Berta Sándor

15 éve kémkednek az autók?

Már másfél évtizede használhatják a gépkocsik fedélzeti rendszereinek adatait a rendőrök.

A Forbes magazin arról számolt be, hogy az autógyártók és a beszállítók 15 éve segítenek az amerikai rendőrségeknek abban, hogy meghatározhassák a különböző autók pontos pozícióját, illetve lehallgathassák az azokban elhangzó beszélgetéseket. Ehhez a bűnüldöző szerveknek gyakorlatilag semmit sem kell tenniük, hiszen minden szükséges eszköz már megtalálható a gépkocsikban.

A most elérhetővé tett bírósági dokumentumokból kiderült, hogy a nyomozóknak sok esetben nem is kellett saját megfigyelő rendszereket alkalmazniuk. Az Onstar például, amelyet a General Motors a járművek navigációjához, valamint karbantartási és internetezési célokra használ, a pontos pozíció meghatározására vagy akár az autókon belüli beszélgetések megvágására egyaránt alkalmazható. A funkció a távolból is aktiválható. Emellett az olyan telemetriai és műholdas rádiószolgáltatók, mint a SiriusXM és az ATX bírósági döntések keretében lettek felszólítva arra, hogy hallgassák le az utasokat vagy határozzák meg a gépkocsik pontos helyzetét. Mindez legalább 2001 óta tart, s azt jelenti, hogy a rendőröknek nem kell a járművekhez osonniuk, azokat feltörniük és bepoloskázniuk, hanem elegendő néhány papírt aláíratniuk és néhány gombot megnyomniuk.

A jövőben annyiban változhat a helyzet, hogy a nyomozók eldönthetik, mely szenzorok adataira lesznek kíváncsiak. Az autók hálózatba kötöttségével még egyszerűbbé válik a dolog. Megoldást alighanem a titkosítások elterjedése jelenthet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AgentKis #11
    És a paraszt még fizeti is a felárat a beépített GPS-ért! XD
  • Tetsuo #10
    :-D
    "Egyszerűen el vagyunk maradva jó 20-30 évvel a világtól."
    A fejlett nyugati országokra gondolsz, fogadjunk! Nos, ha kinyitsz egy atlaszt vagy a Google maps-t hamar rájöhetsz, hogy a legtöbb ország és a populáció nagyrésze bizony nem tartozik a te kis világodba.
  • kvp #9
    A cikkben szinte mindenhol a mobiltelefon alapu fedelzeti navigacios es egyeb rendszerekrol van szo. Ezek ugyanazokat a bizontsagi reseket rejtik mint minden mobil. Annyi a kulonbseg, hogy Magyarorszagon nemhogy a netkepes vagy gsm-et tartalmazo auto a ritka, de meg a rendes elektronikaval vezerelt sem altalanos. Egyszeruen el vagyunk maradva jo 20-30 evvel a vilagtol. Cserebe az uj problemak se jelentek meg olyan nagy tomegben.

    Autok eseten egyebkent a jovo az, hogy a gallileo alapu segelykero es sebesseglimitalo rendszer miatt mindig ismert lesz a poziciojuk es automatikusan feltetelezi az ember, hogy publikus minden elhangzott szo. Ugyanez igaz ha az embernel mobiltelefon van.
  • Skylake #8
    Persze, egy ilyen kib*szott kifinomult fedélzeti telemetriából pont a közlekedésbiztonsági szervek lennének kihagyva? Ki az a barlangban lakó barom, aki ezen meglepődik?

    Kíváncsi lennék, hogy egy öreg örvénykamrás, mechanikus adagolós dízelt, vagy egy porlasztós benzines esetében milyen telemetria lehet alkalmazható, azon kívül, hogy az user a mobiltelefonját hűségesen magávalviszi. :-)
  • CairoJack #7
    Ezért kell venni egy jó kis 70-es izomautót. Az még az EMP-t is kibírja.
  • Elmin #6
    Nem csak arra igaz, hanem minden olyan autóra amin nincs gyári internet, gps, multimédia beépítés.
  • Elmin #5
    Már ha korszerű lenne, de nem az.
  • barret #4
    Már akinek ilyen korszerű autója van :D
  • fonak #3
    Na ezért kell régi Swifttel járni, azzal aztán próbálhatnak kémkedni. :)
  • weine #2
    Hidd el, ez bőven elég.... Nem ezt használták bizonyítékként, hanem azt, ahova az így lehallgatott beszélgetés elvezette őket