Berta Sándor
A gépjármű biztosítási piacon is megjelenhet a Google
A Google új területen igyekszik megvetni a lábát: a felhasználók számára elérhetővé teszi az aktuális gépjármű biztosítási ajánlatokat. Később energiaár- és mobiltarifa-összehasonlító portált is indíthatnak.
A Google már régóta nem csupán internetes kereséssel foglalkozik, hanem folyamatosan bővíti szolgáltatásai körét. A Google Compare nevű platformnál a vállalat abból akar profitálni, hogy nála jobban aligha ismeri valaki jobban a felhasználókat és ezáltal sokkal személyre szabottabb ajánlatokkal állhat majd elő, mint a hagyományos biztosítótársaságok vagy az árakat összehasonlító oldalak. A társaság jelenleg is intenzív megbeszéléseket folytat a biztosítók képviselőivel. Az együttműködés keretében a cégek egy meghatározott összeget fizethetnek az amerikai cégnek, cserébe az ajánlataik bekerülnek a rendszerébe és hangsúlyosabban jelenhetnek meg az online piacon, a szolgáltatásaik pedig ennek köszönhetően ismertebbé válhatnak.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy azok a biztosítótársaságok, amelyek csak online jelennek meg, rendkívül gyorsan tudnak növekedni. Az ügyfelek profitálnak az egyre nagyobb piaci versenyből és már csak annyi a dolguk, hogy az árakat összehasonlító honlapokon megadják az adataikat. Amennyiben elnyeri a tetszésüket a kapott ajánlat és szerződést köt, akkor a biztosító ezért fizet a platformnak, az összeg általában 80 euró.
A cég jelenleg is összehasonlít biztosításokat, a képen a jelzáloghitelek láthatók
Az árak összehasonlításának területén Németországban a Check24 a piacvezető. A honlapon bárki megtalálhatja a pénztárcájának leginkább megfelelő biztosítási, áram-, gáz-, mobil-, utazási és autóbérlési árakat. Érthető, hogy a Google számára ez a honlap a követendő példa, illetve a mérce. Tavaly a Check24 és a hasonló szolgáltatások több mint egymillió szerződés aláírásában játszottak kisebb vagy nagyobb szerepet, maga a Check24 620 000 szerződés megkötésében segített. A vállalat először azt tervezte, hogy a nagy-britanniai rendszerét egyszerűen lemásolja, de ez túl drága lett és túl bonyolult lett volna, ezért a konszern most német cégekkel kooperál. Szeptembernél tovább ugyanakkor nem várhat, mert általában akkor keresnek új biztosítót az autósok és a legtöbb szerződést november végéig meg is kötik.
Detlef Frank, a HUK24 vezetője arra számít, hogy ha a Google megjelenik ezen a piacon, akkor sok ügyfél le fog ragadni az ajánlatánál és nem keres majd tovább, nem fognak a hirdetésekre kattintani. Azonban a reklámok helyett egyre inkább más megoldások kerülhetnek előtérbe, s emellett számolni kell az okostelefon- és a táblagép-tulajdonosokkal is, akik a kisebb képernyőméret miatt aligha fognak hirdetésekre kattintani.
A Google már régóta nem csupán internetes kereséssel foglalkozik, hanem folyamatosan bővíti szolgáltatásai körét. A Google Compare nevű platformnál a vállalat abból akar profitálni, hogy nála jobban aligha ismeri valaki jobban a felhasználókat és ezáltal sokkal személyre szabottabb ajánlatokkal állhat majd elő, mint a hagyományos biztosítótársaságok vagy az árakat összehasonlító oldalak. A társaság jelenleg is intenzív megbeszéléseket folytat a biztosítók képviselőivel. Az együttműködés keretében a cégek egy meghatározott összeget fizethetnek az amerikai cégnek, cserébe az ajánlataik bekerülnek a rendszerébe és hangsúlyosabban jelenhetnek meg az online piacon, a szolgáltatásaik pedig ennek köszönhetően ismertebbé válhatnak.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy azok a biztosítótársaságok, amelyek csak online jelennek meg, rendkívül gyorsan tudnak növekedni. Az ügyfelek profitálnak az egyre nagyobb piaci versenyből és már csak annyi a dolguk, hogy az árakat összehasonlító honlapokon megadják az adataikat. Amennyiben elnyeri a tetszésüket a kapott ajánlat és szerződést köt, akkor a biztosító ezért fizet a platformnak, az összeg általában 80 euró.
A cég jelenleg is összehasonlít biztosításokat, a képen a jelzáloghitelek láthatók
Az árak összehasonlításának területén Németországban a Check24 a piacvezető. A honlapon bárki megtalálhatja a pénztárcájának leginkább megfelelő biztosítási, áram-, gáz-, mobil-, utazási és autóbérlési árakat. Érthető, hogy a Google számára ez a honlap a követendő példa, illetve a mérce. Tavaly a Check24 és a hasonló szolgáltatások több mint egymillió szerződés aláírásában játszottak kisebb vagy nagyobb szerepet, maga a Check24 620 000 szerződés megkötésében segített. A vállalat először azt tervezte, hogy a nagy-britanniai rendszerét egyszerűen lemásolja, de ez túl drága lett és túl bonyolult lett volna, ezért a konszern most német cégekkel kooperál. Szeptembernél tovább ugyanakkor nem várhat, mert általában akkor keresnek új biztosítót az autósok és a legtöbb szerződést november végéig meg is kötik.
Detlef Frank, a HUK24 vezetője arra számít, hogy ha a Google megjelenik ezen a piacon, akkor sok ügyfél le fog ragadni az ajánlatánál és nem keres majd tovább, nem fognak a hirdetésekre kattintani. Azonban a reklámok helyett egyre inkább más megoldások kerülhetnek előtérbe, s emellett számolni kell az okostelefon- és a táblagép-tulajdonosokkal is, akik a kisebb képernyőméret miatt aligha fognak hirdetésekre kattintani.