Berta Sándor

Gyűjtőváddal nézhet szembe a Tesla Motors

Az autógyártó három ügyfele összefogott azért, hogy közösen nyújthassanak be keresetet.

A vásárlók azzal vádolták meg a Tesla Motors-t, hogy olyan robotpilóta-funkciókat kínált, amelyeket az emberek vagy soha nem kaptak meg vagy nem tudtak használni. Vagyis a Tesla az álláspontjuk alapján úgy járt el, hogy megtéveszthette az ügyfeleit.

Mint kiderült, mind a három férfi a gépkocsija megvételekor megrendelte a biztonsági funkciókat kínáló prémium csomagot, azt azonban vagy egyáltalán nem vagy csak késve kapták meg. Egyikük közölte, hogy nem vásárolt volna meg olyan járművet, amelyben nincs automatikus vészfék, ami az előző autójánál - egy Audi A7-esnél - szabvány volt. Csak hónapokkal később kapta meg a szükséges szoftverfrissítést, amely viszont túl veszélyes volt a használathoz. A rendszer ugyanis kiszámíthatatlan módon reagált, nem tartotta a gépkocsit a forgalmi sávokban, feleslegesen fékezett és nem tudott lassabban haladni vagy megállni, ha akadályok kerültek az útjába. A két másik felperesnél is ugyanez volt a helyzet.

Az egyik ügyfélnél például károk keletkeztek, mert egy olyan modellért fizetett, amelyet szabvány biztonsági funkciókkal hirdetett meg eladásra a vállalat és amelyik ennek ellenére még mindig nem rendelkezik ezekkel a funkciókkal. Az illető továbbá 5000 dolláros prémium felárat fizetett ki a kibővített robotpilótáért, de az még mindig nem működik megbízhatóan. A Tesla szerint a tervezett eljárás nem több egy tisztességtelen lejárató kísérletnél és a közzétett keresetben számos tényt hamisan jelentettek meg.

A Tesla Motors jelenleg már a legértékesebb amerikai járműgyártó, miután lekörözte az eddig listavezető General Motors-t is a piaci tőkeértéke alapján.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Elmin #3
    "Aztán lesz egy qurva hosszú per, mert a cég meg nem akar fizetni mivel az ő programja jó, de a szenzor a hibás, amit meg xy beszállító hozta. Az mutogatni fog a szenzor alkatrész gyártóra, stb...
    Ez a Tesla per is több évig fog húzódni, mert a Tesla mindent el fog követni, hogy ne ő legyen a hibás. "
    Az lényegtelen, mert akkor is az autó lesz a hibás. Az autógyártó fog fizetni a tulajnak, mert ők állnak szerződésben egymással.
  • NEXUS6 #2
    Általában az a gond, hogy a közlekedést alapvetően befolyásoló funkciók nincsenek leszabályozva, hogy mik azok a paraméterek, amiket tudnia kell, milyen viszonyok között alkalmazhatók.

    Sávtartás, automata fék, -parkolás, fejlett tempomat, táblafelismerés, stb. Olyan összetevők, amelyek majd egyszer talán összeállnak egy autonom járművé, de ma még az egyes összetevőkkel kapcsolatos követelmények sincsenek tisztázva.

    Remélem a bíró érzi majd a kérdés súlyát és nem küldi el a fenébe a felpereseket.
  • Macropus Rufus #1
    Én komálom a Tesla-t, de sztem is hibás lépés volt béta teszt állapotú programra bízni az autót. Nincs kétségem afelől, hogy sok Tesla tulaj csak le akarja húzni a céget, de nem létezik, hogy mindegyik. Szóval igen is hibázik a Tesla programja. Ez biztos.
    Véleményem szerint ilyen pereket fognak kapni a jövőben az autonóm autókat gyártó cégek is. Mivel a sofőr bele sem tud szólni majd a vezetésbe, csak a program hibázhat. Míg amíg ember vezetett lehetett rágódni, hogy műszaki hiba vagy emberi okozta a bajt. A jövőben ez teljesen egyértelmű lesz: a gép hibázott.
    Aztán lesz egy qurva hosszú per, mert a cég meg nem akar fizetni mivel az ő programja jó, de a szenzor a hibás, amit meg xy beszállító hozta. Az mutogatni fog a szenzor alkatrész gyártóra, stb...
    Ez a Tesla per is több évig fog húzódni, mert a Tesla mindent el fog követni, hogy ne ő legyen a hibás.