Gyurkity Péter
Itt az Audi Tesla-kihívója
A Model S ellen indul harcba az Audi e-tron GT, amely kerek árral rajtol el.
A napokban olvashattunk arról, hogy megújult a Tesla Model S, amely egy leginkább a belső kialakítást érintő változásokkal kapott ráncfelvarrást. Éppen ezen típus ellen indul most harcba az Audi saját megoldása, amely a nyár folyamán jelenik meg, többek között az amerikai piacon.
A gyártó hivatalos bejelentése szerint az Audi e-tron GT egy új korszak kezdetét jelenti számukra, ezen új korszakban pedig szeretnének komoly szerepet játszani az elektromos prémium mobilitás terén. Ezen szép szavakkal írják körül a házon belüli tervet, amelynek nyilván része a Tesla lenyomása, hiszen erre szükség lesz ahhoz, hogy a vásárlókat meggyőzzék az alternatíva létjogosultságáról. Természetesen ők is több változatban dobják piacra az autót, a lista szerint pedig az e-tron GT quattro Premium Plus ára 99900 (vagyis kereken 100 ezer) dollár, miközben az e-tron GT quattro Prestige esetében ez 107100 dollár, az abszolút csúcskategóriát képviselő RS e-tron GT pedig 139900 dollárba kerül majd. Szerencsére néhány műszaki adatot is megismertünk, így most ezeken is gyorsan végigfutunk.
Az amerikai illetékes hatóság előzetes tesztjei alapján az e-tron GT hatótávja egy teljes feltöltéssel 383 km, míg az RS e-tron GT 373 km-rel áll majd rendelkezésünkre. Előbbi 522 lóerőt kínál jövőbeni tulajdonosának, utóbbi ezt 637 lóerővel fejeli meg, azt is érdemes azonban megemlíteni, hogy a két autó sorrendben a harmadik és negyedik ilyen megoldást képviseli az Audi saját kínálatában, legalábbis az amúgy gyorsan bővülő amerikai piacon. A tervek szerint 2025-re már a teljes portfólió 30 százaléka állna e-autókból (beleértve a plug-in hibrideket is), a kínálat így hamarosan további példányokkal egészül majd ki, ezek között pedig az Audi Q4 e-tron is felbukkanna. A fenti két típus még ez előtt, a nyár folyamán jelenik majd meg.
A fenti (és egyéb) fejlesztések révén 2050-re érnék el a teljes karbonsemlegességet, ami némileg konzervatívnak mondható, hiszen az amerikai GM nemrég jelentette be, hogy ők ezt 2040-re valósítanák meg.
A napokban olvashattunk arról, hogy megújult a Tesla Model S, amely egy leginkább a belső kialakítást érintő változásokkal kapott ráncfelvarrást. Éppen ezen típus ellen indul most harcba az Audi saját megoldása, amely a nyár folyamán jelenik meg, többek között az amerikai piacon.
A gyártó hivatalos bejelentése szerint az Audi e-tron GT egy új korszak kezdetét jelenti számukra, ezen új korszakban pedig szeretnének komoly szerepet játszani az elektromos prémium mobilitás terén. Ezen szép szavakkal írják körül a házon belüli tervet, amelynek nyilván része a Tesla lenyomása, hiszen erre szükség lesz ahhoz, hogy a vásárlókat meggyőzzék az alternatíva létjogosultságáról. Természetesen ők is több változatban dobják piacra az autót, a lista szerint pedig az e-tron GT quattro Premium Plus ára 99900 (vagyis kereken 100 ezer) dollár, miközben az e-tron GT quattro Prestige esetében ez 107100 dollár, az abszolút csúcskategóriát képviselő RS e-tron GT pedig 139900 dollárba kerül majd. Szerencsére néhány műszaki adatot is megismertünk, így most ezeken is gyorsan végigfutunk.
Az amerikai illetékes hatóság előzetes tesztjei alapján az e-tron GT hatótávja egy teljes feltöltéssel 383 km, míg az RS e-tron GT 373 km-rel áll majd rendelkezésünkre. Előbbi 522 lóerőt kínál jövőbeni tulajdonosának, utóbbi ezt 637 lóerővel fejeli meg, azt is érdemes azonban megemlíteni, hogy a két autó sorrendben a harmadik és negyedik ilyen megoldást képviseli az Audi saját kínálatában, legalábbis az amúgy gyorsan bővülő amerikai piacon. A tervek szerint 2025-re már a teljes portfólió 30 százaléka állna e-autókból (beleértve a plug-in hibrideket is), a kínálat így hamarosan további példányokkal egészül majd ki, ezek között pedig az Audi Q4 e-tron is felbukkanna. A fenti két típus még ez előtt, a nyár folyamán jelenik majd meg.
A fenti (és egyéb) fejlesztések révén 2050-re érnék el a teljes karbonsemlegességet, ami némileg konzervatívnak mondható, hiszen az amerikai GM nemrég jelentette be, hogy ők ezt 2040-re valósítanák meg.