Berta Sándor
Bemutatta virtuális valóság rendszerét a Porsche
A megoldásnak köszönhetően az utasok különböző 2D- és 3D-tartalmak közül választhatnak.
A Frankfurt am Mainban rendezett Nemzetközi Autókiállításon (IAA) mutatta be a Porsche a Holoride nevű startuppal és a Discovery televízióadóval közösen kifejlesztett járműfedélzeti virtuális valóság megoldását, amelynek neve Edutainment. A Holoride GmbH az Audival közösen januárban már prezentálta a technológiát, amely a virtuális tartalmakat valós időben a gépkocsik mozgásához igazítja és virtuális valóság élményplatformokká változtatja a járműveket. A Porsche nemrég lett a társaság második partnere.
A Porsche és a Holoride együttműködésének az a célja, hogy az autók utasai egy virtuális világba merülhessenek el: szórakoztató ajánlatokat tanulmányozhassanak, kikapcsolódhassanak és feltöltődhessenek a járművekben. Az igazi újdonságot a "rugalmas tartalmak" jelentik, amelyek igazodnak az út időtartamához, a gépkocsi mozgásához, akár egy kanyarvételhez is és a kontextusokhoz. A létrehozott platform nyílt, ahhoz autógyártók és tartalomkészítők egyaránt csatlakozhatnak.
Nils Wollny, a Holoride vezetője elmondta, hogy a Discovery televízióadóval közösen először mutatják be, hogy a virtuális 3D-világban miként élvezhetők a 2D-tartalmak is, például a (dokumentum)filmek. Az új szórakoztatási formát 2021-ig akarják elérhetővé tenni a piacon. Anja Mertens, a Porsche projektvezetője hozzátette, hogy a program bebizonyította, hogy mi mindent lehet kihozni a technológiából. A jövőben akár Porsche-specifikus megoldásokat is elkészíthetnek, például a versenypályákra.
A Frankfurt am Mainban rendezett Nemzetközi Autókiállításon (IAA) mutatta be a Porsche a Holoride nevű startuppal és a Discovery televízióadóval közösen kifejlesztett járműfedélzeti virtuális valóság megoldását, amelynek neve Edutainment. A Holoride GmbH az Audival közösen januárban már prezentálta a technológiát, amely a virtuális tartalmakat valós időben a gépkocsik mozgásához igazítja és virtuális valóság élményplatformokká változtatja a járműveket. A Porsche nemrég lett a társaság második partnere.
A Porsche és a Holoride együttműködésének az a célja, hogy az autók utasai egy virtuális világba merülhessenek el: szórakoztató ajánlatokat tanulmányozhassanak, kikapcsolódhassanak és feltöltődhessenek a járművekben. Az igazi újdonságot a "rugalmas tartalmak" jelentik, amelyek igazodnak az út időtartamához, a gépkocsi mozgásához, akár egy kanyarvételhez is és a kontextusokhoz. A létrehozott platform nyílt, ahhoz autógyártók és tartalomkészítők egyaránt csatlakozhatnak.
Nils Wollny, a Holoride vezetője elmondta, hogy a Discovery televízióadóval közösen először mutatják be, hogy a virtuális 3D-világban miként élvezhetők a 2D-tartalmak is, például a (dokumentum)filmek. Az új szórakoztatási formát 2021-ig akarják elérhetővé tenni a piacon. Anja Mertens, a Porsche projektvezetője hozzátette, hogy a program bebizonyította, hogy mi mindent lehet kihozni a technológiából. A jövőben akár Porsche-specifikus megoldásokat is elkészíthetnek, például a versenypályákra.