Berta Sándor

Saját 5G hálózatot hozott létre lipcsei üzemében a Porsche

A kutatási célból létrehozott rendszer lehetővé teszi a fontos adatok valós idejű biztonságos megosztását a gyár területén.

A Porsche AG bejelentette, hogy az Ericssonnal közösen kiépítette az első 5G kutatási hálózatát. Az önálló rendszer egy magántulajdonban lévő frekvenciaspektrumban működik, ugyanakkor ugyanazon a technikán alapul, amelyre a kereskedelmi 5G-hálózatok is épülnek.

Albrecht Reimold, a Porsche AG gyártásért és logisztikáért felelős vezetője kifejtette, hogy a gyártásuk egy átfogó, digitális átalakulás közepén tart. A víziójuk az, hogy a gépkocsik készítése okos és zöld folyamat legyen. Az 5G technológia központi kísérője az okosüzemnek. Az 5G kutatási hálózat elsősorban az olyan új funkciók kifejlesztését segítheti elő, amelyek lehetővé teszik a biztonság szempontjából fontos adatok járművek közötti megosztását. Az infrastruktúra emellett lehetőséget kínál a különböző rendszerek kockázatmentes és rugalmas tesztelésére is.

Gerd Rupp, a Porsche Leipzig GmbH vezetője hozzátette, hogy az 5G tesztüzem fontos lépés a jövő gyártása és az alkalmazási esetek kipróbálása felé. A hálózat lehetővé teszi a késlekedés nélküli vezeték nélküli adattovábbítást az emberek, a gépek és az autók között.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #1
    Gyakorlatilag gyors cellavaltasra kepes wifi-kent hasznaljak, amire tenyleg jo. Plusz a tobb eltero frekvencia sav miatt tud nagyobb tavolsagu kissebessegu es kis tavolsagu nagysebessegu modot is. A wifi egyszeruen nem a tobb cellas uzemmodra lett kitalalva, igy a gsm rendszerek ebben egyertelmuen jobbak. Bonusz, hogy ha a gyar teruleten nincs normal adotorony (es nem is log be egy cella sem kivulrol), akkor normal keszulekkel telefonalni (es netezni) is csak a ceg rendszeren (es tuzfaljan) at lehet.