Gyurkity Péter
Egy évtizedet ad a benzines autóknak az Audi
Az évtized közepén mutatnák be utolsó ilyen fejlesztésüket, amely 10 év múlva búcsúzna.
A nagy autógyártók az utóbbi hónapokban egyre-másra jelentették be, hogy miként erednének a Tesla és a többi elektromos startup nyomába, ennek kapcsán több érdekes elképzelésről olvashattunk. A Ford például nemrég azt jelezte, hogy az évtized végére 40 százalékban lenne elektromos a kínálatuk, most pedig az Audi közölte, hogy miként képzelik el a jövőt.
A Süddeutsche Zeitung számolt be a napokban a Volkswagen-leány által tett kijelentésekről, amelyek közvetlenül a cég szóvivőjétől származtak. Ebből azt tudhattuk meg, hogy jelen pillanatban a cégvezetés 2026-ra vetíti előre az utolsó, belsőégésű motorral ellátott új modell bemutatását, amely jó eséllyel egy SUV, egészen pontosan a Q8 modell, lenne. Ennek piaci értékesítése még 7 évig lenne megoldott, vagyis a típus 2033-ban búcsúzna a vásárlóktól, ami egyben azt is jelenti, hogy az Audi addigra állna át teljes mértékben az elektromos meghajtásra, már ami a fejlesztést, a gyártást, valamint az értékesítést, vagyis mindhárom fontos területet illeti.
A vállalat részéről már hónapokkal korábban, március folyamán elhangzott, hogy kifutó technológiának tekintik a hagyományos meghajtást, vagyis a benzines és a dízeles modellek belátható időn belül távoznak a palettáról. Kiemelték, hogy az uniós emissziós célokat is mindenképpen elérik, vagyis a határértékek betartásával nem lesz gond, bár némileg árnyalja a képet a tény, miszerint az üzemi tanácsot még nem értesítették a fenti elképzelésről, vagyis Ingolstadtban egyelőre annak létezéséről tudnak, a pontos részleteket még ők sem ismerik. Amennyiben tartani tudják majd a fenti menetrendet, 2033-tól kizárólag akkumulátoros autókat értékesítenének, ez nyilván azt jelentené, hogy a belsőégésű motorokat teljes mértékben száműznék a kínálatból.
Ez meglehetősen ambiciózus tervnek tűnik, néhány éven kiderül, mennyire lesz tartható a menetrend.
A nagy autógyártók az utóbbi hónapokban egyre-másra jelentették be, hogy miként erednének a Tesla és a többi elektromos startup nyomába, ennek kapcsán több érdekes elképzelésről olvashattunk. A Ford például nemrég azt jelezte, hogy az évtized végére 40 százalékban lenne elektromos a kínálatuk, most pedig az Audi közölte, hogy miként képzelik el a jövőt.
A Süddeutsche Zeitung számolt be a napokban a Volkswagen-leány által tett kijelentésekről, amelyek közvetlenül a cég szóvivőjétől származtak. Ebből azt tudhattuk meg, hogy jelen pillanatban a cégvezetés 2026-ra vetíti előre az utolsó, belsőégésű motorral ellátott új modell bemutatását, amely jó eséllyel egy SUV, egészen pontosan a Q8 modell, lenne. Ennek piaci értékesítése még 7 évig lenne megoldott, vagyis a típus 2033-ban búcsúzna a vásárlóktól, ami egyben azt is jelenti, hogy az Audi addigra állna át teljes mértékben az elektromos meghajtásra, már ami a fejlesztést, a gyártást, valamint az értékesítést, vagyis mindhárom fontos területet illeti.
A vállalat részéről már hónapokkal korábban, március folyamán elhangzott, hogy kifutó technológiának tekintik a hagyományos meghajtást, vagyis a benzines és a dízeles modellek belátható időn belül távoznak a palettáról. Kiemelték, hogy az uniós emissziós célokat is mindenképpen elérik, vagyis a határértékek betartásával nem lesz gond, bár némileg árnyalja a képet a tény, miszerint az üzemi tanácsot még nem értesítették a fenti elképzelésről, vagyis Ingolstadtban egyelőre annak létezéséről tudnak, a pontos részleteket még ők sem ismerik. Amennyiben tartani tudják majd a fenti menetrendet, 2033-tól kizárólag akkumulátoros autókat értékesítenének, ez nyilván azt jelentené, hogy a belsőégésű motorokat teljes mértékben száműznék a kínálatból.
Ez meglehetősen ambiciózus tervnek tűnik, néhány éven kiderül, mennyire lesz tartható a menetrend.