Berta Sándor
Lemondott a külső visszapillantókról az Audi
A német autógyártó kamerákkal és kijelzőkkel váltotta ki a tükröket.
Az Audi e-tron prototípusában a vezető és az utasok is új dimenzióban élhetik meg a környezetet. Mindez a Bang & Olufsen által készített 3D Premium Sound Systemnek és az új digitális kezelési és kijelzőélménynek köszönhető. A gyártó új modellje az első olyan sorozatgyártású autó, amelyet virtuális külső visszapillantó tükrökkel szereltek fel.
Az e-tron fő jellemzője az Audi virtual cockpit nevű rendszer, amelyet egy nagy OLED-kijelző és két kisebb virtuális külső visszapillantó tükör jellemez. Utóbbiak nem csupán új műszaki élményt kínálnak, hanem számos praktikus előnnyel is rendelkeznek - különösen a kényelem és a biztonság szempontjából. A tükröket egy-egy kis méretű kamerával váltották ki, amelyek képét digitálisan feljavítja a rendszer, majd a 7 hüvelykes OLED-képernyőre továbbítja. A vezető a különböző beállítási lehetőségek közül érintéssel választhatja ki a megfelelőt. Amennyiben például akar, rá is zoomolhat a képrészletekre, valamint három üzemmód (autópálya, elfordulás, parkolás) közül választhat.
Az e-tronba beszerelt Bang & Olufsen 3D Premium Sound System összesen 16 hangszóróból áll, az erősítő teljesítménye 705 watt. A visszapillantó tükrök kiváltása egyébként nem új ötlet. 2015 júniusában írtunk a Mio új kameráiról, amelyek széles látószögben rögzítik az úton történteket és az autót érő erőhatásokat. Az eszközök utomatikusan elindulnak, amint az autót beindítják. Tavaly júniusban pedig a PSA mutatta be azt a koncepcióját, amely többrétegű, holografikus kijelzőket, visszapillantó tükrök helyett kamerákat és a műszerfalba behúzódó kormánykereket tartalmazott.
Az Audi e-tron prototípusában a vezető és az utasok is új dimenzióban élhetik meg a környezetet. Mindez a Bang & Olufsen által készített 3D Premium Sound Systemnek és az új digitális kezelési és kijelzőélménynek köszönhető. A gyártó új modellje az első olyan sorozatgyártású autó, amelyet virtuális külső visszapillantó tükrökkel szereltek fel.
Az e-tron fő jellemzője az Audi virtual cockpit nevű rendszer, amelyet egy nagy OLED-kijelző és két kisebb virtuális külső visszapillantó tükör jellemez. Utóbbiak nem csupán új műszaki élményt kínálnak, hanem számos praktikus előnnyel is rendelkeznek - különösen a kényelem és a biztonság szempontjából. A tükröket egy-egy kis méretű kamerával váltották ki, amelyek képét digitálisan feljavítja a rendszer, majd a 7 hüvelykes OLED-képernyőre továbbítja. A vezető a különböző beállítási lehetőségek közül érintéssel választhatja ki a megfelelőt. Amennyiben például akar, rá is zoomolhat a képrészletekre, valamint három üzemmód (autópálya, elfordulás, parkolás) közül választhat.
Az e-tronba beszerelt Bang & Olufsen 3D Premium Sound System összesen 16 hangszóróból áll, az erősítő teljesítménye 705 watt. A visszapillantó tükrök kiváltása egyébként nem új ötlet. 2015 júniusában írtunk a Mio új kameráiról, amelyek széles látószögben rögzítik az úton történteket és az autót érő erőhatásokat. Az eszközök utomatikusan elindulnak, amint az autót beindítják. Tavaly júniusban pedig a PSA mutatta be azt a koncepcióját, amely többrétegű, holografikus kijelzőket, visszapillantó tükrök helyett kamerákat és a műszerfalba behúzódó kormánykereket tartalmazott.