Berta Sándor
Felismeri a fejtámla a pillanatnyi elalvást
Komoly veszélyhelyzeteket teremthet az, amikor valaki elbóbiskol a volánnál.
A Freer Logic amerikai cég és a Changhong Electric tengerentúli leányvállalata, a Changhong Research Labs közösen fejlesztett ki egy új neuro-biomonitoros fejtámlát, amely felismeri, ha az autós nem figyel a közlekedésre és akár csak néhány pillanatra is elalszik. Az ilyen helyzetek gyakran okoznak balesetet, amelyek akár halálos kimenetelűek is lehetnek.
A két társaság a Consumer Electronics Show (CES) keretében mutatta be az új rendszert, amely egy EEG-szenzort használ. Az érzékelőt a fejtámlába építették be és méri a vezető agyhullámait, míg egy algoritmus felismeri, hogy az illető éppen figyel-e vagy sem. Amennyiben szükséges, a szoftver riasztást ad. Jelenleg két autógyártó is teszteli az új rendszert, az egyik az Amerikai Egyesült Államokban, Detroitban, míg a másik Nagy-Britanniában.
Peter Freer, a Freer Logic elnöke kiemelte, hogy a figyelmetlenség vagy a fáradtság felismerése azonban csak az első lépés. A következő az, hogy fel kell kelteni a sofőr érdeklődését és el kell érni, hogy újra az útra figyeljen. Erre különböző lehetőségek vannak, a két társaság ezért egy akusztikus riasztó, valamint egy vibráló kormány, illetve ülés kifejlesztésén is dolgozik.
A Freer Logic amerikai cég és a Changhong Electric tengerentúli leányvállalata, a Changhong Research Labs közösen fejlesztett ki egy új neuro-biomonitoros fejtámlát, amely felismeri, ha az autós nem figyel a közlekedésre és akár csak néhány pillanatra is elalszik. Az ilyen helyzetek gyakran okoznak balesetet, amelyek akár halálos kimenetelűek is lehetnek.
A két társaság a Consumer Electronics Show (CES) keretében mutatta be az új rendszert, amely egy EEG-szenzort használ. Az érzékelőt a fejtámlába építették be és méri a vezető agyhullámait, míg egy algoritmus felismeri, hogy az illető éppen figyel-e vagy sem. Amennyiben szükséges, a szoftver riasztást ad. Jelenleg két autógyártó is teszteli az új rendszert, az egyik az Amerikai Egyesült Államokban, Detroitban, míg a másik Nagy-Britanniában.
Peter Freer, a Freer Logic elnöke kiemelte, hogy a figyelmetlenség vagy a fáradtság felismerése azonban csak az első lépés. A következő az, hogy fel kell kelteni a sofőr érdeklődését és el kell érni, hogy újra az útra figyeljen. Erre különböző lehetőségek vannak, a két társaság ezért egy akusztikus riasztó, valamint egy vibráló kormány, illetve ülés kifejlesztésén is dolgozik.