Berta Sándor
Nem lesz állandó internetkapcsolat a Waymo robotautóiban
A járműveik csak akkor kommunikálnak a külvilággal, ha arra szükség lesz, ezáltal nem lesz folyamatos kapcsolat, ami feltörhető lenne.
Az Alphabet leányvállalata így nehezítené meg a hackertámadások végrehajtását - mindezt John Krafcik, a Waymo vezérigazgatója jelentette be. A megoldás meglehetősen drasztikus, ugyanakkor sokkal nagyobb biztonságot jelenthet az önállóan közlekedő gépkocsik számára, mint ha folyamatos szélessávú interneteléréssel rendelkeznének. A járművek csak akkor fognak kapcsolódni a különböző hálózatokhoz, ha arra szükség van és azonnal bontják majd a kapcsolatot, ha a szükséges információk megérkeztek a fedélzeti vagy a központi rendszerbe. Ez csak úgy lehetséges, hogy minden fontos rendszer, adat és információ közvetlenül a fedélzeti számítógépen található.
Az Alphabet tavaly decemberben szervezte ki a robotautó-fejlesztéseit egy külön cégbe, ez a Waymo. A menedzser közölte, hogy a kiszervezés egy szükséges lépés volt, mert csak így akadályozhatták meg, hogy a versenyhivatalok feldarabolják a Google-t. A hatóságok ugyanis úgy vélték, hogy a társaságnak túl nagy a piaci részesedése. A konszern a jövőben az eddiginél erősebben akar együttműködni a hagyományos gépkocsikat készítő gyártókkal. Erre az első példa, hogy a Waymo és a Honda egy lehetséges kooperációról folytat tárgyalásokat.
Az Alphabet leányvállalata így nehezítené meg a hackertámadások végrehajtását - mindezt John Krafcik, a Waymo vezérigazgatója jelentette be. A megoldás meglehetősen drasztikus, ugyanakkor sokkal nagyobb biztonságot jelenthet az önállóan közlekedő gépkocsik számára, mint ha folyamatos szélessávú interneteléréssel rendelkeznének. A járművek csak akkor fognak kapcsolódni a különböző hálózatokhoz, ha arra szükség van és azonnal bontják majd a kapcsolatot, ha a szükséges információk megérkeztek a fedélzeti vagy a központi rendszerbe. Ez csak úgy lehetséges, hogy minden fontos rendszer, adat és információ közvetlenül a fedélzeti számítógépen található.
Az Alphabet tavaly decemberben szervezte ki a robotautó-fejlesztéseit egy külön cégbe, ez a Waymo. A menedzser közölte, hogy a kiszervezés egy szükséges lépés volt, mert csak így akadályozhatták meg, hogy a versenyhivatalok feldarabolják a Google-t. A hatóságok ugyanis úgy vélték, hogy a társaságnak túl nagy a piaci részesedése. A konszern a jövőben az eddiginél erősebben akar együttműködni a hagyományos gépkocsikat készítő gyártókkal. Erre az első példa, hogy a Waymo és a Honda egy lehetséges kooperációról folytat tárgyalásokat.