Berta Sándor
Startupba fektetett be a Porsche
A vállalkozás az önálló közlekedést segítő technológiát akarja megfizethetőbbé tenni.
A CNBC írta meg, hogy a Volkswagen AG fő tulajdonosának számító Porsche Automobil Holding SE közelebbről meg nem nevezett összeget ruházott be az Aeva nevű cégbe, amelynek a székhelye a Szilícium-völgyben található.
Az Aeva az autókba szerelt LiDAR-szenzor fő egységeit összesítette egyetlen chipben. A LiDAR valós időben gyűjt adatokat az önállóan közlekedő gépkocsik környezetéről, majd feldolgozza azokat. A vállalat alapítói az új eszközt kevesebb, mint 500 dollárért akarják piacra dobni és ezzel komoly fejtörést okoznának a vetélytársaiknak. Soroush Salehian, az Aeva társalapítója, az Apple egykori mérnöke közölte, hogy az általuk alkalmazott technológia képes felismerni a több mint 300 méter távolságra lévő egyes objektumok sebességét, fényvisszaverő képességét és mélységét.
A Porsche Automobil Holding SE elképzelései alapján a befektetésért cserébe a jövőben integrálnák az Aeva technológiáját a Volkswagen által piacra dobott önállóan közlekedő járművekbe. A konszern által novemberben létrehozott Volkswagen Autonomy kielemzi a startup fejlesztését. Az új chipet a társaságot vezető Alexander Hitzinger szerint először a VW Bus korszerű változatába, az ID Buzz nevű modellbe építhetik be. A jármű gyártása 2022-ben vagy 2023-ban kezdődhet el. A menedzser hozzátette: nem fogja zavarni őket, ha más piaci szereplők is használják majd az Aeva technológiáját.
A CNBC írta meg, hogy a Volkswagen AG fő tulajdonosának számító Porsche Automobil Holding SE közelebbről meg nem nevezett összeget ruházott be az Aeva nevű cégbe, amelynek a székhelye a Szilícium-völgyben található.
Az Aeva az autókba szerelt LiDAR-szenzor fő egységeit összesítette egyetlen chipben. A LiDAR valós időben gyűjt adatokat az önállóan közlekedő gépkocsik környezetéről, majd feldolgozza azokat. A vállalat alapítói az új eszközt kevesebb, mint 500 dollárért akarják piacra dobni és ezzel komoly fejtörést okoznának a vetélytársaiknak. Soroush Salehian, az Aeva társalapítója, az Apple egykori mérnöke közölte, hogy az általuk alkalmazott technológia képes felismerni a több mint 300 méter távolságra lévő egyes objektumok sebességét, fényvisszaverő képességét és mélységét.
A Porsche Automobil Holding SE elképzelései alapján a befektetésért cserébe a jövőben integrálnák az Aeva technológiáját a Volkswagen által piacra dobott önállóan közlekedő járművekbe. A konszern által novemberben létrehozott Volkswagen Autonomy kielemzi a startup fejlesztését. Az új chipet a társaságot vezető Alexander Hitzinger szerint először a VW Bus korszerű változatába, az ID Buzz nevű modellbe építhetik be. A jármű gyártása 2022-ben vagy 2023-ban kezdődhet el. A menedzser hozzátette: nem fogja zavarni őket, ha más piaci szereplők is használják majd az Aeva technológiáját.