Berta Sándor

Lemondott a külső vissza­pillantókról az Audi

A német autógyártó kamerákkal és kijelzőkkel váltotta ki a tükröket.

Az Audi e-tron prototípusában a vezető és az utasok is új dimenzióban élhetik meg a környezetet. Mindez a Bang & Olufsen által készített 3D Premium Sound Systemnek és az új digitális kezelési és kijelzőélménynek köszönhető. A gyártó új modellje az első olyan sorozatgyártású autó, amelyet virtuális külső visszapillantó tükrökkel szereltek fel.


Az e-tron fő jellemzője az Audi virtual cockpit nevű rendszer, amelyet egy nagy OLED-kijelző és két kisebb virtuális külső visszapillantó tükör jellemez. Utóbbiak nem csupán új műszaki élményt kínálnak, hanem számos praktikus előnnyel is rendelkeznek - különösen a kényelem és a biztonság szempontjából. A tükröket egy-egy kis méretű kamerával váltották ki, amelyek képét digitálisan feljavítja a rendszer, majd a 7 hüvelykes OLED-képernyőre továbbítja. A vezető a különböző beállítási lehetőségek közül érintéssel választhatja ki a megfelelőt. Amennyiben például akar, rá is zoomolhat a képrészletekre, valamint három üzemmód (autópálya, elfordulás, parkolás) közül választhat.


Az e-tronba beszerelt Bang & Olufsen 3D Premium Sound System összesen 16 hangszóróból áll, az erősítő teljesítménye 705 watt. A visszapillantó tükrök kiváltása egyébként nem új ötlet. 2015 júniusában írtunk a Mio új kameráiról, amelyek széles látószögben rögzítik az úton történteket és az autót érő erőhatásokat. Az eszközök utomatikusan elindulnak, amint az autót beindítják. Tavaly júniusban pedig a PSA mutatta be azt a koncepcióját, amely többrétegű, holografikus kijelzőket, visszapillantó tükrök helyett kamerákat és a műszerfalba behúzódó kormánykereket tartalmazott.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Danecay #13
    Istenem....!
  • Ender Wiggin #12
    CASCO :-D
  • Macropus Rufus #11
    Hát ez tényleg... Mint egy falat kenyér.
    Anno lecsapta egy kocsi a tükrömet. 72.000.... Ez minimum 150.000-200.000 pénz lesz.
  • wraithLord #10
    Hát ez nagyon hasznos. Ékes példája annak, hogy mit fölösleges "digitalizálni". Legalább akkor rakták volna a kocsi hátuljára valahova a kamerákat, hogy ne lógjon ki a kocsi oldalának a síkjából. Fából vaskarika.
  • _svd_ #9
    Első pillantásra kényelmetlennek tűnik. Főleg a vezető oldali tükör. Sokkal mélyebbre kell nézni, mint a rendes külső tükör esetében.
  • RAZOR27 #8
    világi hülyeség.
  • Csaba161 #7
    És mi lesz a nyóckerben, ahol külső "munkatársak" eladják majd jó pénzért a külső kamerákat leszerelés után????
  • barret #6
    Ott a "tükör" a helyén! Ez csak átalakítás,nem eltávolítás...
  • sepsi0514 #5
    Szemmozgás követését már rég megoldották, gondolom itt is tudják majd használni.
  • bdzsana #4
    Az miért van, hogy a jobb oldali tükör kijelzője annyira szélen van. Nyilván a külső tükör azért van ott mert nem lehet máshol, de a belső tükör lehetne ugyanolyan közel mind a kettő.