Berta Sándor
Gyalogosra vigyázó autót fejlesztene a Waymo
A Google leányvállalata egy teljesen új koncepciót szabadalmaztatott.
A Waymo az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO) nyújtotta be az ötletét, amelynek lényege, hogy a gépkocsik karosszériájára bizonyos elemek kevésbé lennének mereven felszerelve, hogy egy ütközés esetén ezáltal lehessen csökkenteni az emberekben és a tárgyakban okozott károkat. A borítást is megváltoztatnák, ragacsos felületek tartanák a karosszérián a járműnek ütköző gyalogosokat.
Az új dizájn lényege, hogy az autót számos inakra hasonlító elem tartaná össze. Ezek lehetnének akár kábelek is, amelyek egy ütközés előtt kinyúlnának vagy éppen ellenkezőleg, összehúzódnának - mindez attól függene, hogy melyik hatásra van inkább szükség. Az aktívan átalakuló karosszériaelemeknek köszönhetően mindig az adott helyzethez lenne igazítható az autó. Amennyiben például egy kerékpárossal történne ütközés, s annak során a motorháztető és az első lökhárító érintett, akkor azok az elemek, illetve az azokhoz kapcsolódó kábelek, inak alakulhatnának át, hogy csökkentsék az adott felület merevségét.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a koncepció végül megvalósul-e vagy sem, de az ilyen fejlesztések biztosan növelnék a járművek súlyát. Kétséges az is, hogy az ötlet a gyakorlatban mennyire válna be, miként az is, hogy az autókban mennyivel keletkezne nagyobb kár és ez mennyivel növelné a sofőr kockázatát és javítási költségeit. Tesztekre eddig még nem került sor.
A Google már korábban előállt egy olyan koncepcióval, amelynek keretében külső kijelzőket helyezne el a gépkocsijain, azok így jeleznének a többi közlekedőnek. A társaság tavaly decemberben szervezte ki a robotjármű-fejlesztéseit és januárban eldőlt, hogy nem lesz állandó internetkapcsolat a Waymo robotautóiban, azok csak akkor fognak kommunikálni a külvilággal, ha arra szükség lesz, ezáltal nem lesz folyamatos kapcsolat, ami feltörhető lenne.
A Waymo az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO) nyújtotta be az ötletét, amelynek lényege, hogy a gépkocsik karosszériájára bizonyos elemek kevésbé lennének mereven felszerelve, hogy egy ütközés esetén ezáltal lehessen csökkenteni az emberekben és a tárgyakban okozott károkat. A borítást is megváltoztatnák, ragacsos felületek tartanák a karosszérián a járműnek ütköző gyalogosokat.
Az új dizájn lényege, hogy az autót számos inakra hasonlító elem tartaná össze. Ezek lehetnének akár kábelek is, amelyek egy ütközés előtt kinyúlnának vagy éppen ellenkezőleg, összehúzódnának - mindez attól függene, hogy melyik hatásra van inkább szükség. Az aktívan átalakuló karosszériaelemeknek köszönhetően mindig az adott helyzethez lenne igazítható az autó. Amennyiben például egy kerékpárossal történne ütközés, s annak során a motorháztető és az első lökhárító érintett, akkor azok az elemek, illetve az azokhoz kapcsolódó kábelek, inak alakulhatnának át, hogy csökkentsék az adott felület merevségét.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a koncepció végül megvalósul-e vagy sem, de az ilyen fejlesztések biztosan növelnék a járművek súlyát. Kétséges az is, hogy az ötlet a gyakorlatban mennyire válna be, miként az is, hogy az autókban mennyivel keletkezne nagyobb kár és ez mennyivel növelné a sofőr kockázatát és javítási költségeit. Tesztekre eddig még nem került sor.
A Google már korábban előállt egy olyan koncepcióval, amelynek keretében külső kijelzőket helyezne el a gépkocsijain, azok így jeleznének a többi közlekedőnek. A társaság tavaly decemberben szervezte ki a robotjármű-fejlesztéseit és januárban eldőlt, hogy nem lesz állandó internetkapcsolat a Waymo robotautóiban, azok csak akkor fognak kommunikálni a külvilággal, ha arra szükség lesz, ezáltal nem lesz folyamatos kapcsolat, ami feltörhető lenne.