Berta Sándor
Külön cégbe szervezte ki robotjármű-fejlesztéseit a Google
Bár az önállóan közlekedő gépkocsik fejlesztését leállította, de a területet tovább kutatná a Google anyavállalata.
Az Alphabet a jövőben az eddiginél erősebben akar együttműködni a hagyományos járműveket készítő autógyártókkal. Mindez azt eredményezheti, hogy már a jövő év végére kialakulhat egy robotgépkocsikra épülő szolgáltatás. Az ütemterv attól függ, hogy a Fiat Chrysler szakembereivel közösen sikerül-e megalkotni a tervezett prototípust. A projekt keretében 100 Chrysler Pacifica nevű modellt építenek át és mindegyiket ellátják a Google technikájával.
John Krafcik bejelentette, hogy egy önálló vállalatba szervezték ki a munkát. A társaság neve Waymo és továbbra is elsősorban az önállóan közlekedő járművek megalkotására akar összpontosítani. A munkából magánszemélyek, logisztikai cégek és a tömegközlekedési társaságok profitálhatnak.
Az elmúlt években a program része volt a Google X kutatólaboratórium munkájának. A prototípusok 2009 óta 300 évnyi vezetési tapasztalatot gyűjtöttek össze. Krafcik kiemelte, hogy hisznek abban, hogy ezek a technológiák megváltoztathatják a közlekedést. A Waymo olyan teljesen önállóan közlekedő autókat akar megalkotni, amelyek a vezető összes feladatát képesek átvenni. A gépkocsikat kifejezetten úgy alakítják ki, hogy a bennük helyet foglaló személyeknek soha ne kelljen átvenniük az irányítást. A Google az első robotjárművének prototípusát 2014 májusában mutatta be és komoly feltűnést keltett, mert sem kormány, sem pedig pedálok nem voltak benne. A Mountain View és Austin városában jelenleg közlekedő prototípusokban viszont már kormány és pedálok is vannak, de csak azért, mert a közúti közlekedési szabályok ezt előírják.
A fejlesztésekben az első fontos mérföldkő tavaly októberben volt, amikor az egyik jármű teljesen önállóan tett meg egy utat. Az autóban helyet foglalt a vak Steve Mahan is, aki 12 év után először közlekedett önállóan egy gépkocsival. A Waymo jelenleg a texasi Austin, a kaliforniai Mountain View, az arizonai Phoenix és a Washington állambeli Kirkland városában teszteli a saját fejlesztésű járműveit.
Tavaly szeptemberben Philipp Justus, a Google Németországért, Svájcért, Ausztriáért és Kelet-Európáért felelős vezetője a Frankfurt am Mainban megrendezett Nemzetközi Automobil Kiállításon azt hangsúlyozta, hogy a saját fejlesztésű önállóan közlekedő gépkocsijakkal nem akarnak a gyártók vetélytársává válni, ehelyett inkább arra törekednek, hogy ezekkel a társaságokkal együttműködjenek és partneri kapcsolatokat alakítsanak ki. A Google nem autógyártó és a jövőben sem akar az lenni, sokkal inkább e vállalatok beszállítóivá válna.
Az Alphabet a jövőben az eddiginél erősebben akar együttműködni a hagyományos járműveket készítő autógyártókkal. Mindez azt eredményezheti, hogy már a jövő év végére kialakulhat egy robotgépkocsikra épülő szolgáltatás. Az ütemterv attól függ, hogy a Fiat Chrysler szakembereivel közösen sikerül-e megalkotni a tervezett prototípust. A projekt keretében 100 Chrysler Pacifica nevű modellt építenek át és mindegyiket ellátják a Google technikájával.
John Krafcik bejelentette, hogy egy önálló vállalatba szervezték ki a munkát. A társaság neve Waymo és továbbra is elsősorban az önállóan közlekedő járművek megalkotására akar összpontosítani. A munkából magánszemélyek, logisztikai cégek és a tömegközlekedési társaságok profitálhatnak.
Az elmúlt években a program része volt a Google X kutatólaboratórium munkájának. A prototípusok 2009 óta 300 évnyi vezetési tapasztalatot gyűjtöttek össze. Krafcik kiemelte, hogy hisznek abban, hogy ezek a technológiák megváltoztathatják a közlekedést. A Waymo olyan teljesen önállóan közlekedő autókat akar megalkotni, amelyek a vezető összes feladatát képesek átvenni. A gépkocsikat kifejezetten úgy alakítják ki, hogy a bennük helyet foglaló személyeknek soha ne kelljen átvenniük az irányítást. A Google az első robotjárművének prototípusát 2014 májusában mutatta be és komoly feltűnést keltett, mert sem kormány, sem pedig pedálok nem voltak benne. A Mountain View és Austin városában jelenleg közlekedő prototípusokban viszont már kormány és pedálok is vannak, de csak azért, mert a közúti közlekedési szabályok ezt előírják.
A fejlesztésekben az első fontos mérföldkő tavaly októberben volt, amikor az egyik jármű teljesen önállóan tett meg egy utat. Az autóban helyet foglalt a vak Steve Mahan is, aki 12 év után először közlekedett önállóan egy gépkocsival. A Waymo jelenleg a texasi Austin, a kaliforniai Mountain View, az arizonai Phoenix és a Washington állambeli Kirkland városában teszteli a saját fejlesztésű járműveit.
Tavaly szeptemberben Philipp Justus, a Google Németországért, Svájcért, Ausztriáért és Kelet-Európáért felelős vezetője a Frankfurt am Mainban megrendezett Nemzetközi Automobil Kiállításon azt hangsúlyozta, hogy a saját fejlesztésű önállóan közlekedő gépkocsijakkal nem akarnak a gyártók vetélytársává válni, ehelyett inkább arra törekednek, hogy ezekkel a társaságokkal együttműködjenek és partneri kapcsolatokat alakítsanak ki. A Google nem autógyártó és a jövőben sem akar az lenni, sokkal inkább e vállalatok beszállítóivá válna.