SG.hu
Visszapillantó tükörbe épített kamerát a Mio
A Mio új kamerái széles látószögben rögzítik az úton történteket és az autót érő erőhatásokat, melyek együttesen akár bizonyítékként is szolgálhatnak kérdéses szituációkban.
Zsúfolt és felgyorsult közlekedési kultúránkban naponta történnek nehezen tisztázható helyzetek, biztosítási félreértések vagy éppen cserbenhagyásos balesetek. Egy bosszantó koccanás vagy váratlan karambol alkalmával szinte fel sem tudjuk idézni, mi is történt a másodperc ezred része alatt. A sokkhatás miatt zavaros emlékek, eltérő vélemények születnek, így a legtöbb esetben nehezen rekonstruálható egy-egy baleset. Ilyenkor a valódi vétkes kilétéről nehéz megegyezni, a cserbenhagyásos esetekről nem is szólva, mikor a kárt okozó fél adategyeztetés nélkül hagyja el a helyszínt.
Az egyre népszerűbb autós kamerákat épp az ilyen helyzetek hívták életre, hiszen segítségükkel a félreértések egyszerűen kezelhetők. A Mio fedélzeti kameracsalád legújabb tagja a MiVue Mirror R30 130 fokos látószöge belátja a teljes utat, a hatrétegű üveglencse és az infravörös szűrő pedig segít akár gyenge fényviszonyok mellett is kiváló minőségű képet készíteni. A cég közleménye szerint a kamera 2304 x 1296p (Extrem HD) felbontásban rögzíti a videókat, másodpercenként 30 képkocka sebességgel.
A panorámatükörbe épített fedélzeti rögzítő vékony és kompakt kialakítása biztosítja, hogy alig fogja észrevenni a kocsiban elhelyezett kamerát, ráadásul a túlzsúfolt műszerfal sem akadályozza a szabad kilátást. A 30 centi széles okos eszköz bármilyen visszapillantóval kompatibilis, saját tükörfelületet használ, melyben egy 4,3 hüvelykes LCD képernyő is helyet kapott.
A Mio autós kameráit nem kell minden elinduláskor bekapcsolni, hanem automatikusan elindul, amint az autót beindítjuk. Ennek hála minden úton töltött perc rögzítésre kerül, és a tárhely (MicroSD) betelte esetén a rendszer a régebbi felvételeket kezdi felülírni, a szünetmentes felvétel érdekében. Koccanás vagy baleset esetén azonban rendkívüli protokoll lép érvénybe, a beépített G érzékelőnek köszönhetően a kamera ütközés hatására automatikusan menti az aktuális esetről készült videofelvételt és erőhatás adatokat egy külön mappába, melyet biztonsági rendszer véd a felülírással szemben. Az autós kamerák között egyedülálló funkcióként az R30 sávelhagyásra figyelmeztető rendszert is tartalmaz, ami rögtön jelez, ha átlépjük a felfestést.
Zsúfolt és felgyorsult közlekedési kultúránkban naponta történnek nehezen tisztázható helyzetek, biztosítási félreértések vagy éppen cserbenhagyásos balesetek. Egy bosszantó koccanás vagy váratlan karambol alkalmával szinte fel sem tudjuk idézni, mi is történt a másodperc ezred része alatt. A sokkhatás miatt zavaros emlékek, eltérő vélemények születnek, így a legtöbb esetben nehezen rekonstruálható egy-egy baleset. Ilyenkor a valódi vétkes kilétéről nehéz megegyezni, a cserbenhagyásos esetekről nem is szólva, mikor a kárt okozó fél adategyeztetés nélkül hagyja el a helyszínt.
Az egyre népszerűbb autós kamerákat épp az ilyen helyzetek hívták életre, hiszen segítségükkel a félreértések egyszerűen kezelhetők. A Mio fedélzeti kameracsalád legújabb tagja a MiVue Mirror R30 130 fokos látószöge belátja a teljes utat, a hatrétegű üveglencse és az infravörös szűrő pedig segít akár gyenge fényviszonyok mellett is kiváló minőségű képet készíteni. A cég közleménye szerint a kamera 2304 x 1296p (Extrem HD) felbontásban rögzíti a videókat, másodpercenként 30 képkocka sebességgel.
A panorámatükörbe épített fedélzeti rögzítő vékony és kompakt kialakítása biztosítja, hogy alig fogja észrevenni a kocsiban elhelyezett kamerát, ráadásul a túlzsúfolt műszerfal sem akadályozza a szabad kilátást. A 30 centi széles okos eszköz bármilyen visszapillantóval kompatibilis, saját tükörfelületet használ, melyben egy 4,3 hüvelykes LCD képernyő is helyet kapott.
A Mio autós kameráit nem kell minden elinduláskor bekapcsolni, hanem automatikusan elindul, amint az autót beindítjuk. Ennek hála minden úton töltött perc rögzítésre kerül, és a tárhely (MicroSD) betelte esetén a rendszer a régebbi felvételeket kezdi felülírni, a szünetmentes felvétel érdekében. Koccanás vagy baleset esetén azonban rendkívüli protokoll lép érvénybe, a beépített G érzékelőnek köszönhetően a kamera ütközés hatására automatikusan menti az aktuális esetről készült videofelvételt és erőhatás adatokat egy külön mappába, melyet biztonsági rendszer véd a felülírással szemben. Az autós kamerák között egyedülálló funkcióként az R30 sávelhagyásra figyelmeztető rendszert is tartalmaz, ami rögtön jelez, ha átlépjük a felfestést.