Berta Sándor
A parkolási helyzetről is tájékoztat a Google Térkép
A funkció a szolgáltatás új béta verziójában mutatkozott be.
A Google Térképen sokkal több információ látható, mint amiket a hagyományos térképfunkciók kínálnak. Megjeleníthetők az aktuális közlekedési adatok, a vasúti csatlakozások, a kerékpár- és gyalogutak, a bevásárlási címek, a benzinkutak, a műholdas felvételek, a Street View adatai, a nyitvatartási idők, a helyi fotók és a különböző értékelések. A funkciók körét folyamatosan bővítik, így történt ez most is.
Amennyiben valaki a Google Térkép 9.44-es béta verzióját alkalmazza és így számít ki egy útvonalat, akkor a szolgáltatás a távolság és az út időtartama mellett további információkat is megjelenít. A konszern megoldásának köszönhetően a felhasználók láthatják, hogy közvetlenül a célállomásuk közelében milyen az aktuális parkolási helyzet. A tesztverzióban a parkolási helyzetet három kategóriába (jó, átlagos, rossz) kategóriába sorolják be és először csak a kiválasztott helyeken működik. Ilyen helyszínek a nagy bevásárlóközpontok és a repülőterek, amelyeket krónikus parkolási problémák sújtanak. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a funkció még közel sem száz százalékos és egyelőre kizárólag az Amerikai Egyesült Államokban működik. Az sem ismert, hogy mely régiókat fedi le és milyen nyelveken lesz elérhető. Továbbá a megjelenített információk nem valós idejű adatokon alapulnak. A Google sokkal inkább átlagértéket ad meg arról, hogy egy adott helyszínen éppen milyen a parkolási helyzet. Emellett az aktuális idő is látható.
A konszern a jövőben azt tervezi, hogy a funkció azokon az adatokon fog alapulni, amelyek az alkalmazás használóitól származnak. Ezek az adatok segítenének abban, hogy kibővítsék a funkciót és az egyre pontosabbá váljon.
Tavaly májusban arról írtunk, hogy hirdetések is lesznek a Google Térképen. Sridhar Ramaswamy, a társaság hirdetésekért felelős alelnöke blogbejegyzésében jelentette be, hogy a térképszolgáltatásuk keretében az okostelefonokon és a böngészőjük webes verziójában hirdetéseket helyeznének el.
A Google Térképen sokkal több információ látható, mint amiket a hagyományos térképfunkciók kínálnak. Megjeleníthetők az aktuális közlekedési adatok, a vasúti csatlakozások, a kerékpár- és gyalogutak, a bevásárlási címek, a benzinkutak, a műholdas felvételek, a Street View adatai, a nyitvatartási idők, a helyi fotók és a különböző értékelések. A funkciók körét folyamatosan bővítik, így történt ez most is.
Amennyiben valaki a Google Térkép 9.44-es béta verzióját alkalmazza és így számít ki egy útvonalat, akkor a szolgáltatás a távolság és az út időtartama mellett további információkat is megjelenít. A konszern megoldásának köszönhetően a felhasználók láthatják, hogy közvetlenül a célállomásuk közelében milyen az aktuális parkolási helyzet. A tesztverzióban a parkolási helyzetet három kategóriába (jó, átlagos, rossz) kategóriába sorolják be és először csak a kiválasztott helyeken működik. Ilyen helyszínek a nagy bevásárlóközpontok és a repülőterek, amelyeket krónikus parkolási problémák sújtanak. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a funkció még közel sem száz százalékos és egyelőre kizárólag az Amerikai Egyesült Államokban működik. Az sem ismert, hogy mely régiókat fedi le és milyen nyelveken lesz elérhető. Továbbá a megjelenített információk nem valós idejű adatokon alapulnak. A Google sokkal inkább átlagértéket ad meg arról, hogy egy adott helyszínen éppen milyen a parkolási helyzet. Emellett az aktuális idő is látható.
A konszern a jövőben azt tervezi, hogy a funkció azokon az adatokon fog alapulni, amelyek az alkalmazás használóitól származnak. Ezek az adatok segítenének abban, hogy kibővítsék a funkciót és az egyre pontosabbá váljon.
Tavaly májusban arról írtunk, hogy hirdetések is lesznek a Google Térképen. Sridhar Ramaswamy, a társaság hirdetésekért felelős alelnöke blogbejegyzésében jelentette be, hogy a térképszolgáltatásuk keretében az okostelefonokon és a böngészőjük webes verziójában hirdetéseket helyeznének el.