteződésekben lévő lámpa- és térfigyelő rendszerek gyűjtenek össze. Idén szeptemberben a következő szakaszába lép Wuxiban az LTE-V tesztelése. Az Audi már két éve szándéknyilatkozatot írt alá három helyi céggel (Alibaba, Baidu, Tencent), melyben a partnerek vállalták, hogy az adatelemzés, a gépkocsikkal kapcsolatos internetes platformok és a városi intelligens mobilitásmegoldások területén elmélyítik az együttműködésüket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!